Moderator: Moderafo's
Ja, sorry, ik vroeg het niet om irritant te doen ofzo, maar ik ben anders heel bang dat ik iets verkeerd doe.
schaapje schreef:@Riska
Mij weerhoud het om te kijken omdat ik me kapot erger aan de leugens, boos en verdrietig wordt dat er zovelen voorgelogen worden, ik kan er absoluut niet tegen.
Lang geleden zag ik dit programma wel eens op een Engelse zender, dus ik had niet direct door waar die man mee bezig was.
Maar het lijkt op dit moment wel een epidemie van occulte programma's die overal opduiken. mensen smullen ervan, niet zo onbegrijpelijk als je wel in het hiernamaals gelooft, maar niet in de Waarheid.
Wilsophie schreef:@Diamantje Waarom noem je jezelf zo?
En hoe oud ben je?
Mijn eerste vraag is omdat de Bijbel zegt dat de gelovige een parel in Gods hand is. Dat is iemand zonder aanzien des persoons. En eeuwigdurend want Rom 8 vers 38 zegt dat niets ons kan scheiden van de liefde Gods Welke is in Christus Jezus.
Paulus leert ook heel duidelijk dat alleen dingen "zondig" worden als de mens in zijn denken al dat plaatje erop plakt.
Als dansen een zonde is in jouw denken dat wordt het ook zonde en zal de aanklager je belasten met gedachten die je richten op de zonden, dat is geen stemmetje van de Heilige Geest , maar van satan.
God heeft totaal geen interesse wat jij doet met dat soort zaken. Het is te onbenullig voor woorden want voor Hem is niets onrein, omdat je gereinigd wordt van dag tot dag.
Je kùnt met deze zonden niet eens de hemel binnengaan, terwijl daar jouw positie is.
Je leven is verborgen met Christus in God ( Col 3 vers 3 ) .
De praktijk van alle dag is dat dergelijk denken je moet beheersen. Wij zijn niet veranderd naar ons lichaam of onze daden, maar wij zijn veranderd in ons denken.
En uit het denken komen de daden voort, dus dat is de volgorde.
Bidden of God je wilt behoeden kan natuurlijk geen kwaad, maar er staat geschreven dat de Heer voor ons bidt en pleit en dat Hij ons geeft alles wat we nodig hebben nog voordat wij het Hem vragen.
Wat te doen?
Staan op Zijn beloften en ik weet hoe moeilijk dat al is. Want satan belast ons maar al te graag met een kwaad geweten en met schuldgevoelens en met depressies die ons afhouden van de blijdschap die wij hebben in Christus Jezus.
Er zijn talloze voorbeelden in mijn leven, maar ieder mens is verschillend van aard en aanleg dus je moet zelf met Hem je weg gaan, onze voetjes worden nu eenmaal vuil in de wereld, maar daarom staat de bekende "voetwassing" zo goed beschreven. En Petrus zegt dan verontwaardigd: 'Nou Heer was me dan maar helemaal..." maar dat legt Hij dan ook uit dat het gaat om onze wandel hier in de wereld.
Bovendien reinigt Hij in dat verhaal met een linnen doek, dat is het kleed van de Hogepriester, m.a.w. het gaat hier niet over de kruisdood, maar over de positie en werk van de Here Jezus Christus NU!
Hij is onze parakletos, en onze Hogepriester. Vertrouw erop en dank Hem ervoor. Ik wens je wijsheid!
106470 schreef:Ik denk persoonlijk dat je heel ver kunt komen met je eigen geweten. Stel jezelf regelmatig de vraag bij je bezigheden of je denkt dat God er blij mee is, en maak dan je keuze. Je kan natuurlijk ook bidden, dan krijg je altijd een antwoord.
alexander91 schreef:Volgens mij is ons geweten cultuur-historisch bepaald. Eigen geweten helpt dus niets als de bron niet goed is. Je afvragen of iets Gods Wil is in ons leven is wel goed: dus onderzoeken in de Bijbel en vervolgens in gebed.
Ja, maar als je die voorwaarde niet noemt, dan maak je de ruimte breder dan dat het is. Je geeft dus toe dat niet elk geweten goed hoeft te zijn. Dan komt de vraag vanzelf: is een geweten van een Christen beter dan die van een heiden? En twee: als dat al zo is: mogen we dat dan wel van onszelf zeggen? Want is dat geen verhoging van jezelf en een teken dat je het zelf ook wel kunt als je het juiste maar geleerd hebt?106470 schreef:Een geweten kan ook aangeleerd zijn. Als jij geleerd hebt uit de Bijbel dat iets niet mag, kan je geweten je dat dus wel degelijk vertellen.
alexander91 schreef:Ja, maar als je die voorwaarde niet noemt, dan maak je de ruimte breder dan dat het is. Je geeft dus toe dat niet elk geweten goed hoeft te zijn. Dan komt de vraag vanzelf: is een geweten van een Christen beter dan die van een heiden? En twee: als dat al zo is: mogen we dat dan wel van onszelf zeggen? Want is dat geen verhoging van jezelf en een teken dat je het zelf ook wel kunt als je het juiste maar geleerd hebt?
Riska schreef:Ik zou het heel simpel willen samenvatten.
Denk aan ouders.
Je weet precies wat ouders graag willen en wat ze niet fijn vinden. Ook waarmee je ouders zeker weten verdriet doet. Dat probeer je dus zoveel mogelijk te voorkomen.
Zo is het ook met God,
Hij zegt: "Als je van me houdt dan..." en vul dan zelf maar in wat je wel en niet zou doen...
Hij houdt in ieder geval van jou!
Wilsophie schreef:Je zult maar ouders hebben zoals zo velen, die alleen met zichzelf bezig zijn of in een vechtscheiding zitten, of zelfs die hun kinderen de dood in jagen.
Diamantje schreef:Er is iets wat ik mij heel erg afvraag. Namelijk dit: in de Bijbel staan teksten als: 'Heb de wereld en hetgeen in de wereld is niet lief.' Maar hoe kan ik weten wat te 'werelds' is en wat wel mag? Welke dingen zou God wel goedkeuren en wat is niet toegestaan? Alvast heel erg bedankt voor het antwoord!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 31 gasten