Markie... ik hoop niet dat je 's middags door een verkeersongeluk om eht leven komt terwijl je je had voorgenomen 's avonds vergeving te vragen voor wat je die dag fout had gedaan.
Ja, als dat wel gebeurd is het ook voor mij te laat Marnix.Ik ben namelijk niets beter dan een ander ofzo.
Maar een ieder die in mij gelooft zal behouden worden
Die gelooft heeft het eeuwige leven
Maar die niet gelooft is reeds veroordeeld.
@mic, das juist.Iemand die écht in God geloofd pleegt geen zelfmoord.
Bij zelfmoord geeft God de duivel de vrije hand.
Hij probeerde ook Jezus naar beneden te laten springen toch?Die deed het niet.Kan ook niet, omdat Hij machtiger is nog dan de duivel.
Zover laat God het niet komen bij zijn kinderen.Zelfde bij Job, de duivel mocht alles van hem afnemen behálve zijn leven.Job was ook een kind van God, en er is zelf al enkele keren aangehaald hoezeer die man in de put zat.
Denk dat er geen mens is geweest die zoveel door heeft moeten maken, maar hij nam niet zijn eigen leven.Omdat dat ook niet kán als kind van God zijnde.
Ik ga toch niet iets zeggen en maar hopen dat ik eerlijk ben?
Vin,
dat weet alleen de Heere of je eerlijk bent of niet, en of je het wérkelijk meent.Hoop er maar op!
Je mag hem wel terugspelen maar het ging er juist om dat je eerdere opmerking een beetje weerspreekt. Ik doe dingen fout ja.
En nu is de mens plots ook nog geniegd tot alle kwaad? Nou dan kun je het me al helemaaaaal niet kwalijk nemen als ik zelfmoord pleeg. Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat de discussie met jou tot weinig leid; je ziet niet in hoezeer je jezelf steeds tegenspreekt en volgens mij gaat het me niet lukken om het je uit te leggen, als je 'vragen terugspeelt' puur omdat ik dat deed.. dan begrijp je niet waar het om ging.
Een mens is idd geneigd tot alle kwaad ja.Of jij niet?
Ik neem je ook niks kwalijk, want ik ben zelf ook zo.Verklaar waar ik mezelf tegenspreek.
Als je dat uit kan leggen lukt het je misschien ook me te overtuigen.
Je van het leven beroven omdat het leven klote is, is van een heel andere orde dan een meisje van 14 verkrachten omdat je dat lekker vind, chips te stelen omdat je honger hebt, enz enz. Hoe dan ook, ik ontken niet dat het een zonde is, dus je punt is me onduidelijk.
Dat is het idd.Niet egoistisch dus?Mij lijkt het wel.Je doet het toch omdat je het beter denkt te krijgen in het hiernamaals, maar zal bedrogen uitkomen.waaróm heb ik al genoeg uitgelegd ook.
Natuurlijk beweer ik dat. Jezus is namelijk al gestorven. Al onze zonden zijn vergeven. Bovendien, ga er nou eens op in, vergeving na elke zonde, en na berouw, is niet reeel
Dus je stelt hiermee, dat jij het niet reeel vind?
Je wilt hier dus de plaats van God mee innemen?Lijkt me toch echt een verkeerde gedachtengang.Het gaat er echt niet om wat wij vinden dacht ik zo.Dan kun je alles wel naar je eigen hand zetten en interpreteerd iedereen de bijbel maar zoals het hem uitkomt.
Helaas werkt het niet zo.Zou wel handig zijn!ddan gingen er weinig christenen verloren denk ik.
Vind je dat nou leuk om dat zo te zeggen? Dat het egoistisch is? Snap je wel wat iemand in zo'n positie voelt? Je begrijpt er echt helemaal niets van heh? Vind je het leuk om al die mensen zo te veroordelen? Het is echt net alsof je er van geniet dat ze dan naar de hel gaan in jouw optiekt, terwijl jij nog steeds lekker vergeving kan vragen. Begin maar met vergeving vragen voor het op deze manier veroordelen van mensen; mensen waar Jezus ook voor gestorven is! Voor alle zonden!
Nee, integendeel, ik vind het helemaal niet leuk om het zo te zeggen!
Maar het gaat hier ook niet om mijn menig, maar om hoe het werkelijk is.
Ook veroordeel ik hier niemand mee, want dat is mijn taak niet.
Ik gun het overigens niemand ook.
Je doet hier alof ik ér behagen in schep dat iemand anders verloren gaat, maar slaat de plank echt volledig mis.Ik geef hier alleen mijn mening, en overtuiging, dus nogmaals, ik gun dit niemand, en wet ook hoever mensen kunnen komen om zoiets te doen.
Zie hierboven over wat ik zei over Job.
Dus je hoeft niet voor elke zonde apart vergeving te vragen? Als je het maar wel doet nadat je de zonde begaan hebt? En je moet berouw hebben over iets wat je dan misschien niet eens weet? Als je je maar globaal gezien zondaar voelt? Nou dat zal wel lukken bij mensen die zelfmoord plegen. Zeker als ze een nog veel groter schuldgevoel word aangepraat door mensen die ze uitmaken voor egoist.
Maar dan kan ik ook berouw hebben net als ik van de flat af spring toch? En waarom is het allemaal noodzakelijk? Zou je voor de grap bijbelteksten erbij willen pakken?
Dit is wel een beetje krom allemaal.Hoe kan ik iemand die zelfmoord gepleegd heeft uitmaken voor egoist.Dat kan, maar niet meer zo dat die persoon het zelf hoort of dat ik hem dat aangepraat zou hebben.Moeilijk ook, want de meesten zeggen het niet van tevoren.Degenen die het wel doen kun je met een korreltje zout nemen.
Je vraagt me ook bijbelteksten erbij te halen, maar die weet ik zo niet te staan.
Heb jij ze wel die het tegendeel bewijzen van wat ik hier beweer, plaats ze maar.
Misschien moet je je dan eens afvragen wat daar nog rechtvaardig aan is. En of dat wel klopt, als zogenaamd voor God de zonden gelijk zijn. Of jij dan niet naar de hel gaat als je nu van de trap valt en je nek breekt, zonder gebeden te hebben voor vergeving voor vanochtend. Je zegt eigenlijk dat God Zijn rechtvaardigheid ziekelijk is, maar dat accepteer je vervolgens ook nog! God's ondoorgrondelijkheid zeker . Misschien heb je wel een heel verkeerd beeld van God dan, want mijn God walgt net als wij van die redenering.
Dan is er nog het menselijke aspect. Dat ik er echt treurig van word om te zien met hoe weinig medeleven er zo makkelijk word neergekeken op mensen die zo ver in de put zijn gevallen (en er in worden getrapt!). Wat een onbegrip. Zou je niet liever ongelijk hebben in dit gesprek? Ja toch? Zo klinkt het niet, zo klinkt het jammergenoeg nooit als discussier gaan over het oordelen over mensen. Ik zou liever niet oordelen, misschien ben ik wel raar dan.
Ik kan niet beoordelen wat rechtvaardig is.Dat doet God.
Dat onze meningen daarover verdeeld zijn doet daar niets aan toe of af.
Als ik van de trap val en ik breek mijn nek, en ik ben onbekeerd kom ik ook niet in de hemel, net zomin als iemand die zelfmoord pleegt.Zo hard is het ja.
Ik zeg niet dat God's rechtvaardigheid ziekelijk is.Als het wel zo is, laat maar zien waar ik dat neergezet heb.
Je zegt mijn God.
Volgens mij hebben we het toch wel over dezelfde?Jij wilt hier dus zeggen dat je weet wat God denkt, want je beweert dat Hij dezelfde mening deelt dan jou.Je durft nogal wat te zeggen!
Medeleven heb ik zeker wel met de naasten etc. van mensen die zelfmoord plegen, en nógmaals, ik gun het ook niemand, en weet ook dat zoiets niet zomaar gebeurd en dat er veel aan vooraf gaat aan ellende en pijn.
Maar is dat de reden om dan maar te zeggen dat zelfmoordenaars in de hemel kunnen komen?
Dat is jezelf voor de gek houden, en recht proberen te praten wat krom is.
Ik oor of veroordeel ook niemand.Dat kan en mág ik niet eens.Dit is gewoon hoe ik erover denk.
Zou graag willen dat het zo was zoals jij het stelt.Je moest eens weten.
Maar dan zou ik tegen mijn geweten in praten, en dat kan niet.