Wilsophie schreef:Haha, hij is leuk. Ik denk dat er verwarring is met de periode van de 1000 jaar en het eeuwige koninkrijk in hemel en op aarde. In die 1000 jaar worden er immers gewoon mensen geboren die behoren tot de oude schepping. Dus met ziekte en gebreken en ook in die 1000 jaar waar satan gebonden is zullen mensen gewoon door geloof tot de Here Jezus moeten komen.
Bovendien is hij vlak ervoor nog flink te keer gegaan.
Ik ben bang dat er bij jou enige verwarring is, want Openbaring 22 gaat over de periode na het duizend jarige rijk.
'In het midden van haar straat en aan de ene en de andere zijde van de rivier bevond zich de Boom des levens, die twaalf vruchten voortbrengt – van maand tot maand geeft Hij Zijn vrucht. En de bladeren van de boom zijn tot genezing van de heidenvolken.
En geen enkele vervloeking zal er meer zijn. En de troon van God en van het Lam zal daar zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen, en zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofd zijn.' (Op 22,2-4)
Wilsophie schreef:Ik weet niet wat die 2 bomen des Levens voorstellen, maar dat is niet zo belangrijk. Dat zie ik t.z.t. wel. Ach Mw. tja...als je iemand om dergelijke reden niet meer aankijkt ben je de zieligste onder de mensen denk ik.
In het eerste paradijs waren ook twee bomen, de goede en de slechte boom, onder de nieuwe hemel en aarde zijn beide bomen tot het eeuwige leven
en ter genezing. Hieruit moeten we concluderen dat de huidige wereld waarin ziekte nog een rol speelt, maar de Messias geen mysterie meer is een uitstekende kandidaat is voor de nieuwe hemel en aarde. Letterlijk genomen betekent de nieuwe hemel en aarde dan ook niets meer en minder dan het nieuwe verbond! Het oude verbond waren de oude hemel en aarde, vandaar ook dat Jezus dat in een adem met de wet noemde.
'Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.' (Mat 5,18)
Vergelijk dat eens met de volgende verzen:
Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden. (2 Kor 5,17)
Als Hij spreekt van een nieuw verbond, heeft Hij daarmee het eerste voor verouderd verklaard. En wat oud is verklaard en wat veroudert, staat op het punt te verdwijnen. (Heb 8,13)
Voel je die impact?