Eindtijd/wederkomst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 07 mar 2004 09:30

Beste Brion,

Dank voor je ractie,

Lees mijn allerlaatste posting eens 07-03-2004. Op dit forum mag het lijken dat ik veel kennis heb opgedaan door ervaringen met de Heiland en vooral veel en dagelijkse Bijbelstudie. Maar veelal is het de profetie geweest (waaronder ook persoonlijke ervaringen in mijn dagelijks maatschappelijke leven) die mij veel heeft geopenbaard.

Johannes 13

15 Want Ik deed het om een duidelijk voorbeeld te geven. Volg Mij hierin na.

Dit heeft hier betrekking op devoetwassing, dat Hij had met het de discipelen gedurende een Avondmaal. Maar de essentie van dat Heilige Avondmaal hield ( en hodt nog steeds in, dat...), tegelijkertijd ,alles wat wij kunnen weten en toepassen bij de opdracht -de verkondiging-, immers er is geen nauwere en meest bewijsvolle van de relatie tussen de Heiland en ons -door de Heilige Geest- dan dit evenement.

De vraag is nu, weet ik alles alleen of ben ik bijzonder? Ik denk het niet,maar de Heer openbaart wel wie en waarom sommigen veel kennis (kunnen) bezitten aangaande de Schriftwoord;

Openbaring 12:17

17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.
Dienovereenkomstig dat wat de Beesten in Openbaring 13 bewerkstelligen:

Openbaring 17

14 Zij zullen oorlog voeren tegen het Lam, maar die oorlog verliezen. Het Lam en Zijn trouwe volgelingen, die door Hem zijn geroepen en uitgekozen, zullen hen overwinnen. Hij is immers de Heer van alle heren en de Koning van alle koningen.
15 De waterwegen die u hebt gezien, waar de hoer aan zit, zijn alle rassen, volken, stammen en taalgroepen.
16 Het beest en zijn tien horens zullen de hoer haten. Zij zullen haar alles afnemen en haar naakt laten liggen. Zij zullen haar vlees eten en haar daarna verbranden.
17 Want God heeft hun het verlangen gegeven samen te werken en hun koninkrijk aan het beest te geven, totdat de woorden van God uitkomen. Daarmee vervullen zij zonder het te weten Gods plan.
18 De vrouw die u zag, is de grote stad die de koningen van de aarde in haar macht heeft." (Het grote Babylon dat reeds is Gevallen...)

Dus wat moet ik nu nog aan je reactie toevoegen?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 07 mar 2004 17:52

Boudewijn schreef:Beste Brion,

Dank voor je ractie,
Lees mijn allerlaatste posting eens 07-03-2004. Op dit forum mag het lijken dat ik veel kennis heb opgedaan door ervaringen met de Heiland en vooral veel en dagelijkse Bijbelstudie. Maar veelal is het de profetie geweest (waaronder ook persoonlijke ervaringen in mijn dagelijks maatschappelijke leven) die mij veel heeft geopenbaard.
(.....)
Dus wat moet ik nu nog aan je reactie toevoegen?

Beste Boudewijn, al die bijbelteksten heb ik maar even weggelaten uit de quote. Tot mijn spijt zegt het me niet zoveel, als mensen beweren dat er veel aan hen is geopenbaard. De heer Geene van het Ephraim-Genootschap, beweert ongeveer dezelfde dingen als jij; in ieder geval is voor hem het boek Openbaring voor hem ook gesneden koek.
En al die bijbelstudie, prima hoor. Maar al die studie kan je ook op een dwaalspoor zetten. Wat mij betreft ga je toch eens langs bij een goede predikant of theoloog (zij hebben er verstand van nietwaar?), en toets je al je uitgesproken meningen eens.
Ik gun je je hobby van harte, maar kijk wel uit met al te makkelijke interpretaties van de Bijbel, en vooral omtrent Openbaring.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 07 mar 2004 18:07

Beste Brion,

Hartelijk dank voor je aardige reactie! De heer Geene van het Ephraim-Genootschap zegt me niet zoveel. Ik ben er rap achter of dat zo is, wat je schrijft over zijn "visie". Ik weergeef geen persoonlijke visie, ik ervaar dargene wat Jezus tevergeefs aan de Israelieten duidelijk wilde maken; ook zij begrepen de zedelijkheid van de profetie niet. Als Jezus niet in staat zou zijn om via mensen dingen aan de wereld bekend te maken, dan snap ik niet waarom miljoenen de oprechte Christenen elke zondag in de kerk zitten en met een leeg gevoel zonder vermeerdering van hun broodnodige kennis, zonder enige groei in relatie met de Heiland naar huis gaan. De meesten zijn navolgers van de dominee en de ouderling en dat was het dan. Van een levend geloof zegt Jezus is geen sprake; levende doden noemt Hij ze.

Daglijkse studie en vooral veel Bijbelstudie o.l.v. de Heilige Geest zal de mensen de ogen doen openen, niet de eentonige en veelal onbereikbare begrippen van de preken in de kerk alleen. De Schriftgelerden van 2004 zullen veelal afhankelijk zijn van wat ze de toehoorders vertellen, al zou het alleen maar zijn om hun ambt of positie in stand te houden. Nikodemus vas voor zijn tijd ook één van hen, maar door de Heiland zelf onderwezen begreep hij de Geestelijke aspecten van het juiste Evangelie om ook het Koninkrijk (zelf) te kunnen zien.

Zij die hun vader in Abraham zagen, zoals vele -trouwe- Christenen vandaag de dag nog zien, begrepen niet dat de wet voor hen bij Abraham eindigde en niet bij Jezus, noch dus het eeuwige Koninkrijk. Dat is nu wat ik bedoel. Het accent ligt zo vaak naast de waarheid. Johannes 8 geeft daar een mooi voorbeeld van, waar Jezus zelf het bewijs levert, dat jij ook zo wenselijk navolgt. Wacht maar fa juni 2005; One World Religion= en de wet voor vele Christenen eindigt daar waar de troon van Satan is gehuisd: Rome

Onder ons zijn profeten, leraars, schriftgeleerden uit alle standen en alle bevolkingsgroepen, net zoals de Bijbel ons leert. Ik begrijp je bezorgdheid. Vergeet niet dat de Satan sluw is en zelfs de Kerk van Rome brengt momenteel de "waarheid" alsof die vanuit Reformatorisch of Bijbels oogpunt juist is. Dat is zij niet! Lees mijn laatste postings nog eens. Volgend jaar zullen veel dingen in Europa anders worden.

http://home.earthlink.net/~rubenbenabra ... ithra.html

Deze link zal je brengen naar een dame die het fundament van de Franse revolutie is. Haar beeltenis is in Frankrijk opgericht. Op datzelfde fundament is een wet gemaakt, welke we als de 10 geboden kunnnen lezen. Het zijn echter de geboden van mensen. De Franse Revolutie stond model voor de oorlogen die daarna volgden. Vanuit de chaos vrede en orde scheppen. Deze dame en haar geboden en de Franse leus om Humanity en de regelgeving daarvoor, zijn nu dezelfde symbolieken van de USA. Satan heeft zijn wetten en regelgeving voor deze wereld nu in de burgerwetten en democratische grondwet van de Amerikaanse regering gelegd. De One World Order als een Religiues kader voor een One World Order burgerwetgeving. Ik heb geen Theologen en Predikanten nodig. Jezus leerde dat zijn leerlingen niet alleen uit Schriftgeleerden bestond. We weten en hebben kunnen ervaren dat de Schriftgeleerden er een One Israelic State op na hielden en hoonde de Messias weg. Vergeet niet dat dit gewoon dezelfde ontwikkelinge is.

De Heilige Geest is onze bron en wijst ons de weg. Theologen en Predikanten zullen de mensen misleiden, zoals de Bijbel ons leert. Niemand is een beter en groeter Meester dan Jezus zelf door de Heilige Geest. De Joden hebben reeds hun vertrouwen neergeleged bij het Vaticaan. Zo hoorde ik gisteren dat er een Israëlische minister ( 1998) de Paus heeft gevraagd de zondag tot een wereldwijde rustdag te maken. Een Jood die de Sabbat van de Here behoor (-de) te houden en waar de menshied tegen op kijkt, door de chaos en de vrede. Ik moet de juiste gegevens nog zelf opzoeken, maar zij werden mij in een zeer vertrouwelijke bijeenkomst medegedeeld.

Dank voor je oprecht zorg; maar zorg dat je behoort bij het Overblijfsel en lees nog eens Openbaring 12:17. De vervolging zal je niet gespaard blijven; maar ook dat is een voorbeeld van Jezus navolgen. Want als we de tegenstand niet bemerken dan zijn we -blijkbaar- geen volgeling van onze Meester en Verlosser, maar van een ander Rijk en meester die ons door een zekere misleidng al in zijn hand heeft..

Shalom

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 08 mar 2004 13:20

Eindtijd/Wederkomst

Een van de meest belangrijke hoofdstukken van Openbaringen is hoofdstuk 7. De verzegeling van de 144.000. Sommigen denken dat er slechts 144.000 mensen uit een bepaalde denominatie die 144.000 zijn. Maar dat is onjuist.

In de drie verzen lezen we:

Openbaring 7

1 Daarna zag ik vier engelen op de vier hoeken van de aarde staan. Zij hielden de vier winden vast, zodat er nergens een zuchtje wind was. De zee was zo glad als een spiegel en er ritselde geen blad aan de bomen.

God de Vader maakt zich gereed om de goddelozen te straffen. tijdens de laatste 7 plagen (zie Openbaring 14:9-11, 15 en 16) Jezus, de God der mensen ziet genadig op de mensen neer en wil hen nog een kans geven. Hij beseft dat er meer tijd nodig is voor hun behoud.

2 Uit het oosten zag ik een andere engel opkomen, die het zegel van de levende God bij zich had. Hij riep naar de vier engelen, die van God macht hadden gekregen om de aarde en de zee schade toe te brengen:

Daarom beveelt Jezus de 4 engelen aan de vier hoeken der aarde (het betreft dus de gehele aarde; die straf) te wachten met het uitvoeren van de opdracht van Zijn God en Vader, om de mensen te verzegelen die bij Hem horen.

3 "Wacht! Breng nog geen schade toe aan de aarde, de zee en de bomen, want wij moeten eerst het zegel van onze God op het voorhoofd van Zijn dienaren drukken."
Net als een opkomende zon verlicht de engel met het (7e) zegel de gehele aarde als Hij komt tot hen die God dienen.

Een zegel is een teken (Romeinen 4:11) dat -een- eigendomsrecht aangeeft. Zij die het zegel van de Almachtige Vader ontvangen, zijn alleen zij die Hem als Schepper en Heer erkennen. Zij die Zijn wil volbrengen en zijn geboden trouw bewaren. Er moet dus kort voordat Jezus wederkeert een hervorming plaats vinden onder het volk van de Vader. Een besef, uit liefde voor Jezus om de geboden wederom te ondrhouden en vanuit dat gegeven het Koninkrijk reeds kunnen zien (Joh 3 Nikodemus), Jezus wens is dat we het verschil leren zien tussen dat wat een vals Evangelie en dus vals Rijk is en dat wat tot de eeuwige Redding leidt en ons tot inwoner van een Hemels Koninkrijk kan maken.

Openbaring 14:12 en 12:17 verwijzen ons daarnaar. De Bijbel leert ons dat het Zegel de Sabbat, de geheiligde dag is, die ons met Hem verbindt en waardoor Hij in ons miden kan wonen en gemeenschap kan hebben! Niet voor niets is het sabbatsgebod de spil tussen de geboden voor ons en de regels waar God zich naar richt om ons te kunnen dienen.

Alleen het Sabbatsgebod is in staat om ons bewust te laten zijn van het feit dat God de Schepper is van alle dingen. Omdat het Geestelijk alswel profetisch is, kunnen we deze dag vieren in de relatie met dat Hemelse Koninkrijk, omdat Jezus Heer is over die bijzondere dag en dus Geestelijk een Eenheid kan vormen met de Hemel emn onszelf als navolgers van de Verlosser. We zijn immers bijwoners van deze aarde!

Het Zegel van de Eeuwige tootn aan dat Hij het centrum van onze aanbidding is en geen aardse Koning of Schriftgleerde dan ook. Ezechiël 20:20.

Het Zegel (de Sabbat) is het werk van de Heilige Geest (Efez. 1:13 - 4:30).
Allen die zich door de Geest van de Almachtige Vader willen laten leiden, zijn kinderen van God de Almachtige, en de kinderen van God houden dan dus ook alle geboden van diezelfde Vader. (Openbaring 14:12).

Die mensen die in Christus geloven naar de Bijbel, de Heilige Schrift ontvangen dat Zegel (aan hun voorhoofd). Zij zijn verstandelijk overtuigd van dat gegeven en volgen het Lam waar het dus gaat! Zij zijn bereid om op Hem te vertrouwen en zijn (grond-) wet te bewaren.

Vers 4-8

De 144.000 (12x12x1000) zijn mensen die zich aan God hebben gewijd. Openbaring 14:1-5 legt dat uit. In de Bijbel wordt het getal 12 verbonden met het Koninkrijk van God. Israël bestond uit 12 stammen. Christus had 12 discipelen. Het woord of de naam "Israël" wil al zeggen "hij strijd met God". en kenmerkt iemand die met God de Vader "gestreden" om aanvaardt te worden. We nemen dus God niet zomaar op een enkel woord aan! We moeten ons bewust er van zijn waarom we voor God hebben gekozen, omdat het consequenties heeft. (Psalm 73 Genesis 32:28.

Alleen zij die een Verbond aangaan met God en Hem erkennen als hun Heer, door de geboden te bewaren en te onderhouden, zijn feitelijk al een deel van Israël. De Schrift leert ons in het NT dat de Christelijke kerk nu het ware Israël vormt (Efeze 2:11-16 en Galaten 3:28,29 alsook Romeinen 2:28).

Vers 9-17

Na het visioen dat Johannes ontvangt aangaande de verzegeling zag Johannes een grote schare mensen voor de Troon Gods staan., na de wederkomst van Christus. Deze groep omvat alle verlosten van de aarde en dus van alle eeuwen, vanaf den beginnen. In vers 14 leren we dat dat allen zijn die uit de grote verdrukking zijn gekomen. Hun lijden is echter niets bij de zegeningen die zij zich dan bewust worden in het lciht van de Verlosser zelf. (Romeinen 8:18) Dit is het antwoord op de roep van de 'martelaren' welke we ondeer het 5e zegel tegenkomen (Openbaringen 6).

Dit nu zijn de symbolische 144.000 verzegelden, die we hier in Openbaring 7 tegen komen.

Kortom gezegd; de zondag is het teken van eigendomsrecht van (werelds Religiueze Leider) Satan en de Sabbat die van Christus!

Precies zoals de Kerk van Rome zegt:

U kiest voor ons (de stad=Het Grote Babylon)
U kiest voor de Hemel (de stad= Hemels en Heilig Jeruzalem)

juni 2005 zal Rome kenbaar maken hoe zij die twee keuzes aan de mens zal voorhouden!

Misschien wel interessant op grond van wie de meeste Christenen (van jullie) de "opstandingsdag" vieren in plaats van de Sabbat des Heeren. En kijk eens wiens "Sabbatsdag; als 3e gebod" de meeste Christenen nu vieren! Die van onze Hemelse Vader of die van de Duivel! Ik weet zeker die van Satan!

Day of Worship--Roman Catholic

Roman Catholics observe Sunday as the day of worship because they changed the day of worship from Saturday to Sunday. Their explanation follows below:

The quotation listed below comes from: The Convert's Catechism of Catholic Doctrine by Rev. Peter Geirmann, C.SS.R., Imprimatur Joseph E. Ritter S.T.D. Archbishop of St. Lois, B. Herder Book Co., St. Lois, MO.

Q. What is the Third Commandment?*

A. The Third Commandment is: Remember that thou keep holy the Sabbath day.

Q. Which is the Sabbath day?

A. Saturday is the Sabbath day.

Q. Why do we observe Sunday instead of Saturday?

A. We observe Sunday because the Catholic Church transferred the solemnity from Saturday to Sunday.

Q. Why did the Catholic Church substitute Sunday for Saturday?

A. The Church substituted Sunday for Saturday, because Christ rose from the dead on a Sunday, and the Holy Ghost descended upon the Apostles on a Sunday.

Q. By what authority did the Church substitute Sunday for Saturday?

A. The Church substituted Sunday for Saturday by the plenitude of that divine power which Jesus Christ bestowed upon her.

Q. What does the Third Commandment command?

A. The Third Commandment commands us to sanctify Sunday as the Lord's Day.

Q. What does the Third Commandment forbid?

A. The Third Commandment forbids (1) The omission of prayer and divine worship; (2) All unnecessary servile work; (3) Whatever hinders the keeping of the Lord's Day holy.

Q. Is the desecration of the Lord's Day a grievous matter?

A. The desecration of the Lord's Day is a grievous matter in itself, though it admits of light matter
.

En zie, de Rooms Katholieke Staat, daar waar haar wereldse troon is geplaatst, zegt het heel oprecht en heel overtuigend zelf
[/b]

Een profetie in vervulling gegaan; het Beest dat van zijn wonde genezen werd in 1798!

Daniël 7

24 Zijn tien horens zijn tien koningen, die in dat rijk zullen opstaan. Dan zal er nog een koning opstaan, die verschilt van de anderen en drie van hen ten val zal brengen.
25 Hij zal tekeer gaan tegen de Allerhoogste God en Zijn heiligen achtervolgen. Hij zal proberen alle wetten, regels en gebruiken en te veranderen. Drie en een half jaar lang zullen de heiligen aan zijn grillen worden overgeleverd.
26 Maar dan zal de Oude van Dagen komen en voor altijd met hem afrekenen.

Gods zegen![/list][/color]

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd - Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 11 mar 2004 09:34

Beste Daphne,

Over dit onderwerp is reeds veel gesproken. Onze oudvaders hebben daar ook veel over geschreven. Zoals Prof Abraham Driessen de leermeester van Alexander Comrie deed.

Een diepgaande studie hierover is reeds tientallen jaren geleden verschenen van de predikanten ds Berkhof (Chr. Gerf.) en de Ned. Herv. predikant ds Van Leeuwen.

Één en ander is te lezen op de site http://home.hetnet.nl/am.berkhoff/

Aan te raden is om direct met de link naar Openbaring te beginnen.
Daarna kan gekozen worden uit de link de Antichrist van ds Van Leeuwen (een gedeelte uit zijn tekst voor tekst verklaring van het boek Daniël)
of uit andere delen van deze verhelderende studie van ds Berkhoff.

Wil je mij hierover mailen dan kan dat op am.berkhoff@hetnet.nl.

Veel zegen bij het lezen van deze werken, die allen verwijzen naar Lukas 21.36. Iets wat je na het lezen duidelijk zal worden.

Met een vriendelijke groet,

Daniël C. Bokkers.

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd - wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 11 mar 2004 09:49

Sorry Daphne, ik zie dat ik het siteadres verkeerd heb weergegeven.
De tilde is vergeten.

Dit moet uiteraard zijn:

http://home.hetnet.nl/~am.berkhoff/

Vriendelijke groet,

Daniël C. Bokkers.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 11 mar 2004 10:24

Geachte heer Bokkers,

Met belangstelling ben ik de site aan het lezen, die u aanprees, maar vind het nogal chaotisch. Ik zal stukje voor stukje reageren op de beweringen die daar, zo dwars door elkaar, staan opgetekend. Ik mis een duidelijke lijn in de weergave van Daniël en openbaringen die gwoon beginnen bij Daniël 1 en Openbaringen 1. Ook is de tekst nogal "zwaar" alsof een "donderpreek" over mn heengestort wort. Het lijkt of de tekst zegt "dat ik mij nogal schuldig" moet voelen.
Bovendien wordt er her en der verwezen naar allerlei welgeleerde heren en weinig concreet in het lciht van Jezus geplaatst. Misschien en wellicht zijn geen woorden die een zekerheid geven voor de zoekende mens.

Bovendien bestrijdt ik er diverse mensen, zoals predikanten als "profeten" worden schetst. Profeten houden zich aan het Schiftwoord en de 10 geboden. In dat opzicht zullen er zich weinig predikanten bevinden die zich aan de geboden hielden of houden, tenzij aan de geboden en wetten van mensen; zoals de zondag (ook) is en dan zijn ze geheel verkeerd bezig, als we over de profetie saprken (alleen). Als men beweerd dat ze profetisch zijn, dan zou er in ieder geval niet op gewezen kunnen worden dat er een aards 1000 jarig Rijk, dat vanuit Israël en Jeruzalem over de aarde zou gaan ontstaan zal, maar wel vanuit een (1000 jaar) Hemels Jeruzalem, zoals de Heiland dat zelf zegt in Openbaringen. Dat wil zeggen; de verlosten krijgen inzicht in de gehele menselijke geschiedenis, ook wat hun verleden aan gaat. Ze worden gelouterd en leren zo de zekerheid vanhet Hemelse Koninkrijk kennen en de zond na te laten, juist in dat Koninkrijk. Want we zijn nog steeds geen slaven en zullen dat ook nooit meer worden; slechts vrienden en broeders van Onze Koning.

Immers de verlosten (levenden en opgestanen uit de slaap) gaan Hem tegemoet!!!!! Dus wat een vergissing te menen dat het Hemsle Jeruzalem waar Eliah en Mozes reeds zijn, op een -nog- zondige aarde neder zou moeten dalen. Bovendien zouden dan Mozes en Elijah nu in het huidige aardse Jeruzalem moeten wonen!!!!!!!!!!!! (Slim hé)

Bovendien zegt de Heiland; Mijn Rijk is niet van deze wereld en Hij bidt er ook niet voor! Dus ik zie uw relaas met betrekking tot een vooreerst aards regime, in die 1000 jaren niet tot stand komen. De aarde is verlaten en Satan is er alleen.

Pas na de 1000 jaren zal Jezus mét de verlosten terugkeren en de dan, verloren doden, zullen bij die 2e opstanding opstaan. Het is natuurlijk logisch dat Jezus pas na de vernietiging van die mensen, samen met Satan, de wereld weer in de oorspronkelijk staat terug brengen.

Niets zondigs zal het Hemelse Koninkrijk nog binnenkomen, dus waarom "bindt" u dan de kat op het spek; Waarom bindt u dan Satan op een wereld, waar Jezus 1000 jaar zou regeren vanuit een verwoest en verlaten aards Jeruzalem. De Joden hebben in 1998 bij monde van een minister en later in 2000 hun heil en zegen opnieuwe verkwanselt aan de Leider der wereld, de Paus. Wij hebben het allemal kunnen zien. En als dan een minister uit de Knesset aan de Paus vraagt de zondag in te voeren als wereldse rustdag, dan zijn de Joden van vandaag ver heen, en is het niet meer dan rechtvaardig van de Heiland onze God en de Almachtige Vader Zijn God, dat voor de Joden van deze tijd geen andere keuze overblijft dan de Messias te erkennen, zoals wij hem als Verlosser dienen te erkennen!

De Paus heeft recentelijk bekend gemaakt dat hij de Christenen zal oordelen op hun Getuigenis van Jezus en de Profetie in het licht van de geboden, teneinde te ondervinden wie tot Rome en wie tot Jezus bbehoort. Als profetisch ziener, moet dat u toch wel bekend zijn, of zeker één van uw voorgangers. Ik ben blij dat de Paus dat zelf zegt maar tegelijkertijd waarschuwt voor die gemeentes van Christus!

U moet net zo goed weten als ik, dat Jezus het Oude Verbond met Israël heeft vebroken. De politiek-wereldse Staat Israël heeft helemaal geen enkele Theocratisch doel meer. Daarvoor heeft Hij een Nieuw en beter Testament gemaakt. Nu ook dus voor de Heidenen het Koninkrijk der Hemelsen toegankelijk is.

Gods zegen!

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd - Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 11 mar 2004 11:16

Beste Boudewijn,

Chaotisch is als diverse onderwerpen door elkaar heen worden besproken. Inderdaad is de stijl niet meer van deze tijd. Maar dat mag geen verhindering zijn die te lezen. De volorde is logisch en het verband duidelijk.
Lezen dient ook met gebed en met bijbelstudie plaats te vinden.
De verlichting van de Heilige Geest is onontbeerlijk.

Dan: waar heb ik gezegd dat de genoemde predikanten zich als profeten hebben gepresenteerd?
Of ze het zijn (geweest) zal de toekomst leren. (Deu. 18.18-22).

Als Christus zegt dat Zijn rijk niet van deze wereld is, zegt hij niet dat Zijn Rijk niet van de wereld zal zijn die Hij in de tijd (zie o.a. Hand 3.18-21) zal oprichten.

Het gaat om Zijn eer in het behouden van zowel Zijn schepsel als Zijn schepping. Zijn lijden is geweest om álles weer op te richten. Zie ook Handelingen 15. (Ik zeg: niet ieder).

Het oude verbond is wel te niet gedaan, En een nieuw verbond is ingegaan, maar Gods plan met de Theocratie van Zijn Volk Israël blijft staan en zal verwenlijkt worden. De afgehouwen takken zullen weer groenen en bloeien. M.a.w. zij zullen weer vruchten dragen. Rom 9-11.

Natuurlijk zijn de Joden van vandaag (collectief te verstaan) ver heen. Maar dat zegt niets aangaande hun toekomst. Lees onder velen Zach. 14; en Romeinen 9-11.

Tenslotte niet ik bind de kat op het spek, maar Jezus’ toekomstleer doet ons met heilig verlangen uitzien naar de vernieuwing van ons lichaam en die van de gehele schepping.

Als we de bijbel rustig biddend en in samenhang lezen, komen we vanzelf tot deze conclusies. Zie voor het lezen van het Woord van God mijn site

http://home.hetnet.nl/~dcbokkers/

Vriendelijke groet,

Daniël C. Bokkers

NASCHRIFT:

Vaak wordt scholastisch gedacht. Nu citeer ik de Heer Geelhoed (zie de link naar zijn site op mijn sites)

„Een bekend voorbeeld uit de scholastiek is de volgende redenering.
Men definieert Gods almacht en men definieert Gods liefde. Men definieert vervolgens God. Waarna men Gods almacht en Gods liefde tegen elkaar uitspeelt en concludeert dat deze God niet kan bestaan vanwege de innerlijke (logische) tegenspraak in God zelf (tussen zijn liefde en zijn almacht). Deze redenering ben ik enige tijd geleden nog tegengekomen in een serieus filosofisch tijdschrift. De fout is dat men van te simplistische definities van die drie begrippen (God, almacht, liefde) uitgaat. God is b.v. veel meer dan de optelsom van zijn almacht en zijn liefde.
Een voorbeeld van zo'n simplificatie is het onderscheid tussen Gods wil des besluits en Gods wil des bevels. Alsof je in de wil van God dit onderscheid zou kunnen maken.
Men baseert soms dogma's louter op deducties (=logische afleidenen) of „redeneringen in het afgetrokkene” zoals de oudvaders dat noemden. (dus redenering door afleiding)
( …)
Paulus zegt in Galaten 2:20 dat Christus voor hem gestorven is. Maar daaruit mag je niet de logische conclusie trekken dat Christus dus alleen (uitsluitend) voor Paulus is gestorven.
Als ik zeg: ik houd van mijn vrouw en kinderen betekent dat niet automatisch dat ik uitsluitend van mijn vrouw en kinderen houd. Daarnaast houd ik ook van andere mensen.
Als er staat dat Jezus voor Paulus of voor zijn volk gestorven is dan volgt daar niet logisch noodzakelijk de conclusie uit dat Jezus alleen voor Paulus of voor zijn volk is gestorven.

Daarentegen is b.v. het dogma dat stelt dat Jezus waarlijk God is wel gebaseerd op vele directe Schriftuitspraken en daarnaast ook op deducties. Er zijn immers Schriftplaatsen waar Jezus direct (rechtstreeks) en ondubbelzinnig God wordt genoemd. Deze directe Schriftplaatsen worden ondersteund en bevestigd door deductieve redeneringen zoals b.v. de volgende: Volgens de Bijbel mag alleen God aanbeden worden. Jezus accepteerde aanbidding. Dus daarmee claimde Jezus God te zijn.

De deductieve redenering is in de theologie niet betrouwbaar genoeg om daar alleen dogma's op te funderen. Dat komt onder meer omdat een deductieve redenering alleen waarheid oplevert als de begrippen waar je mee start overeenkomen met de werkelijkheid. Anders is je deductie wel formeel logisch juist maar materieel niet.
( …)
We moeten met deductieve redeneringen in de theologie oppassen.

Daarentegen is de inductieve redenering veel veiliger.
( …)
Inductieve Bijbelstudie leidt tot juist inzicht, deductieve Bijbelstudie zet vaak op het verkeerde been.
In het verlangen om een logisch op elkaar aansluitend geheel van dogma's te krijgen stopt men soms niet waar de Bijbel stopt.
Men wil perse elk dogma logisch met de andere dogma's in overeenstemming brengen, in plaats van dat men de — via de inductieve methode verkregen — resultaten gewoon naast elkaar laat staan, ook als die voor het menselijk verstand op dit moment niet logisch met elkaar in overeenstemming zijn te brengen.

Dit geldt b.v. voor het klassieke debat over de (vrije of gebonden) wil van de mens. Gods soevereiniteit en de verantwoordelijkheid van de mens moeten dan perse formeel logisch met elkaar verzoend worden. Doet men dat dan kom je ofwel bij hypercalvinisme ofwel bij arminianisme terecht.

In het verlangen het systeem van dogma's logisch compleet te krijgen is er soms de neiging verder te deduceren terwijl de Bijbel over die kwestie geen directe uitspraken doet. Dit is een vorm van speculatie.
( … )
Het verschil in hermeneutisch uitgangspunt werkt b.v. door in de leer over de toekomende dingen.

Maar nogmaals, ondanks het beperkte verschil in methode en hermeneutisch uitgangspunt komen beide toch in wezenlijk belangrijke zaken (zaken waar ons behoud mee staat of valt) tot dezelfde conclusies’

Tot zover Geelhoed.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 11 mar 2004 12:04

Geachte broeder Bokkers,

Dank voor uw reactie. Ik zal e.e.a. eens bestuderen en uw spoedig amrwoorden!

Boudewijn

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 11 mar 2004 13:48

Geachte broeder Bokkers,

Dank voor uw reactie, nogmaals! Ik moet echt heel erg en vooral herhalend uw stukken lezen, voordat ik dan maar ook iets terug zie in de ervaring, die u met de Heiland heeft, m.b.t. de duideijkheid waarmee Hij zelf sprak en uitlegde.

Afgelopen Sabbat werd ons een uitleg gegeven door Prof Walter Veith over 1844 en daarna. Aan de beelden van de politiek-religieuze Anti Christ en de politieke tonelen die de wereld sindsdien beheersen, werd ons in nog geen 3 uur duidelijk waar we dienen te staan, als volgelingen van de Heiland. Volgend jaar zal Rome trachten de wereld, religieus op één lijn te krijgen en hen dan in een korte tijd, een Merkteken aan doen, als teken van bezit tot dat Rijk (denominatie).

Daniël en Openbaringen staan in één lijn met betrekking tot de 4 grote Rijken die sinds Nebukadnessar ons bekend zijn gemaakt, en waar de tenen, vermengd door leem en ijzer het wankele Aardsrijk voorstellen, het einde van de menselijke en aardse geschiedenis en het einde in zicht van Satans Rijk.

Ik zal Openbaring 20 voor u in een korte schets weer geven zodat de trouwe onderzoeker, verschoond blijft van allerlei verwijzingen naar allerlei geleerde mensen! Jezus werkte niet zo. Hij richt Zijn boodschap direct tot het hart van de mensen.

Naar dat voorbeeld, in de geboden en de wet, heb ik altijd geevangeliseerd! Wijzend op het belang van een gebed door ons door de Heilige Geest te laten leiden daarin. Welnu, dan wijzen we dus menselijke maaksels en menselijke interepetatie, vanuit een persoonlijk zichtspunt af, nu de Heiland zo spoedig weer komt.! Wij wijzen op de Heiland zelf, zonder vermoedens van de waarheid, of twijfel aan Gods informatie aan ons; of dat nu wel voldoende of onvoldoende is, van de hand.

Over de Heilige Geest leren we, vanuit de Schrift een aantal interessante zaken, waarbij we Gods plannen kunnen weten en niet hoeven te vragen of God het wel goed deed!

God de eeuwige Geest was met de Vader en de Zoom werkzaam in de Schepping, vleeswording en verlossing. Hij inspireerde de schrijvers van de Bijbel. Alleen Hij is in staat om de mens te overtuigen van zonde en verlossing in Christus.

Genesis 1:1,2
Lucas 1:35
Lucas 4:18
Openbaring 22:17
Johannes 3:3-8
Johannes 14:16-18
Johannes 16:7-13
Jesaja 8:20

Nu aangaande Openbaringen 20 zal ik in een beknopt overzicht aangeven waar de mensen in alle rust en volledig overeenkomstig de werkwijze van de Heiland, hun Bijbelstudie en Bijbelonderzoek kunnen doen.

We gaan eerst eens zien wat er zich voor dat 1000-jarig Rijk zich afspeelt, tot aan dit punt van de Profetie!

De terugkomst van Christus

Terugkomst van Jezus: Mattheus 24:30
Openbaring 19:11-16

Rechtvaardige doden staan 1 Thessalonicenzen 4:16
uit hun slaap op Openbaring 20:4-6

Levende Heiligen worden opgenomen
samen met de opgestane doden Johannes 14:13 / 1 Thessa 4:17
1 Kor. 15:51-55

De levende Goddelozen woreden vernietigd Matt. 13:39-42
Openbaring 19:17-21

Satan wordt geboden Openbaring 20:1-5 / Jeremia 25:31-33

Aarde verwoest Jeremia 4:23-27

Dit is wat de Bijbelk bedoelt met de tijd van de "Eerste opstanding" of de "Opstanding ten leven" Openbaringen 20:5 en Johannesw 5:27-30

dan nu een beschrijving van de toestand tijdens de 1000 jaren

De 1000 jaren.

In deze periode zijn de;

De Geredde gelovigen in de Hemel (Hemels Jeruzalem)
De Goddelozen op de aarde tot stof vergaan

Satan, kan dus, niemand meer verleiden omdat er gewoonweg niemand meer op deze aarde is.

De wereld is een totaal verlaten wereld geworden. Ook de zon en de maan zijn dan verdwenen.

Satan zal op aarde gebonden zijn door een keten van omstandigheden evenals zijn duivelse engelen. Zijn kunnen de mensen niet meer verleiden omdat er geen mensen meer zijn, alleen de doden die zich tot zijn Rijk hebben gewend, liggen nog in hun graven te wachten op de 2e opstanding, als Jezus met het Hemelse Jeruzalem en de reeds verlosten, naar de aarde terug keren. Vanaf een veilige hoogte kunnen zijn dan de allerlaatste evenementen van de opstand van de doden uit de 2e slaap zien en de laatste pogingen van Satan om de strijd te winnen, aanschouwen. Zo zijn de verlosten dan ook getuigen van de laaste dingen die Jezus tot stand zal brengen, door Zijn God, Zijn Vader.

In de Hemel, het Hemelse Jeruzalem zullen de verlosten dus oordelen over de goddelozen Openbaring 20:4 en 1 Korinthiërs 8:2 en3

De gelovigen en geredden krijgen dus inzicht in de rechtvaardigheid van God de Almachtige, een God voor Jezus maar ook Zijn Vader en onze Almachtige God en God de Zoon, voor ons.
De verlosten zullen dus altijd bin Christus blijven Openbaring 20:6 ..over hen heeft de 2e dood geen macht.

Aan het einde van de 1000 jaren

Openbaring 20:9 Christus, Verlosten (Heiligen) dalen met de stad neder. zie ook overigens Openbaring 21: de versen 1-3 en 10

Openbaring 20:5 De Goddeloze doden vanaf Adam staan op
Openbaring 20:7-9 Satan komt weer in aktie

Openbaring 20:9-11 Satan en de zondaren voorgoed vernietigd
Openbaring 20:11-15 het vonnis wordt definitief voltrokken

Openbaring 21: : 1-27 en 22:1-5 maar ook 2 Petrus 3:10-13

De aarde een weer tot een Nieuw Paradij geformeerd, het Hemelse Jeruzalem wordt Hoofdstad van een geheel gereinigde aarde! Hereniging met alle Hemelse Gewesten, ons zonnestelsel voorgoed verdwenen!
Jeruzalem de Heilige Stad bij God vandaan, zal nederdalen bij de Olijfberg waar een volkomen vlakke vlakte zal ontstaan en de Hemelse Stad zal nederdalen als ware zij een "UFO" uit de film :

Close Encounters of the Third Kind (1977)

De oorspronkelijk griekse tekst, beste broeders en zusters voor "in all eeuwigheden" (Openbaring 20: 10-14-16) betekent "zolang iets voortduurt" Als we hierbij Judas 7 vergelijken waar staat dat Sodom verbrand is "met eeuwig vuur" en Klaaglieden 4:6 waar van deze stad wordt gezegd dat ze "in een oogwenk" werd vernietigd.

De Bijbel geeft duidelijk te kennen dat de straf voor de zonde de -eeuwige- dood is, betekent; ophouden te bestaan en geen leven van pijn lijden is.

Zover Openbaring 20

Ik heb overigens de les "De Christusregering in de Openbaring van Johannes" uitgedraaid en zal proberen daar enig inzicht in te krijgen, er staan zeker interessante zaken in, maar mijns inziens dingen die gewoon niet kunnen; zeker niet vanuit profetisch perspectief.

Het zijn wel 45 bladzijden. Zoveel hebben de Heiland en Zijn volgelingen niet nodig om de mensen te wijzen op de essentie van de Boodschap, door de Spaderegen heen! Kijk maar:

1 Korinthiërs 8-16

8 De leiders van deze wereld hebben geen van allen ervan geweten, want anders zouden zij de Heer van de heerlijkheid niet aan het kruis hebben geslagen.
9 Dat staat ook in de Boeken: "Wat niemand heeft gezien, niemand heeft gehoord en wat niemand ooit bedacht, dat heeft God allemaal klaar voor hen, die Hem liefhebben." (a)
10 God heeft het ons door de Geest duidelijk gemaakt. Want voor de Geest is niets verborgen, zelfs het diepste wezen van God niet.
11 Zoals alleen de geest van een mens weet wat in een mens omgaat, weet ook alleen de Geest van God wat er in God is.
12 En wij hebben niet de geest van de wereld ontvangen, maar de Geest van God om zo te weten wat God ons in genade gegeven heeft. 13 Daarover spreken wij dan ook niet met menselijke welsprekendheid, maar met woorden die de Geest ons ingeeft.

Wij gebruiken dus de woorden van de Geest om de gedachten van de Geest over te brengen. (en dus niet van mensen, zoals in het 45 pagina lange stuk, om de haverklap gebeurt) Daar waar onze gedachten naar uitgaan, daar eindigt ook de wet (van Christus) voor ons!
Gezegende Bijbelstudie

en vriendelijk gegroet

Boudewijn

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd - Wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 11 mar 2004 16:32

Beste Boudewijn,

Voordat ik jouw uiteenzetting ga lezen:

Een studie is nu eenmaal geen makkelijk verhaal. Daarvoor is inspanning vereist.

Ik kan me voorstellen dat in deze flitsende tijd, vaak deze inspanning ontbreekt, misschien ontbreken moet. Maar dat weet ik niet.

Het voordeel van een studie boven een eventueel makkelijk verhaal is wel, dat alle mogelijke facetten aan de orde worden gesteld en dat vele misverstanden uit de weg worden geruimd.

Zie bijvoorbeeld de verwachting van de Christusregering, welke gezien wordt als één die van Perzische afkomst zou zijn. Zelfs tot in de Geref. Gezindte toe. Hoe goed wordt dit weerlegd!

En zie bijvoorbeeld de onderbouwing van de 1e en 2e opstanding. Hoe goed wordt dit onderbouwd, met héél het Woord! (Zie ook die op mijn site van Spurgeon en van mijn hand, over ditzelfde gegeven)

Dit zijn stuk voor stuk doorwrochte — op grond van de hermeunatiek van de Vroege Kerk — exegetische stukken die het bestuderen meer dan waard zijn.

Op grond van het woord van God kan je daarna ook béter zeggen, hóe dat één en ander in elkaar steekt.

Het zijn geen losse gedachten meer of los staande teksten, maar alles wordt in een breed bijbels kader geplaatst, zodat héél de Schrift aan het Woord komt. Dat moet ook zo zijn, wil je niet het verwijt krijgen dat 'iedere ketter zijn letter' heeft.

Ik geef toe dat een studie zijn moeilijkheden geeft inzake van het flitsend antwoord debiteren.

Maar waarom niet in alle rust hier kennis van genomen. En pas in later stadium het antwoord gegeven?

Waarom niet even geprint, desnoods page voor page. En rustig gelezen?
Je komt dan ook beter tot een overwogen conclusie.

Als studenten een bepaalde materie hebben na te gaan, moet dit toch ook worden bestudeerd?

Ik hoop echt dat je kennis neemt hiervan, zodat je beslagen ten ijs kunt komen en als dàn reageren.

Tot zolang wacht ik met reactie op jouw stuk.

Veel zegen bij deze goede studie gewenst en de nabijheid van Hem, die ons alleen tot Leraar kan zijn.

Een hartelijke groet,

Daniël C. Bokkers.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 12 mar 2004 09:37

Beste broeder Bokkers,

Dank voor uw reactie. Jewus bracht Zijn boodschap aan alle mensen die Hem wilde horen en aan alle klassen van de samenleving. Jezus en Zijn discipelen gingen er niet van uit dat alle mensen ù studentenù waren die een hooggespannen verwachten hadden van hun kunnen en hooghartige eigenschappen, ooit nog eens boeven de mede,ens zich te verhaffen. De Heer bracht de boodschap direct tot het hart en voor een elk was het in de meeste gevallen te begrijpen.

Ook nu, nu de Spade regen over de wereld gaat, dienen we de boodschap eenvoudig en doelgericht te brengen.
Nog zie ik de verbaasde gezichten van de Mormonen in Trier en de Baptistische verkondiger uit Afrika in Augsburg (BRD) als zij mij het Evangelie willen brengen en ik hen, in plaats daarvan, met een geheel nieuwe boodschap de wereld i stuur.

De zowel Duitse als Amerikaanse Mormoon; zegt nadat ik hen vertelt heb dat zij een vals Evangelie verkondigen; op grond van hun eigen beweringen; Wij moeten ons geloof herzien in het licht van Jezus.
De Baptist in Augsburg raakt ´ ontredderd ´ na mij boodschap aangaande de berichten die hij mij brengt. Hij aanvaard dat wat ik hem, vanuit dat zelfde Evangelie leer. Deze jonge man bood me wat te drinken aan en zei dat hij de Heiland nog nooit op zo´n wijze had leren kennen. Ik wees hem oopde profetie van de Heer m.b.t. de Sabbat in het licht van de Een Wereld Religie; die spoedig zal aanvangen.

Jezus vraahgt van ons geen studenten te zijn, maar eenvoudige mensen die de Waarheid zoeken. Wij hoeven niet te bofen op menselijke geleerdheid en wat anderen denken of menen wat dit of dat betekent. U had dat trouwens al kunnen lezen voordat u mij zou antwoorden.

Het begrijpen van Gods Woord is zo moeilijk niet; wellicht dat mensen er een moeilijke en vooral gewichtige zaak van maken. De Heer rengt een eenvoudige boodschap die een ieder, door de Heilige Geest kan leren verstaan. Daarbij is gezegd dat we natuurlijk niet alles ineens kunnen weten. De wijze waarop ik bijvoorbeeld mijn bovendstaande postin gheb ingedeeld, scheot ruimte voor overleg en "discussie". Ley wel, vele forumleden op verschillende sites, die van mij "les" hebben gehad, zijn nu trouwe navolgers van de Heer; zij volgen Hem trouw, ook in het Sabbatsgebod (de zaterdag). Ik behoef geen krans, en ik behoef geen eer. Maar laat ik u zeggen dat ik van veel zaken, die u in uw stuk aan mij mededeel, helzeker weet dat zij in geen enkel opzicht leiden tot een vermeerdere kennis van Openbaringen!

U schreef:

@Ik kan me voorstellen dat in deze flitsende tijd, vaak deze inspanning ontbreekt, misschien ontbreken moet. Maar dat weet ik niet. @

Wel waarom past u dan niet de werkwijze van de Heer toe. Want "geen tijd" of "altijd gehaast zijn" is niet iets van deze tijd alleen. Satan zal stelen van onze tijd met allerlei nutteloze en tijdrovende zaken. Al zal het alleen maar het opstarten van een PC zijn bijv.
En waarom is uw stuk dan zo chaotisch samengesteld met allerlei tussengevoegde verwijwingen waar de "studenyen" in het raamwerk van Windows helemaal geen tijd of functionele configuraties voor hebben.

Jazeker ik zal uw stuk deel voor deel lezen, maar ik kan u nu al zeggen dat de antwoorden wel eens pijnlijk kunnen zijn. Maar dat is het risico van publiceren en een mening plaatsen. Ik plaats geen meningen, ik plaats datgeen wat de Heer Zelf tot ons zegt; vanuit de profetie (Jezus) en vanuit de Heilige Schrift. Ervaringen van mij in politieke, militaire en vooral dus Theologische hebben van mij iemand gemaakt die zich zeer diepzinnig met Openbaringen en Daniël bezighouden.

Dat wat ik meedeel is recht en voor weinig argumentatie vatbaar. Zo sprak ook Jezus en dat maakte (ook) Hem niet tot de geliefste Boodschappers.

@@Ik zal een paar verwijzingen van u aanhalen, die ik zeer in twijfel trek en waarvan ik een heel ander beeld heb:
Zie bijvoorbeeld de verwachting van de Christusregering, welke gezien wordt als één die van Perzische afkomst zou zijn. Zelfs tot in de Geref. Gezindte toe. Hoe goed wordt dit weerlegd!@@

Dat wat u hier vermeldt is onzin!

De twijfel die u daar oproept is al een reden en kern in dat stuk wat ik afwijs. De Crhistusregering is helemaal niet van een Perziche afkomst maar, uiteraard van de Heer Zelf. Want Hij richt immers zelf dat Rijk op. MIJN Rijk is niet van deze wereld.

De twijfel die u daar zaait vinden we in de passage:

........die van Perzische afkomst zou zijn

Bovendien is het zo dat we momenteel in een Geestelijk Rooms en verdeeld Rijk leven, waarvan Europa het meest verdeeld is.
Hetgeen u meent Perzisch te zijn, vinden we terug in het Beeld van Nebukadnessr als het 2e Rijk na dat van Babel het Medo-Perzië, als Borst van zilver en voorstellende de Beer in de Hoofdstukken 2 en 7 van Openbaringen.

In de loop van de tijd zullen we daar samen achter komen.

Wellicht was het beter geweest om mijn posting wél te lzen, want zoveel studie en inzicht is daar niet voor nodig. U ziet wie ik aanwijs als de verlmeerderer van de kennis die we nodig hebben om alles te kunnen begrijpen. U stelt uzelf en de mens meer op de voorgrond dan de Heilige Geest, door de twijfel deel te laten zijn van uw verweer, hierboven.

Het voordeel van een studie boven een eventueel makkelijk verhaal is wel, dat alle mogelijke facetten aan de orde worden gesteld en dat vele misverstanden uit de weg worden geruimd.

Zoals ik u al zij, Jezus vraagt van ons geen letterkundige te zijn op het gebied van het Evangelie, de misverstanden ontstaan al door de "het zou........." Hiermee maakt u voor mij uw weergave gedeeltelijk ongeloofwaardig zoals ik u al aangaf hierboven m.b.t. Perzië.

En zie bijvoorbeeld de onderbouwing van de 1e en 2e opstanding. Hoe goed wordt dit onderbouwd, met héél het Woord! (Zie ook die op mijn site van Spurgeon en van mijn hand, over ditzelfde gegeven)

Zoals ik u zei, een onderbouwing van de 1e en 2e opstanding is weliswaar een "onderbouwing" maar, gezien vanuit de werking van de Heilige Geest en de wijze waarop de Heiland ons leert van wie uiteindelijk "alle macht op aarde" kunnen verkijgen, door ons aan de geboden en de wet te houden en de Heiland als ons (volmaakt-) menselijke voorbeeld, dan is het maar de vraag of die onderbouwing juist is. Ik zie er kardinale vergissingne in die het ons er niet gemakkelijker maar juist "te ingewikkeld" maken, om ons een duidelijk en rechtschapen beeld vanuit Gods eenvoudige Evangelie te garanderen. Ik zie een puur menselijk stuk met een weergave van een menselijk denken. Het verwijzen naar allerlei medegeleerden maakt de " het zou" theorie mogelijk twijfel en onzekerheid te zaaien in plaats van eenzeker en vast gegeven, om de Heilige Geest Zijn werk te kunnen laten doen.
Dit zijn stuk voor stuk doorwrochte — op grond van de hermeunatiek van de Vroege Kerk — exegetische stukken die het bestuderen meer dan waard zijn.

@@Op grond van het woord van God kan je daarna ook béter zeggen, hóe dat één en ander in elkaar steekt.@@

Deze bewering is in tegespraak met uw "het zou" theorie, want een "het zou" zetr zichh voort in de discussie. U gaat immers op een onzekere grond verder.

Ik schrijf u dit zo omdat de Heer ons lert dat we door de Heilige Geest alles kunnen weten wat Hij aan ons voor houdt en wat Hij (Jezus) op Zijn beurt van de Vader heeft gehoord. Door de ervaring hiermee, bestaat er voor mij geen " het zou wel eens .......kunnen" theorie (meer) na 22 jaar "studie" Openbaringen en Daniël als ook de overige Bijbelboeken.

@@Het zijn geen losse gedachten meer of los staande teksten, maar alles wordt in een breed bijbels kader geplaatst, zodat héél de Schrift aan het Woord komt. Dat moet ook zo zijn, wil je niet het verwijt krijgen dat 'iedere ketter zijn letter' heeft.@@

Zoals ik u al zij, uw stukken komen chaotisch over, en ze zijn zeker niet in een breed Bijbels kader geplaatst. Dat is niet waar u beperkt zich tot een aantal Bijbelboeken maar vergeet dat er een samenhang is tussen Openbaring enDaniël eerst en dat daarna ook andere Bijbelboeken een deel zijn van Openbaringe; immers Jezus welf is de (meest) zedelijke norm van de Profetie. Het is dat wat ontbreekt bij de meeste Christenkerken, zoals Jezus ons leert in Openbaringen, te beginnen bij de 7 gemeenten. Bovendien zegt Hij dat de meeste Christenen hem Tevergeefs aanbiddden...omdat zij geboden en wetten van mensen onderhouden (Mathheus 15) en daar ligt nu ook uw struikelblok " het zou" theorie is het gevolg!

@@Ik geef toe dat een studie zijn moeilijkheden geeft inzake van het flitsend antwoord debiteren. @@

Vermijdt u dat dan hier, zeker op een "discussieforum" er naar te verwijzen. De mensen zullen de moed snel opgeven. De mens van vandaag wenst een snel en duidelijk antwoord net zoals vroeger. Kijken we allen maar naar de Rijke jongeling of de hoer aan het strand, die bijna gestenigd werd. Uw stuk is daar geen voorbeeld van.

@@Maar waarom niet in alle rust hier kennis van genomen. En pas in later stadium het antwoord gegeven?@@
Waarom niet even geprint, desnoods page voor page. En rustig gelezen?

Daar kan ik mij volledig achterscharen. Ik schrijf vakk ook veel, maar nooit verwikkeld in een chaotische vorm. Desalniettemin ben ik het geheel met u eens dat de mensen zelfs daar geen rust in vinden!
Je komt dan ook beter tot een overwogen conclusie.

@@Als studenten een bepaalde materie hebben na te gaan, moet dit toch ook worden bestudeerd?@@

Hier hebben we niet met studenten te maken, zoals Jezus ons voordeed en leerde; we hebben met zondaren te maken. De zeergeleerde Nikodemus had maar een enkele volzin nodig om er achter te komen dat hij op een verkeerd spoor zat en de Heiand veroordeelde en zelfs geen wetsgeleerde kon zijn. Nikodemus begreep de Heiland irect. Zo hoort het ook met de discipel van vandaag te zijn, nu het Beest binnenkort zijn wetten aan de mensen zal opleggen (1e Beest Openbaring 13). Zij maakt nu alles gereed om het 2e Beest (USA) een Beeld van haar te laten maken voor de wereld, teneinde dat te aanbidden.

@Ik hoop echt dat je kennis neemt hiervan, zodat je beslagen ten ijs kunt komen en als dàn reageren.@
Tot zolang wacht ik met reactie op jouw stuk.

Hier geeft u wel een mooi voorbeeld geen enkele visie en inzicht te hebben in de werking van de Heilige Geest. Terwijl ik uner op wijs om op een kortbondige wijze uw Bijbelse visie in het licht te stellen van de Verlosser en de zoekende mens, verwijt u mij niet beslagen ten ijs te komen.
Let wel van zo´n opmerking wort ik niet koud of warm. Het is dan ook vreemd, in dat licht, dat u dan niet eerst mijn posting aangaande Openbaring 20; gelezen heeft. Dan had u deze opmerking niet hoeven te maken!

Veel zegen bij deze goede studie gewenst en de nabijheid van Hem, die ons alleen tot Leraar kan zijn.

Dank u voor deze opmerking; ik zal uw studie met de meeste belangstelling bestuderenb, terwijl u in alle rust mijn postings kunt lezen en er commentaar op kunt geven. Ik zie die in alle vetrouwen tegemoet, wijzende op de kracht en de Waarheid die de Heilige Gest in het lciht van de Bijbel ten alle tijd openbaart.

Een hartelijke groet,

Egbert Bos
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 14 mar 2004 11:10, 3 keer totaal gewijzigd.

dcbokkers
Verkenner
Verkenner

Eindtijd/wederkomst

Berichtdoor dcbokkers » 12 mar 2004 13:41

Beste Boudewijn, (Egbert Bos)

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Het is jammer dat je denkt dat ik moeilijke taal voorsta. Dat is nl iets waar ik een grondige hekel aan heb.
Dat ik Berkhoff citeer is daarom omdat er nimmer zo’n gedegen studie over deze materie verscheen.
(Ja ik heb meerderen gelezen, maar nimmer zo uitgebreid en zo goed gedocumenteerd).

Natuurlijk zou ik Berkhoff helemaal kunnen hertalen. Dat heb ik trouwens al voor een groot gedeelte gedaan. (Het origineel is veel wijdlopender). Maar de tijd ontbreekt ook mij daarvoor.

Ik ben het in grote lijnen geheel met je eens. Oproep tot bekering moet in korte begrepen taal worden gebracht.
Bedenk dat wij op deze site onder mensen zijn welke beslist wel weten waarom het draait. Velen willen juist wel een diepgravende visie op dat wat men al weet.

Nee gelukkig is het begrijpen van het evangelie niet moeilijk. En inderdaad maken mensen er een gewichtige zaak van. Dat verfoei ook ik mèt jou!!

Over het Sabbatgebod kunnen we veel zeggen. De vertaalde ‘1e dag der week’ is natuurlijk geen zondag.
Het staat er ook niet. Sabbath staat er, klip en klaar.

Hierover is veel geschreven en gelezen. Het jongste werk hierover is van de hand van Roel van der Toorn en heet: ‘De wet des Heeren is volmaakt’, waarin hij ook het liggen van 3 volle dagen van Jezus in het graf bespreekt.
Maar – misschien helaas - ook een goede studie. Als je zulke zaken niet uitdiept, blijven er tegenargumenten stromen. Deze studie is duidelijk en goed gemotiveerd. Mensen die het daarmee oneens blijven handelen kennelijk tegen de schrift in.

Maar ik dwaal af.
Wel ik ben geen tegenstander van een flitsende wijze van Evangeliseren. Maar ze moet a. juist zijn en b. voldoende gemotiveerd worden.

Wil je je vergewissen van het feit dat Berkhoff ¾ eeuw geleden schreef!!! Dat er sindsdien door velen ‘godgeleerden’ deze materie is tegengestaan. Zijn mening kon bij de Geref. Gezindte, waarvan hij onderdeel uitmaakte (hoewel toen niet zo genoemd) niet worden verbreid.

De vele boeken die geschreven werden kwamen uit de Evangelische hoek welke altijd werd verdacht van onkunde. Zijn boek werd in onze gezindte voor zover gelezen met de nek aangekeken.
Als je je daarvan vergewist zal dit je milder stemmen.

Ik zie je mening over dit onderwerp tegemoet. Weet dat we allen van elkaar kunnen leren. Wel een goed advies. Lees zónder een bril van eigen weten op te zetten. Lees onbevangen en stel je er voor open. Concludeer dàn pas en niet eerder. Je mag best je eigen mening door een ander laten controleren. Op voorhand zeggen de je gelijk hebt en Jezus daarin volgt lijkt wel goed. Maar zelfonderzoek mogen we nooit uit de weg gaan.

Dat het stuk schijnbaar chaotisch is samengesteld is eenvoudig te weerleggen op tweeërlei gebied.
Ten eerste betreft een studie, welke tegenwoordig vaak op deze wijze wordt gepresenteerd, zodat de mogelijkheid voor nadere studie DIRECT is opengelaten. In de tweede plaats als deze verwijzingen als noten worden toegevoegd, verliest de onderbouwing aan belangrijkheid.
Maar chaotisch is ze niet. De verwijzingen zijn allen in kleiner lettertype toegevoegd. Wil je deze niet lezen: wel sla ze dan over!!

Je apodictische uitspraak lijkt al te ex catreda gegeven, als je zegt dat wat je meedeelt recht en voor weinig argumentatie vatbaar is. Het kan wel zijn dat Jezus op dezelfde wijze sprak, maar jij bent Jezus niet. En wat je zegt zal met het Woord van God altijd moeten worden gestaafd, anders heeft het geen dageraad. Jes 8:20.

Dat wat ik vermeld onzin is aangaande de Perzische afkomst van de Christusregering of het duizendjarige rijk kan je niet staven. Je hebt totaal verkeerd gelezen. Ik beweer dit niet.
1. Ik roep geen twijfel op, maar stel feiten.
2. De conclusie die je trekt, is er een die op fout lezen berust. Niet ik zeg dat, maar de geschiedenis zegt dit en in de Geref Gezindte vind je dit veel aangemerkt.
3. Nee ik zaai geen twijfel, maar zeg juist integendeel dat men zègt ‘dat die van Perzische oorsprong zou zijn’, waarmee ik juist aangeef dat dit NIET zo is.
4. Goed lezen is onontbeerlijk en kan tot andere conclusies leiden.
5. Op grond daarvan vind je het wel goed dat ik jouw onnodige verdediging oversla.

Nee Jezus vraagt dit niet van ons om een studie te lezen voor zijn evangelie. Maar de dogmatici welke boeken vol hebben geschreven om het tegendeel aan te duiden van dat wat wij gelovig mogen zien. Zij zijn het die moeten worden weerlegd. Dat zal met tegenargumenten op hun argumentatie moeten gebeuren. Wil je althans weerleggen. Helaas ontkom je dan niet aan zo’n studie. Het is in professorenland nu eenmaal niet zo makkelijk. Een kind kan het evangelie geloven en aannemen. Hij heeft daarvoor geen studie nodig. Zodra het geloof wordt bestreden door hen die daarvoor het Woord van God gebruiken wordt het al anders. Zie Paulus en zijn strijd tegen het Griekse denken.
Nogmaals: Helaas ontkomen we niet aan een grondige studie om anderen te kunnen weerleggen. Enfin dat geef je zelf al aan. Daarom bevreemdt het me dat je een ander wel deze studie ontzegt.

Of je al aan het gedeelte bent toegekomen van de 1e en 2e opstanding weet ik niet. Maar de onderbouwing is bijbels en met anderen, die even bijbels onderbouwden gestaafd. NOGMAALS: als je in deze tijd zo simpel wilt zijn bij het weerleggen van je mening zoals jij denkt dat dit kan tegen zoveel dogma met ‘hun redenen’ omkleedt, zal je hun werken nimmer kunnen weerleggen.
Natuurlijk hoef jij dat niet te doen. Als het goed is, is je geloof in onze Heiland meer dan voldoende. Maar dan is discussie hierover uitgesloten. Geloof laat zich niet bediscussiëren. Zodra je hen wilt weerleggen die van geloof een hoop moeilijkheden hebben gemaakt, zal je je geloof toch onder woorden moeten brengen. En naargelang de hoeveelheid argumenten van de persoon tegen wie je spreekt, zal je op z’n minst dezelfde tegenargumenten moeten gebruiken.
Helaas dat kan niet anders.

Natuurlijk weten wij alles door de Heilige Geest. Maar weten allen dat? Ook bijv. zij die Paulus de voet dwars zetten? Moesten zij niet goed worden weerlegd? Met de heilige Geest. Natuurlijk. Maar niet met een praatje voor de vaak, maar met duidelijke argumentatie. Zo deed Paulus.

Nee ik heb nergens gezegd dat er geen samenhang bestaat tussen Daniël, Openbaring en de overige bijbelboeken. Ik weet veel te goed dat die er inderdaad is.
Bij de voortduur - en weer - veronderstel je zaken die je beter eerst vragenderwijs kunt stellen. Nu denk je bij voorbaat het tegendeel van de feiten.
Ik heb alleen het voornaamste – als je goed had gelezen had je dit moeten opmerken – uit genoemde werken naar voren gehaald. Bovendien is het zo dat Berkhoff steeds in den brede verwijst naar heel de schrift. Dat stelt hij nadrukkelijk.

Ik begrijp best dat mensen een snel antwoord wensen op hun vragen. Helaas zal dat niet altijd kunnen. Ook Jezus ging op sommige zaken uitvoerig in. Zeker waar het ging over de eschatologie. Ook dat is uitgebreid weergegeven door Berkhoff. Juist omdat velen vinden dat Jezus over Zijn komen, niets tot weinig zou hebben gezegd. Dan moet je wel aantonen dat die mening geen grond vindt!!

Als je zegt dat ik geen inzicht heb in de werking van de Heilige Geest vind ik deze mening grenzen aan smaad. Zo gaan mensen niet met elkaar om. Je veronderstelt iets wat je niet waar kunt maken enkel op grond van het feit dat ik een studie met je bespreek. Durf je dat van Paulus – nee ik ben Paulus niet, voordat je dit zegt – als hij de strijd tegen het Griekse denken aangaat ook te zeggen?
Ik zou graag willen dat je dit terug neemt.

Je geeft ook daarmee te kennen wel erg hoog van de toren te blazen, gezien je eigen kennen en bovendien schijn je blijk te geven geen notie te hebben van wat een studie inhoudt, door deze maar steeds af te kraken als studie.
Waarom doe je zo? Als je niet weet wat een studie is, is dat geen schande. Als je een studie niet wilt lezen heb je daarvoor alle vrijheid.

Evangelisatie onder ongelovigen is totaal iets anders dan discussiëren met hen die ‘van moeders lijk af aan’ niets anders dan in de leer zijn onderwezen. Hoé onderwezen, doet niets ter zake. Het feit geldt.

Zegen van Hem Die wijsheid geeft.

Daniël C. Bokkers.

PS het stuk van Berkhoff is geschreven in WORD, de algemeen bekende tekstverwerker. En daarom als tekstverwerker van Windows door iedere student te lezen. De kans is zeer groot dat zij zelfs beschikken over latere updates. Niet alleen studenten, wie kent en heeft WORD niet. Dat zal een zeer klein gedeelte zijn. Zo niet, dan is de tekst ook als rtf document te raadplegen.
Waakt dan alle tijd, biddend dat u waard geacht mag worden te ontvluchten al deze dingen, die gebeuren zullen, en (waard geacht mag worden) te staan voor de Zoon van de mensen. (Lukas 21:36)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 13 mar 2004 17:05

Broeder Bokkers,

Dank voor uw aardige reactie. Ik had al zo'n vermoeden dat ik naar de onjuiste persoon mijn reacties opzond. Ik zal reageren op uw posting, die ik als heel bijzonder ervaar en ik ondervind het als interessant.

Hedenmorgen was er in de Sabbatsdienst een jeugdgroep aanwezig, welke, naar gelang hun afdeling, de belofte aflegde om vanuit die jeugdorganisatie en afdeling "Ja"te zeggen tegen de Heer (Gent -België). Als centraal punt werd er een (Jeugd-) predikatie gehouden waarbij de predikant veelvuldig gebruik maakte van beeld-projectie met de teksten van de liedjes die we gezamelijk zongen er in verwerkt.

Centraal stond Jozua, die bij de Jordaan een keuze moest maken voor het volk, dat hij aan de andere kant er van het beloofde land moest in leiden.
Als we nu preken over de Sabbat; dan stond deze niet alleen centraal in de dienst, omdat onze geloofsgemeenschap nu eenmaal de Sabbat onderhoud, maar ook in het feit dat Jozua en de priesters, voordat ze de Jordaan konden oversteken, langs de Ark moesten lopen, waar God hen op eenbepaald moment, persoonlijk toesprak. In die Ark lagen de stenen tafelen.

De Ark is nu in de Hemel, waar de Stenen tafelen wederom in de Ark liggen als bewijs van een eeuwig verbond! Een stapel van 12 stenen werd hen een herinnering, omdat de priesters elk een steen in de Jordaan moesten plaatsen als overgang van het volk, terwijl zij toen de Ark hielden.

Hiermee, beste broeder geeft de Heilige Schrift maar ook de jeugdige mensen van deze Adventgemeente van Gent, door hun geloof en vertrouwen in de Heer aan; dat het Sabbatsgebod en de geboden; vanuit de Hemel een herstel zijn om het Heiligdom der hemelen te rechtvaardigen en ons te leren dat het een Rein en volkomen Heiligdom zal zijn, als wij, verlost daar aan zullen komen. In dat opzicht zullen ook wij dus gereinigd moeten zijn; als Tempels van de Heilige Geest en de Sabbat (4e gebod) en de geboden ons eigen hebben gemaakt! Anders is er voor ons geen verlossing en kiezen wij, massaal voor de wetten het Grote Baylon. (Lees u eens hoe de Leider der wereld; de Koning van Babylon met het Sabbatsgebod omgaat in het "rode"deel van een der postings

Zoals gezegd, Jezus zal Zijn Geest nog éénmaal op elk leven laten rusten, om een vrije keuze te kunnen maken. Niemand zal dan ooit nog kunnen zeggen dat hij of zij het niet hebben geweten; dat de geboden en daarvan de spil; het 4e gebod de essentie waren van de rechtvaardiging van de mensen; door de zondeloze mens Jezus.

In dat licht nu broerder, heb ik voor niemand angst en ook niet voor de (oprecht en zeer wel) geleerde en bestudeerde mensen, die zich wel of niet op of in die site van br. Berkhof manifesteren.

Na 2300 avonden en morgens -later- waarna rond 1844 Jezus het heilige der Heiligen binnen is gegaan, om het Heiligdom te reinigen en in ere te herstellen, is de Sabbatswaarheid en zijn de geboden, nadat Kores in 547 voor Christus- het bevel gaf om Jeruzalem te herstellen; terwijl Gabriël de verbaasde Daniël het gezicht er van te verstaan gaf, daar dat profetische woord en die boodschap van eminent belang waren, voor dat moment; an groot belang.

De Heiland leert ons door Openbaringen dat wij ons gereed moeten maken voor de zwaarste tijden die nog zullen aanbreken. Allemaal zullen we proeven van de 'wijn er hoererij'die het Beest en de Beesten in een gezamelijk streven aan ons opdringen en waar wij in leven (Grote Babylon) Als we niet uitgaan of uit kunnen gaan van het Grote Babylon en dan ook de geboden niet tot herstel van het Heiligdom, in ons hart, willen laten geschieden, omdat de Chistenen dat niet willen en de Spaderegen aan hun ogen voorbij zien gaan zonder te reageren, dan behoren velen of bij de bokken in plaats van bij de (verloste) schapen.

Volgend jaar zal Rome (het 1e Beest uit Openbarinegn 13) haar gezag laten weerklinken door de wereld een "gedefiniëerde"vorm van Christelijk geloof te laten ervaren binnen de geloofsgrenzen van de verschillende denominaties (Wereld Godsdiensten). Direct daaropvolgend zal de USA die weerklank van Rome rechtvaardigen en de wereld wetten en geboden opleggen die het 1e Beest de autoriteit zullen geven, in de vorm van een "gedefiniëerde"vorm van burgerlijk gezag (democratie) zoals de Amerikanen trouwens zelf al aangegeven hebben, welke het altijd zich heeft gewenst. Dan zal de One World Order een feit zijn.

Dat e.e.a. niet met een grote snelheid tot een eenheid en eensgezindheid zal komen en direct 100% merkbaar, zal duidelijk zijn. De Slang uit het Paradijs heeft nog niets aan zijn kracht en sluwheid verloren.

Rome zal 2 denominaties aanwijzen als enig juist. Een in Christus (Openbaring 12:17) en één een aardse religieus systeem (Openbaring 13) Zij zuillen geheel conform Jezus liefde en trouw aan Zijn discipelen en de mens, de keuze laten aan de mensen. Satan, die ook in de Vader der hemelen geloofd, maar tegelijkertijd ontkent (zie mijn stukje over de Sabbat in rood, rood hierboven) heeft ook geen keus dan de Here voor te laten gaan en erkent daarmee het gezag van de Here der Heerscharen, alhoewel hij zal zeggen dat hij rechtvaardig is en niet de God van de Schepping.

Echter, nog steeds begrijpt u de essentie van mij "flitsende"Evangeliseren helemaal niet! Ten eerste is het niet flitsend en ten tweede laat ik de ervaring van de lezer er van alsmede de heilige Geest de rest van het werk doen. Alleen Jezus was een volmaakt mens en ging daarom ook naar de Hemel. Als mens was hij niet in staat om alle mensen te bereiken en hen hetzelfde, tegelijkertijd, te verkondigen. Jezus heeft nu de Godheid van een volmaakt mens; ook daarin is Hij dus het voorbeeld voor ons. Ik heb u ook aangegeven waarop ik en waarop wij allemaal het vertrouwen op moeten baseren en in moeten hebben als wij Evangeliseren.

Ik Evangeliseer niet voor deze wereld en bidt er ook niet voor, net zo als Jezus dat voorhield. In dat opzicht kende ook het volk Israël haar zedelijk doel niet! Mijn medewerking vraag ik ook niet van Theologen of welbespraakte Predikanten, maar ik beveel de Heilige Geest aan als de grote Trooster, Leraar. Daar hebben de mensen behoefte aan. Zij hoeven niet te kiezen -dan- tussen wereldse predikanten of theologen die ze wel of niet mogen. Neen, ik bevel Christus aan, door de Heilige Geest.
In dat opzicht kan ik dan ook met alle mensen spreken zonder op hun achtergrond te hoeven letten, wat ik trouwen nooit doe vanuit Evangelisch perspectief. Ik hoef de zonden van mensen niet te weten en te zien, dat deed Jezus ook niet.

Iedereen is voor mij zoals hij of zij zich profileert, de Geest leidt en daar ik zelf ook niet volmaakt ben, moet ik rekening houden met het feit dat mijn medemens op zoek kan zijn naar dat Ene en Eeuwige Koninkrijk en mij daarbij zelf niet vergeet! Want wat ik ook weet van de Profetie in welk menselijk of vanuit welk organisatorisch perspectief dan ook (politiek, militair of burger-sociaal), ik zal zelf mijn tekortkomingen moeten aanvaarden en ook nog steeds groeien in de Gerechtigheid van Jezus; net zo als alle Bijbelse figuren daarvan (ook) een voorbeeld zijn. Geen enkele Bijbelse figuur die we tegen komen was volmaakt. Dus; Onze boodschap kan rechtvaardig zijn, alleen vanuit het voorbeeld van Jezus. En die zijn er: Openbaring 12:17 geeft aan dat er zo'n volk uit alle taal, stam en natie is!

Immers de Heilige Geest is als de wind en gaat naar wie Hij wil.

Korinthiërs 8-16

8 De leiders van deze wereld hebben geen van allen ervan geweten, want anders zouden zij de Heer van de heerlijkheid niet aan het kruis hebben geslagen.
9 Dat staat ook in de Boeken: "Wat niemand heeft gezien, niemand heeft gehoord en wat niemand ooit bedacht, dat heeft God allemaal klaar voor hen, die Hem liefhebben." (a)
10 God heeft het ons door de Geest duidelijk gemaakt. Want voor de Geest is niets verborgen, zelfs het diepste wezen van God niet.
11 Zoals alleen de geest van een mens weet wat in een mens omgaat, weet ook alleen de Geest van God wat er in God is.
12 En wij hebben niet de geest van de wereld ontvangen, maar de Geest van God om zo te weten wat God ons in genade gegeven heeft. 13 Daarover spreken wij dan ook niet met menselijke welsprekendheid, maar met woorden die de Geest ons ingeeft.

In dat opzicht kunnen wij wel degelijk spreken als Jezus, ook al ben ik -inderdaad- Jezus niet. Denkt u maar eens aan Mozes, die deed wat de Almachtige hem opdroeg en er alles aan gelegen liet om het Volk de juiste weg te leiden.

Mattheus 28

18 Jezus kwam dichterbij en zei tegen hen: "Ik heb alle macht in hemel en op aarde gekregen.
19 Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.20 En vergeet dit niet: Ik ben altijd bij u, tot het einde van de tijd."

Wij gebruiken dus de woorden van de Geest om de gedachten van de Geest over te brengen, dus kunnen wij wat we geleerd hebben van de Verlosser op dezelfde wijze brengen!. Daar waar onze gedachten naar uitgaan, daar eindigt ook de wet (van Christus) voor ons!

Tot zover!

Met vriendelijke groet

Boudewijn
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 14 mar 2004 08:45, 4 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2004 17:10

Boudewijn schreef:Volgend jaar zal Rome (het 1e Beest uit Openbarinegn 13) haar gezag laten weerklinken door de wereld een "gedefiniëerde"vorm van Christelijk geloof te laten ervaren binnen de geloofsgrenzen van de verschillende denominaties (Wereld Godsdiensten). Direct daaropvolgend zal de USA die weerklank van Rome rechtvaardigen en de wereld wetten en geboden opleggen die het 1e Beest de autoriteit zullen geven, in de vorm van een "gedefiniëerde"vorm van burgerlijk gezag (democratie) zoals de Amerikanen trouwens zelf al aangegeven hebben, welke het altijd zich heeft gewenst. Dan zal de One World Order een feit zijn.

Dat e.e.a. niet met een grote snelheid tot een eenheid en eensgezindheid zal komen en direct 100% merkbaar, zal duidelijk zijn. De Slang uit het Paradijs heeft nog niets aan zijn kracht en sluwheid verloren.

Rome zal 2 denominaties aanwijzen als enig juist. Een in Christus (Openbaring 12:17) en één een aardse religieus systeem (Openbaring 13) Zij zuillen geheel conform Jezus liefde en trouw aan Zijn discipelen en de mens, de keuze laten aan de mensen. Satan, die ook in de Vader der hemelen geloofd, maar tegelijkertijd ontkent (zie mijn stukje over de Sabbat in rood, rood hierboven) heeft ook geen keus dan de Here voor te laten gaan en erkent daarmee het gezag van de Here der Heerscharen, alhoewel hij zal zeggen dat hij rechtvaardig is en niet de God van de Schepping.

Tot zover!

Boudewijn

Jij weet wel veel zeg, meer dan de bijbel zelfs! Tot zover de dikke duim van Boudwijn...? :roll:

Terug naar “Archief”