schaapje schreef:Zonder verder in de Bijbel wat op te zoeken, verbaas mij dat, want ik heb geleerd dat de besnijdenis van het hart het Werk van God is, n.l. dat Hij persoonlijk zijn Wet in ons hart legt en dat uit zich in het ontvangen van de Heilige Geest van God.
De besnijdenis van het hart is het werk van God, inderdaad. In het andere topic had ik het trouwens in dit verband met name over de besnijdenis als teken, dus de besnijdenis van de voorhuid.
schaapje schreef:Wanneer in het Oude Testament een heiden tot het volk van God (Israel) wilde behoren, dan diende hij zich, samen met alle mannelijke leden van zijn gezin (dus zowel volwassenen als kinderen), te laten besnijden (Ex. 12:48).
Tja, dit staat er:
48 Als er nu een vreemdeling bij u verblijft en als die voor de HEERE het Pascha wil houden, laat dan al wie mannelijk is bij hem, besneden worden. Dan mag hij naar voren komen om het Pascha te houden, en zal hij zijn als een ingezetene van het land. Niemand echter die onbesneden is, mag ervan eten.
En dat hoeft nu niet meer.
Ik begrijp niet helemaal wat je nu bedoelt met dit topic.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)