mealybug schreef:Kijk hier eens:
http://bijbel.wikidot.com/bijbel
Ik zie een algemene pagina over de bijbel. Ik zie wel allerlei aantoonbare onjuistheden. Welk gegeven had je als reactie op mij op het oog?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mealybug schreef:Kijk hier eens:
http://bijbel.wikidot.com/bijbel
Antiblob schreef:Ik zie een algemene pagina over de bijbel. Ik zie wel allerlei aantoonbare onjuistheden. Welk gegeven had je als reactie op mij op het oog?
Je zou groot-inquisiteur kunnen worden...mealybug schreef:Nou meid, je hebt er anders heel wat keren uit gequote in het verleden.
Wou je dat ontkennen?
Maar goed, selectief dus, wanneeer het ze uitkomt.
Heb je je gecopierde stukje van predikant T Brienen al weggehaald?
Zat daar geen copyrifght op trouwens, of ten minste de vermelding dat je moet vermelden waar je het vandaan hebt?
Ik zou me dat zo voor kunnen stellen
mealybug schreef:Maar aan de agressie te merken, alsof sommigen door een angel gestoken zijn, (doodsbang want de leer is nauwelijks te verdedigen,) trek ik toch echt de conclusie dat 1a2b3c, Wilsophie, Janvanverweg, Boaz, Schaapje (al wijselijk weggevlucht, I'm next)en Jan Pep het beslist bij het rechte eind hebben.
mealybug schreef:Maar aan de agressie te merken, alsof sommigen door een angel gestoken zijn, (doodsbang want de leer is nauwelijks te verdedigen,) trek ik toch echt de conclusie dat 1a2b3c, Wilsophie, Janvanverweg, Boaz, Schaapje (al wijselijk weggevlucht, I'm next)en Jan Pep het beslist bij het rechte eind hebben.
pannenkoek schreef:Ik heb niet alle 24 blz gelezen, maar ik vraag me af of dat de vragensteller (andre 1980) nu weet welke keuze hij moet maken.....
Janvanverweg schreef:ik verlaat deze discussie en start een nieuw topic over de meerwaarde van het verbond in het christelijk geloof.
mealybug schreef:Als jij bij voorbaat al weet dat het onjuistheden bevat?
mealybug schreef:Wat is dan voor jou de relatie tussen de doop en de besnijdenis DES HARTEN ?
Antiblob schreef:Voordat ik een heel verhaal begin, ben ik benieuwd of je met de 'besnijdenis van het hart' een bepaalde bijbeltekst in gedachte hebt waar dit aan de doop gekoppeld is?
mealybug schreef:Het gaat er niet om wat ik of iemand anders in gedachten heeft, maar wat er staat.
Maar voor alle duidelijkheid:
"In hem zijt geen ook met een besnijdenis (die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vleses in de besnijdenisvan Christius, daar gij met Hem begraven zijt in de doop.
In hem zijt gij ook mede opgewekt door HET GELOOF aan de werking Gods die Hem uit de doden heeft opgewekt.
Antiblob schreef:
Ik zie dat je ook 'door het afleggen van het lichaam des vleses' hebt onderstreept. Dat is dus wat er in de doop gebeurd. Ik zie het probleem met mijn visie niet zo, eerlijk gezegd.
mealybug schreef:Kun je je voorstellen, dat de meeste mensen tot de conclusie komen dat een afleggen van het oude lichaam des vlese, niet iets is wat een baby al kan ondergaan, omdat het nog zonder zonde is, geen onderscheid kent tussen goed en kwaad, eigenlijk nog niet eens een bewustzijn heeft ontwikkeld?
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten