Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef: Die keuze maak je niet zelf! Als je begrijpt wat ik bedoel.
JeeWee schreef:Die keuzes maak je wel degelijk zelf. Wat niet wil zeggen dat het buiten Gods voorzienigheid om gaat.
Je kiest bewust om iets te doen of te laten.
Je kunt 'gewoon' de zonde uit de weg gaan. Er voor kiezen om niet te stelen, niet te vloeken, niet jaloers te zijn, wél te zorgen voor je naaste en ga zo maar door.
Wat is het toch makkelijk geworden in onze gezindte: we zijn nu eenmaal zo, we kunnen niets goeds doen...
Wilsophie schreef:Dank voor je reactie, al moet ik zeggen dat als de Here Jezus dat gebed leert Hij er iets achteraan zei namelijk "verlos ons van de boze"... ik moet je zeggen dat ik daar verlost van ben. Het gebed van het onze vader is van toepassing als men echt last heeft van het boze en dat is pas in de benauwdheid van Jacob.
Ik ontvang dagelijks mijn brood en mijn schulden zijn vergeven.
JeeWee schreef:Die keuzes maak je wel degelijk zelf. Wat niet wil zeggen dat het buiten Gods voorzienigheid om gaat.
Als ik straks in de auto stap en er komt een grote vrachtwagen mij tegemoet én ik ga dan op zijn weghelft rijden... Wie doet het dan? Wie kiest er dan?
Je kunt 'gewoon' de zonde uit de weg gaan. Er voor kiezen om niet te stelen, niet te vloeken, niet jaloers te zijn, wél te zorgen voor je naaste en ga zo maar door.
Wat is het toch makkelijk geworden in onze gezindte: we zijn nu eenmaal zo, we kunnen niets goeds doen...
schelpje3 schreef:Ach, waar hebben we de Heilige Geest dan nog voor nodig?
Je kiest gewoon om niet te zondigen. Als het zo simpel zou zijn...
Niet vloeken, dat toch geen onbedachtzaamheid onze mond zal ontglippen
Mij lukt dit niet hoor, de zonde ontvlieden. Was dat maar zo.
Ik moest denken aan de op het eerste gezicht een beetje vreemde belofte in Ezechiël 36: ´´ Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. (...) U zult zich uw slechte wegen en uw daden die niet goed waren, herinneren. U zult walgen van uzelf om uw ongerechtigheden en om uw gruweldaden.´´ Dat was het woord van de Heere.. Kunnen wij dat zeggen?
schelpje3 schreef:@Wilsophie: waarom staat er dan in het kindergebedje:
schoon mijn zonden vele zijn, maak om Jezus' Wil mij rein?
schelpje3 schreef:Onze blinde ogen moeten geopend worden hiervoor. De satan wil ons doen laten geloven dat wij best goede mensen zijn.
We leven immers netjes, voor de buitenkant.
Maar de Heere ziet de binnenkant, dus ook onze boze gedachten en overwegingen. En als je EERLIJK bij jezelf te rade gaat, kan het niet anders dan dat je beschaamd moet erkennen dat het ook vandaag weer meerdere malen fout is gegaan.
Gedachteloos een gebedje voor je boterham, of zelfs helemaal niet bidden, omdat je in een restaurantje zat.
Iemand onheus bejegend. Niet de minste willen zijn. Je hongerige naaste niet willen zien.
Lelijke woorden die in je opgeborreld zijn.
Het is een Zegen als we bewaard worden voor de ergste zonden. En voor de grootste der zondaren is er vergeving mogelijk, maar we moeten eerst wel tot dat besef gebracht worden!
Dus zeg nooit dat je vandaag echt niets verkeerds hebt gedaan.
schelpje3 schreef:Ach, waar hebben we de Heilige Geest dan nog voor nodig?
Je kiest gewoon om niet te zondigen. Als het zo simpel zou zijn...
Niet vloeken, dat toch geen onbedachtzaamheid onze mond zal ontglippen
Mij lukt dit niet hoor, de zonde ontvlieden. Was dat maar zo.
Als ik straks in de auto stap en er komt een grote vrachtwagen mij tegemoet én ik ga dan op zijn weghelft rijden... Wie doet het dan? Wie kiest er dan?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 408 gasten