ziekenzalving

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: ziekenzalving

Berichtdoor Wilsophie » 28 sep 2013 10:45

Haha, hij is leuk. Ik denk dat er verwarring is met de periode van de 1000 jaar en het eeuwige koninkrijk in hemel en op aarde. In die 1000 jaar worden er immers gewoon mensen geboren die behoren tot de oude schepping. Dus met ziekte en gebreken en ook in die 1000 jaar waar satan gebonden is zullen mensen gewoon door geloof tot de Here Jezus moeten komen.
Bovendien is hij vlak ervoor nog flink te keer gegaan.

Ik weet niet wat die 2 bomen des Levens voorstellen, maar dat is niet zo belangrijk. Dat zie ik t.z.t. wel. Ach Mw. tja...als je iemand om dergelijke reden niet meer aankijkt ben je de zieligste onder de mensen denk ik.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2013 12:53

Wilsophie schreef:Haha, hij is leuk. Ik denk dat er verwarring is met de periode van de 1000 jaar en het eeuwige koninkrijk in hemel en op aarde. In die 1000 jaar worden er immers gewoon mensen geboren die behoren tot de oude schepping. Dus met ziekte en gebreken en ook in die 1000 jaar waar satan gebonden is zullen mensen gewoon door geloof tot de Here Jezus moeten komen.
Bovendien is hij vlak ervoor nog flink te keer gegaan.

Ik ben bang dat er bij jou enige verwarring is, want Openbaring 22 gaat over de periode na het duizend jarige rijk.

'In het midden van haar straat en aan de ene en de andere zijde van de rivier bevond zich de Boom des levens, die twaalf vruchten voortbrengt – van maand tot maand geeft Hij Zijn vrucht. En de bladeren van de boom zijn tot genezing van de heidenvolken. En geen enkele vervloeking zal er meer zijn. En de troon van God en van het Lam zal daar zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen, en zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofd zijn.' (Op 22,2-4)
Wilsophie schreef:Ik weet niet wat die 2 bomen des Levens voorstellen, maar dat is niet zo belangrijk. Dat zie ik t.z.t. wel. Ach Mw. tja...als je iemand om dergelijke reden niet meer aankijkt ben je de zieligste onder de mensen denk ik.

In het eerste paradijs waren ook twee bomen, de goede en de slechte boom, onder de nieuwe hemel en aarde zijn beide bomen tot het eeuwige leven en ter genezing. Hieruit moeten we concluderen dat de huidige wereld waarin ziekte nog een rol speelt, maar de Messias geen mysterie meer is een uitstekende kandidaat is voor de nieuwe hemel en aarde. Letterlijk genomen betekent de nieuwe hemel en aarde dan ook niets meer en minder dan het nieuwe verbond! Het oude verbond waren de oude hemel en aarde, vandaar ook dat Jezus dat in een adem met de wet noemde.

'Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.' (Mat 5,18)

Vergelijk dat eens met de volgende verzen:

Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden. (2 Kor 5,17)

Als Hij spreekt van een nieuw verbond, heeft Hij daarmee het eerste voor verouderd verklaard. En wat oud is verklaard en wat veroudert, staat op het punt te verdwijnen. (Heb 8,13)

Voel je die impact?
Laatst gewijzigd door mohamed op 28 sep 2013 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 28 sep 2013 12:58

mohamed schreef:Ik ben bang dat er bij jou enige verwarring is, want Openbaring 22 gaat over de periode na het duizend jarige rijk.

'In het midden van haar straat en aan de ene en de andere zijde van de rivier bevond zich de Boom des levens, die twaalf vruchten voortbrengt – van maand tot maand geeft Hij Zijn vrucht. En de bladeren van de boom zijn tot genezing van de heidenvolken. En geen enkele vervloeking zal er meer zijn. En de troon van God en van het Lam zal daar zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen, en zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofd zijn.' (Op 22,2-4)

In het eerste paradijs waren ook twee bomen, de goede en de slechte boom, onder de nieuwe hemel en aarde zijn beide bomen tot het eeuwige leven en ter genezing. Hieruit moeten we concluderen dat de huidige wereld waarin ziekte nog een rol speelt, maar de Messias geen mysterie meer is een uitstekende kandidaat is voor de nieuwe hemel en aarde. Letterlijk genomen betekent de nieuwe hemel en aarde dan ook niets meer en minder dan het nieuwe verbond! Het oude verbond waren de oude hemel en aarde, vandaar ook dat Jezus dat in een adem met de wet noemde.

'Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.' (Mat 5,18)

Tja of dat of alverzoening, meer kan ik er niet van maken.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2013 13:08

coby schreef:Tja of dat of alverzoening, meer kan ik er niet van maken.

Doordat ze niet beseffen wat het oude verbond betekende voor de joden, snappen ze de impact van het nieuwe verbond ook niet. Ook de veronderstelling dat joden zich aan het OT moeten houden en christenen het NT kan eenvoudig weerlegd worden door Heb 8,13 te lezen. De beide verbonden zouden niet eeuwig samen zijn (de slaaf en de vrije zie Joh 8,35) maar de overgangstijd van het oude naar het nieuwe was een korte. Het OT draaide om de tempel en die tempel heeft Christus door de Romeinen verwoest in het jaar 70. Waarna het klassieke jodendom letterlijk op zijn gat lag.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 sep 2013 13:21

@ Mohamed....Het is me helemaal duidelijk en bedankt hoor voor je uitleg, en Coby dit heeft toch niet iets met die valse leer te maken? Of begrijp ik je niet goed?

Dat er geen boom der kennis is, is mooi uitgelegd en is dus vervangen door de Boom des Levens? Nog nooit zo gezien. :lol:

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 28 sep 2013 13:30

Wilsophie schreef:@ Mohamed....Het is me helemaal duidelijk en bedankt hoor voor je uitleg, en Coby dit heeft toch niet iets met die valse leer te maken? Of begrijp ik je niet goed?

Dat er geen boom der kennis is, is mooi uitgelegd en is dus vervangen door de Boom des Levens? Nog nooit zo gezien. :lol:

Zoiets zeggen ze wel. Het oordeel is geweest en dan krijgen de volken genezing, die dus niet bekeerd waren, maar dat klopt dan alleen weer niet met vers 12. Misschien een deel.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2013 13:50

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 sep 2013 13:55

Inderdaad tot genezing der heidenen, dus die zijn er dan ook nog. #-o

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2013 13:57

mohamed schreef:Het gaat over de nieuwe hemel en aarde, daar zal dus nog ziekte zijn want waarvoor anders dienen vruchten ter GENEZING?

Bambi schreef:Openbaringen 21:4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.
5 En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.

Openbaringen 22:2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen.

Wat wil je met die verzen zeggen?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2013 14:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2013 14:32

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2013 14:41

Mohamed schreef:Wat wil je met die verzen zeggen?

Bambi schreef:Dat het niet over lichamelijke ziektes gaat.

Jezus noemde Zichzelf ook Medicijnmeester:
Marcus 2:17 En Jezus, dat horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.

Jezus genas mensen ook van lichamelijke ziekten.
En geestelijk ziek zijn kan leiden tot lichamelijke klachten.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 28 sep 2013 15:04

Wilsophie schreef:Inderdaad tot genezing der heidenen, dus die zijn er dan ook nog. #-o

Bambi schreef:Snap je het allemaal nog? :lol:

Ooooh ik snap 'm, heeft niets met alverzoening te maken, dat zijn die lui die over zijn na die oorlog aan het eind van de 1000 jaar die gewoon nog leven. Alleen die doden werden geoordeeld. Nooit geweten.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2013 15:17

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 28 sep 2013 15:48

Bambi schreef:Weet je Coby, je hoeft ook niet alles te snappen.
De meesten op dit forum, denken dat een Christen alles moet weten.
Dat is helemaal niet zo.
Als ik iets niet snap en ik kom er niet uit, dan besef ik: "God vindt het voor mij nog niet van belang. Dus is het niet erg dat ik dit niet begrijp."

De meesten snappen dìt echter niet en komen met allerlei kromme redeneringen, om te laten zien, dat ze alles begrijpen. En slaan dan de plank mis.
Soms laat ik me ook verleiden, om daar aan mee te doen.
Om dan later te beseffen, dat het voor mij nog niet van belang was.

God gaat met ieder mens Zijn eigen weg en wat voor de een van belang is om te begrijpen, is voor de ander (nog) niet van belang.
Dus laat je niet gek maken met badinerende opmerkingen, die jou het gevoel geven, dat je dom bent. :wink:

Paulus zegt ; Nu immers kijken wij door middel van een spiegel in een raadsel en kennen wij slechts "ten dele"

Toch vreemd dat er mensen zijn die alles precies weten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”