Wilsophie schreef:Schelpje kun je mij voorbeelden geven hoe God dat heeft geboden en waar Hij dat heeft geboden, want de mannen liepen in lange jurken en dat is in het Oosten nog steeds zo.
En wat zijn wereldse toestanden?
En politiek is helemaal onze zaak niet er is in de Bijbel nergens een opdracht om te stemmen voor een partij, de Bijbel geeft aan dat we gehoorzaam aan de Koning moeten zijn.
P.S. als er meerder christelijke partijen zijn, welke zou ik dan moeten kiezen?
Ieder redelijk denkend mens kan wel aanvoelen wat betamelijke kleding is. Als je rokje slechts een handbreedte is en je decolleté is duizelingwekkend, is dat niet bepaald een uiterlijk dat bij een christen hoort.
We wonen ook niet meer in tenten Wilsophie, onze kameel is een auto geworden.
Er staat in de Bijbel wel dat we gehoorzaam moeten zijn aan diegenen die over ons gesteld zijn. Ons land is een democratie, waarin we ooit met elkaar hebben afgesproken dat wij een politiek leider kunnen kiezen.
Als je als christen op een partij stemt die vervolgens abortus, euthanasie, vrije verkoop van drugs e.d. op de agenda zet, help je mee om dit land binnen no time een godloos land te maken.
Ook in het stemhokje moeten wij onze chr. verantwoordelijkheid kennen.
Het verbaast mij werkelijk als ik hoor van een zich wedergeboren christen dat ze op groen links of D66 gestemd hebben.
Als elke christen op een chr. partij zou stemmen, zou het er heel anders uitzien in de 2e kamer.