Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JeeWee schreef:Maar is dat niet een cliché, als je bijvoorbeeld zoals Jozef en zoals de oudste zoon uit de gelijkenis een voorbeeldig leven leidt?
Wilsophie schreef:Vele malen heb ik op dit forum uitgelegd dat ons alles al vergeven IS.
Ook de zonden die wij nog gaan doen? Ja zelfs die zonden.
Men neemt dan een tekst uit de Bijbel als voorwaarde, "Indien wij onze zonden belijden Hij is getrouw en Rechtvaardig om onze zonden te vergeven" om dit tegen te spreken. Maar men leest niet goed want hier staat niet Hij is Liefde enz...Maar Hij is trouw en rechtvaardig. God is trouw en rechtvaardig ...
Dat de Here Jezus stierf voor de zonden van de hele wereld had niets met trouw en rechtvaardigheid te maken, maar met liefde. Bovendien leest men het "Indien" als voorwaarde en dat is heel vreemd want Gods rechtvaardigheid en Zijn trouw hangt niet af van "ons belijden".
Bovendien heb ik zoveel zonden gedaan die ik me niet bewust was. En die zouden dan niet vergeven worden?
Als gelovige staat nergens in de Bijbel dat je elke avond op je knietjes moet op het koude zeil à là W.G. v.d. Hulst om te bidden:'Schoon mijn zonden vele zijn maak om Jezus" wil mij rein'.
De Bijbel leert dat wij onder het nieuwe verbond rein voor God staan omdat wij inmiddels een Hogepriester hebben die dagelijks onze voeten was en ons geheel reinigt. Wij staan rein voor God. Dank Hem ervoor.
Wilsophie schreef:Dank voor je reactie, al moet ik zeggen dat als de Here Jezus dat gebed leert Hij er iets achteraan zei namelijk "verlos ons van de boze"... ik moet je zeggen dat ik daar verlost van ben. Het gebed van het onze vader is van toepassing als men echt last heeft van het boze en dat is pas in de benauwdheid van Jacob.
Ik ontvang dagelijks mijn brood en mijn schulden zijn vergeven.
Jezus CHRISTUS schreef:Als u bidt (...) bidt dan zo:
Marnix schreef:Ik denk dat iedereen verkeerde dingen doet. Als we denken dat we geen zonde hebben gedaan is het de vraag of onze definitie van "het verkeerde doen" juist is. Je kan een hele dag niet schelden, niet begeren, respectvol zijn tegen je ouders enzovoorts. Maar dan kijken we alleen naar wetten en wat we niet doen. Ik vind het verhelderend als we gaan kijken naar wat God van ons vraagt en wat we nagelaten hebben om te doen. Getuigen van Zijn liefde, Hem in alles betrekken, danken voor wat Hij geeft, sowieso dicht bij Hem leven, met Hem wandelen, anderen helpen. Dan merken we volgens mij allemaal dat we tekort schieten en met die tekortkomingen mogen we naar Hem toe.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 332 gasten