xsidd schreef:Misschien is deze tekst tot inspiratie voor de mensen nu?
Handelingen 4 vers 29 t/m 31
29 Nu dan, Heere, sla acht op hun bedreigingen en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw Woord te spreken,
30 doordat U Uw hand uitstrekt tot genezing en er tekenen en wonderen gebeuren door de Naam van Uw heilig Kind Jezus.
31 En toen zij gebeden hadden, werd de plaats waar zij bijeenwaren, bewogen. En zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en spraken het Woord van God met vrijmoedigheid.
Ik weet niet wie "de mensen van nu" zijn, maar deze teksten spreken over de vervulling met de Heilige Geest en zoals ik eerder zei ,deden de apostelen wonderen om te getuigen van de opstanding van de Here Jezus, en viel er genezing op hen?? Nee hoor lees vers 33 er viel "genade" op hen. En aan een ieder werd uitgedeeld wat zij nodig hadden , en vers 30 is een citaat uit Marcus 16 vers 17., want de wonderen zouden niet geschieden door de opgestane Heer, maar door de Naam van het heilig kind Jezus. En omdat we Schrift met Schrift zouden vergelijken sla ik Marcus op en wat staat daar? Precies een tekst die niet voor ons geldt, maar dit gedeelte gaat over hen die in Zijn Naam duivelen zouden uitwerpen en met nieuwe tongen, ( talen) zouden zij spreken en slangen zullen opnemen en zoek nu maar eens uit over wie dat gaat en over welke bedeling.
Kortom dat Hij Zijn hand uitstrekte tot genezing lees eens goed had als doel dat de dienstknechten van de Heer, Zijn Woord zouden spreken. Het is een metafoor en voorbeeld uit Marcus. Niet van toepassing op deze bedeling, maar nu ga ik herhalen. Dus geen teksten uit zijn verband halen om genezingen en wonderen in deze tijd te onderbouwen. Dat is niet juist en zo ga ik niet met de Bijbel om.