Berichtdoor noah » 14 okt 2013 23:15
Ik moet eerlijk gezegd een beetje grinniken hier achter mn laptop met al die ongezouten meningen en oordelen over de Ger.Gem. Ik ben er juist lid geworden, dus dat kan ook nog;-)..
En wat een fijne gemeente! Gemeentemaaltijden, gemeentereizen, meeleven met elkaar, en vooral 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Het spreekt mij aan als gemeente. Alles wat ik lees over geen jeugdwerk, somberheid enz herken ik helemaal niet.
En w.b. de preken: Heerlijk. Een kerk waar je níets hoeft te doen, waar je niet eerst dit en eerst dat hoeft, waar je niet MOET geloven, waar je geen Heilig leven kan hebben. Maar de zaligheid om NIETS te krijgen is, voor zondaren.
Het is maar hoe je naar de preek luister, of wat voor achtergrond of opvoeding je hebt gehad denk ik.
Ik herinner me de preek van de weduwe die bij de onrechtvaardige rechter stond. En hij wilde haar niet helpen. Maar ze bleef maar aanhouden, en toen ging hij overstag. dan zegt Jezus:zou dan de Rechtvaardige Rechter niet horen? Helemaal niet 'het moet nog eens gebeuren, te weinig zondekennis oid'. Maar juist: Bidt zonder ophouden, want er is een Hoorder in de hemel.
De kerkverlating is er helaas, net als in andere kerkverbanden. Er zijn zeker mensen lid voor de vorm, zonder echte Godsdienst, dat zie ik ook. En de kinderen die in die gezinnen opgroeien...dat doet me pijn. Ze hebben geen voorbeeld van een levend geloof. Daar ligt een pijnpunt: niet zozeer bij de jeugd, maar bij de ouders.
Ik vind het goed om boetedag te houden. Dat we als leden stilstaan bij onszelf: hoe leven wij voor, wat dragen wij uit. Want de jeugd prikt dwars door je heen of het echt is, of dat het alleen maar vorm is. En ook ik schiet dan vaak tekort, ik vind het goed om een boetedag te houden.