Wilsophie schreef:
Geef jij dan een reden aan waarom de Here Jezus zei dat ze Hem niet mochten aanraken, want in dat verband zegt Hij direct dat HIj nog naar Zijn Vader moest gaan. Later mochten ze Hem aanraken dan is de conclusie toch heel helder.
Als wat jij zegt waar is dan mochten ze Hem dus 40 dagen niet aanraken.
Bovendien kun je dan aantonen wanneer de Heer Zijn aanstellingen heeft gekregen, elders in de Bijbel omschreven als "dan zal Hij aangesteld worden tot HEERE en tot Christus tot Hogepriester naar de ordening van Melchizedek.
En bedenk eens dat vlees en bloed de hemel niet kunnen binnengaan.
Was Zijn lichaam dan al zonder vlees en bloed?
Dat heb ik al uitgelegd.
- Jezus zegt niet: Raak mij niet aan. Jezus zegt: Hou mij niet vast. Een groot verschil.
- Jezus geeft ook de reden: Hou me niet vast, ik ben immers nog niet weg. Vertel eerst het goede nieuws aan mijn broeders. Die moesten het nieuws eerst horen.
- In Mattheus lezen we dat de vrouwen Jezus weg degelijk hebben aangeraakt.
8 Ontzet en opgetogen verlieten ze haastig het graf om het aan zijn leerlingen te gaan vertellen. 9 Op dat moment kwam Jezus hun tegemoet en groette hen. Ze liepen op hem toe, grepen zijn voeten vast en bewezen hem eer. 10 Daarop zei Jezus: ‘Wees niet bang. Ga mijn broeders vertellen dat ze naar Galilea moeten gaan, daar zullen ze mij zien.’- Wat Melchisedek betreft, dat wordt in de Hebreeen-brief uitgebreid uitgelegd.
- Jezus lichaam was niet zonder vlees of bloed, dat kunnen we opmaken uit de verschijning aan Thomas. Wel zijn er dingen veranderd want Hij verschijnt zomaar en is soms ook zomaar weer weg. Als Jezus wordt opgenomen gaat Hij naar de hemel, ongetwijfeld komt Hij daar niet met een aards lichaam binnen.... maar meer zegt de Bijbel daar niet over.
Kortom, ik zie geen enkel bewijs voor een extra tussentijdse hemelvaart in de Bijbel. Waarom moet dan nog verder bewezen worden dat het echt niet gebeurt zou zijn? Het is puur speculatie zonder sluitend bewijs.