Boaz schreef: Ja, dat is het zeker:
* Hand 10:44 'Terwijl Petrus deze woorden nog sprak, viel de Heilige Geest op allen die het Woord hoorden'
En Hand 10: 47 'Kan iemand soms het water weren, zodat deze mensen, die evenals wij de Heilige Geest
ontvangen hebben, niet gedoopt zouden worden?'
* Hand 18: 32 'En zij spraken het Woord van de Here tot hem en tot allen die in zijn huis waren.'
Hand 18:34 'En hij verheugde zich dat hij met al zijn huisgenoten tot geloof in God gekomen was.'
Nee dus, het is minder absoluut;
Handelingen 16 ;
14 En een zekere vrouw, van wie de naam Lydia was, een purperverkoopster uit de stad Thyatira, die God diende, luisterde naar ons. En de Heere opende haar hart, zodat zij acht gaf op wat door Paulus gesproken werd.
15 En toen zij gedoopt was, en haar huisgenoten, drong zij er bij ons op aan: Als u van oordeel bent dat ik trouw ben aan de Heere, kom dan in mijn huis en blijf er.
De Here opende HAAR hart en ze werd gedoopt tezamen met de huisgenoten.
29 En toen hij om licht gevraagd had, sprong hij naar binnen en begon erg te beven, en hij viel voor Paulus en Silas neer;
30 en hij bracht hen naar buiten en zei: Heren, wat moet ik doen om zalig te worden?
31 En zij zeiden: Geloof in de Heere Jezus Christus en u zult zalig worden, u en uw huisgenoten.
32 En zij spraken het Woord van de Heere tot hem en tot allen die in zijn huis waren.
33 En hij nam hen in dat nachtelijke uur met zich mee en waste hun striemen, en hij werd onmiddellijk gedoopt, en al de zijnen.
34 En hij bracht hen in zijn huis en richtte voor hen de tafel aan. En hij verheugde zich dat hij met al zijn huisgenoten tot geloof in God gekomen was.
Ik heb uiteraard geen bewijs maar is het niet een beetje "flauw" om aan te nemen dat onder "de huisgenoten en al de zijnen" geen kinderen waren.
Waarom uitgaan van het abnormale ?