rotterdam schreef:
Zo - ook goede morgen - wat dacht je ?
'k Begin de maandagmorgen gelijk goed ?
Ongelooflijk.
Nou ja dan zeg ik "ontkrachters" ook goed. BLijkbaar heb jij een dirty mind?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
rotterdam schreef:
Ongelooflijk.
coby schreef:Al zou het later onterecht toegevoegd zijn, bij die andere teksten zie je geloof ook als voorwaarde.
Deze bijvoorbeeld:
En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping.
16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.
Een baby laat zich niet echt dopen trouwens, hij wordt gewoon gedoopt.
Wilsophie schreef:
Ongelooflijk.
Nou ja dan zeg ik "ontkrachters" ook goed. BLijkbaar heb jij een dirty mind?
Wilsophie schreef:Het is een miskenning van de dood en opstanding van de Here Jezus,
Wilsophie schreef:Coby, je post is onduidelijk, maar als je zegt dat een baby wordt gedoopt dan is dat echt niet juist, een baby wordt besprenkeld.
Dat is goed Nederlands of besproeid. Maar de Bijbelse opdracht is: "Laat U met God verzoenen en Laat U dopen", anders kan iedereen op eigen gezag in het water springen en dat is onbijbels.
Wilsophie schreef:Coby, je post is onduidelijk, maar als je zegt dat een baby wordt gedoopt dan is dat echt niet juist, een baby wordt besprenkeld.
Faramir schreef:Maar om het besprekenkelen van mensen geen dopen te noemen moet je wel heel ver gaan om je puntjes te scoren. In dezelfde categorie: Ik heb overigens ook nergens in de bijbel gelezen dat het dopen gebeurde in door mensen gefabriceerde badjes/badkuipjes die naast een podium stonden. Ik heb ook nergens in de bijbel gelezen dat dopen buiten het Middellandse Zeegebied gebeurde.
Antiblob schreef:Geef me 1 goede reden waarom besprenkelen niet als doop zou gelden....
Wilsophie schreef:Omdat het zo in het woordenboek staat. Dopen= Eénworden met....
De doop beeld uit dat de gelovige met Christus begraven en opgestaan is.Antiblob schreef:Geef me 1 goede reden waarom besprenkelen niet als doop zou gelden....
1a2b3c schreef:De doop beeld uit dat de gelovige met Christus begraven en opgestaan is.
Je zegt toch ook niet dat iemand begraven is als je een paar korrels zand op zijn/haar hoofd hebt laten vallen?
Daarom ben ik ook tegen het woord 'wederdopen' wanneer iemand -die als baby besprenkelt is- zich laat dopen.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten