Bambi schreef:Ik maak hier 1 ding uit op:
Je tegenstand tegen het geloof was altijd al duidelijk.
Maar nu komt je haat pas aan het licht.
Haat? Nee hoor, haat is niet echt behulpzaam. Ik heb ook zeker geen hekel aan geloof, sterker nog, sommige van mijn beste vrienden zijn christen.
Waar ik wel wat moeite mee heb, is hypocrisie. En dus mag ik graag aanwijzen waar ik hypocrisie zie. In dit geval meen jij (of je vader) voor anderen te moeten bepalen wat zij wel en niet mogen zien. Onder het mom van God, uiteraard, als zalfje voor de egoistische ziel. Maar als iemand anders voor jou zou gaan bepalen wat je allemaal wel en niet mag zien en doen (homohuwelijk, vrouwen in de SGP, geen leraren meer mogen ontslaan vanwege homo), dan schreeuwt men ineens moord en brand en "worden de christenen onderdrukt."
verder schrijft L&S het goed. Het bemoeizuchtige, het betweterige... WIJ weten wat goed voor jullie is, kindertjes, want WIJ geloven in God en jullie niet!
En alleen meelezen? Waarom zou ik dat willen? Ik lees het besloten gedeelte nooit, simpelweg omdat als ik tekst wil lezen zonder te kunnen meepraten, ik wel een boek pak (zonder klein-christelijke censuurstift)