Wonderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Wonderen

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 12:12

xsidd schreef:Misschien is deze tekst tot inspiratie voor de mensen nu?

Handelingen 4 vers 29 t/m 31

29 Nu dan, Heere, sla acht op hun bedreigingen en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw Woord te spreken,
30 doordat U Uw hand uitstrekt tot genezing en er tekenen en wonderen gebeuren door de Naam van Uw heilig Kind Jezus.
31 En toen zij gebeden hadden, werd de plaats waar zij bijeenwaren, bewogen. En zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en spraken het Woord van God met vrijmoedigheid.

Ik weet niet wie "de mensen van nu" zijn, maar deze teksten spreken over de vervulling met de Heilige Geest en zoals ik eerder zei ,deden de apostelen wonderen om te getuigen van de opstanding van de Here Jezus, en viel er genezing op hen?? Nee hoor lees vers 33 er viel "genade" op hen. En aan een ieder werd uitgedeeld wat zij nodig hadden , en vers 30 is een citaat uit Marcus 16 vers 17., want de wonderen zouden niet geschieden door de opgestane Heer, maar door de Naam van het heilig kind Jezus. En omdat we Schrift met Schrift zouden vergelijken sla ik Marcus op en wat staat daar? Precies een tekst die niet voor ons geldt, maar dit gedeelte gaat over hen die in Zijn Naam duivelen zouden uitwerpen en met nieuwe tongen, ( talen) zouden zij spreken en slangen zullen opnemen en zoek nu maar eens uit over wie dat gaat en over welke bedeling.
Kortom dat Hij Zijn hand uitstrekte tot genezing lees eens goed had als doel dat de dienstknechten van de Heer, Zijn Woord zouden spreken. Het is een metafoor en voorbeeld uit Marcus. Niet van toepassing op deze bedeling, maar nu ga ik herhalen. Dus geen teksten uit zijn verband halen om genezingen en wonderen in deze tijd te onderbouwen. Dat is niet juist en zo ga ik niet met de Bijbel om.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 12:15

Is jouw tekst van toepassing op het heden waar wij geen Kind Jezus hebben , maar Hij die uitermate verhoogd is en zit aan de rechter van de Vader, met eer een heerlijkheid gekroond.
Wanneer deed de Heer Zijn wonderen, welnu tussen zijn 30e en 35e jaar, was Hij toen een Kind?

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 11 aug 2013 14:10

Jezus is nog steeds het Heilig Kind van God, en het is juist dat als het woord gebracht word, dat er tekenen en wonderen zullen volgen.

Voor de rest Willsophie ga ik niet in discussie met je, want dat heeft geen nut mijns inziens.

Mvg,

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 16:51

De Bijbel leert dat Hij aangesteld is tot Zoon en Erfgenaam en in de Bijbel zou een kind altijd opgroeien tot Zoon en Zijn aanstelling ontvangen. En dat er op de Woordverkondiging wonderen namelijk tekenen zouden volgen staat nergens in de Bijbel, nee natuurlijk ga je er niet op in. Maar dit is wel een discussieforum en je kunt niet vrijuit je mening ventileren als zijnde de echte volle Waarheid, dat zul je toch moeten onderbouwen vanuit de Schrift.
Mag ik dan vragen als jij naar Boven kijkt, zie je dan een Kind? Anders gevraagd hoe kun je Jezus zien met eer en eerlijkheid gekroond? Want dat zegt Paulus namelijk.
Hij had Zijn Godheid afgelegd om een kindje te worden en om mens te worden, maar wat gebeurde er na de opstanding. Bleef Hij die Mens? Lees Hebreeën....Hij is Koning van Salem, een priester van de Allerhoogste God, en God heeft Hem gesteld tot een Erfgenaam van Alles, door Welke Hij ook de wereld gemaakt heeft. Geloof je dat de Here Jezus ook God is?

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 19 aug 2013 18:13

@Willsophie

Ja, in mijn hart geloof ik dat!

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 19 aug 2013 19:28

Marcus 15
En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. 16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
Dit kan Hij onmogelijk alleen tegen de apostelen hebben gezegd, want die hebben niet de ganse schepping bereikt.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 aug 2013 19:37

Coby eigenlijk betreft dit de volgende bedeling en dus de 144.000 dan zal de hele wereld alle volkeren het evangelie verkondigd krijgen. Overigens hebben de apostelen en hun nakomelingen veel van de wereld bereikt. In ieder geval Europa en heel Amerika, de Kaukasus en de Oostblok landen, Griekenland, Afrika en India. Het is het spoor van deze discipelen die ver heeft gereikt, maar gezien het feit dat mensen genezen worden en als ze iets dodelijks drinken zullen ze het overleven, omdat zij het koninkrijk moeten binnengaan op aarde. Dus niet het hemels koninkrijk.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 04 sep 2013 17:39

Er was een man op christian forums die gebed vroeg voor z'n dochter die in coma lag, dus ik zei goed ik zal bidden en ze is weer uit coma nu, zegt ie ineens tussen neus en lippen door: ja, ze is opgewekt uit de dood toen ze een baby was. HALLELUJAH!!!
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 17:54

Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet goed. Opwekking uit de dood, gebeurt bij wedergeboorte en dan moet je toch eerst zelf een keuze maken en tot geloof komen. Bedoelt de man dat?

steintje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steintje » 08 okt 2013 12:30

ik heb zelf veel wonderren ervaren waarvan ik ze nooit echt heb kunnen toeschrijven in fieten op geloof na.
ik ben soms zwaar ziek of heb het dan zwaar wegens van alles en elke bedenkelijke ziekte of aandoening zo een beetje, maar een wonder was dat mijn leven betekennis kreeg in geensgelijke zinnen natuurlijk is dat nooit en duurt dat niet eeuwig.

mijn geloof in christus is mijn wonder en het zien van de koperen slang, hoewel ik mij vaak nog erg slecht voel. ik heb het eeuwige gezien al was het voor een seconde of vier, daarnaast is het soms een zware wereld, wel sta ik ook erg stil bij de natuur wat de mens doe hoeft er niet veel te doen.

de vrouw van lot keek nog om, ik ben benieuwd hoe het met sara gaat en abraham, waar ik blijf maakt me niet uit, de jonge kern..

het licht schijnt eewige en doet ook branden zelfs zonder licht is er leven en dit is het wonder wat ik heb mogen zien van allerlei kanten, in alle denkbare wegen, toon me er nog meer, het leven is een wonder en zeker wat het eeuwige in pacht heeft.

met de koperen slang bedoel ik als door het naald van de ogen, zonnesteek...

de bijbel vertelt er ook over en de koran ook, dat is een wondertje wat ik heb mogen zien, naast mijzelf en mijn struggle.

aan wie is het vijfde boek van mozes eigenlijk toegeschreven?
'who ever ever existed you are at least equal to too'

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 08 okt 2013 13:35

steintje schreef:aan wie is het vijfde boek van mozes eigenlijk toegeschreven?
Een theologiestudent vertelde me dat toevallig vorige week nog. Het boek is zeer waarschijnlijk geschreven zo'n 900 voor Christus en is een aangepaste versie van een syrisch verslag.
"Een libelle zweeft over het water..."

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 okt 2013 14:24

Dit topic gaat niet over de boeken van Mozes maar over wonderen.
En dan neem ik het wonder dat de Heer op het water liep, het is het 5e teken uit het Joh. evangelie.
Het mag duidelijk zijn dat de Heer, de heerser en meester is over de wateren. Natuurlijk was het voor de discipelen die er getuigen van waren ook een bijzonderheid. En tot twee keer toe zegt de Heer Ego eimi, Ik, Ik ben!

Dit hele wonder wijst naar de toekomst wanneer Israël tot bekering zal komen en teruggebracht wordt naar het land.

Op het moment (net als bij Jona dat "men hen in het schip wilde nemen"..) dat ze in het schip wilde komen waren ze bij de eindbestemming. Jona werd uitgespuugd en in dit verhaal waren zij al op de plaats van bestemming. We lezen dat ze ongeveer 5 km of 25 stadiën hadden geroeid en toen zou de Heer in het Schip komen en terstond bereikte dit schip het land.
Zo zal het met Israël ook gaan in de toekomst.

Dat wonderen slechts gebeurde tijdens Zijn rondwandeling en bij de fundamentlegging van de Gemeente heeft alles te maken dat ze destijds een functie hadden. De Schrift was nog niet afgerond. Inmiddels zijn wonderen als tekenen niet meer nodig. Want God heeft ons als gelovigen alles geopenbaard via Zijn Woord en via Zijn Zoon en via Zijn Geest. Men leze Hebr. 1

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 okt 2013 16:15

Wilsophie schreef:Dat wonderen slechts gebeurde tijdens Zijn rondwandeling en bij de fundamentlegging van de Gemeente heeft alles te maken dat ze destijds een functie hadden. De Schrift was nog niet afgerond. Inmiddels zijn wonderen als tekenen niet meer nodig. Want God heeft ons als gelovigen alles geopenbaard via Zijn Woord en via Zijn Zoon en via Zijn Geest. Men leze Hebr. 1

Je bent al te laat met deze informatie. Laatst zei een voorganger op een forum: Ja, dat 'door Zijn striemen is ons genezing geworden' betekent niet lichamelijke genezing en toen een heel verhaal, uitleg van woorden en die prediker die dat tegen me had gezegd, nou dat klopte niet. Ik reageerde: oh interessant, maar ik geloofde het gewoon toen hij dat zei en toen was ik genezen. Hahaha, net zo makkelijk war.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 okt 2013 18:56

???

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 okt 2013 19:11

Wilsophie schreef:???

Als je gelooft dat het voor nu is werkt het gewoon, dat heb ik al gezien, dus voor mij ben je te laat met een uitleg dat het niet voor nu is.

Terug naar “Archief”