Beste Magdalena en Rob,
Het leren of begrijpen van de eindtijd danwel Openbaringen is beslist niet moeilijk. De predikanten en de schriftgeleerdevan onze tijd maken het ons net zo moeilijk als de schriftgeleerden van het Oude Testament. Terwiijl Jezus Christus zelf de Profetie (Openbaring) was van het Volk Israël werd het Volk door Satan, door de Schriftgeleerden misleid, net zoals nu gebeurd. terwijl Jezus Christus de laatste oproepen doet aan de Christengemeenten, worden de mensen wederom misleid door Satan om maar vooral Openbaringen niet te lezen, te ontkennen of zelfs af te raden te lezen. Norabene, daar waar Jezus (wederom) Zelf zich centraal stelt, door Openbaringen zelf te schrijven aan de hand van Johannes op Patmos, beweert Satan door de predikanten en theologen van onze tijd weer hetzelfde; ontwijk Jezus en zie de Openbaringen aan als niet te begrijpen en geheimenissen. Welaan Magdalena en Rob, dat is geheel tegen de Heilige Geest en Gods bedoeling in.
Rob, de Verlosten zullen samen mét Jezus in het Hemels Jeruzalem vertoeven gedurende die 1000 jaar die jij bedoelt. Satan zal dan gebonden zijn op aarde. De opstanding van de verloren mensen zal dan na die 1000 jaar gebeuren als Jezus mét de gelouterde Verlosten na 1000 jaar naar deze aarde terugkeert, waarna de laatste definitieve strijd zal losbarsten, maar de aanval in één slag beslecht zal worden. Nog éénmaal zullen de verlosten ZIEN, HOREN en ERVAREN wat Satan en de mensen die in ALLE tijden van de wereldse geschiedenis God de Almachtige en de Heer Jezus hebben weerstaan en Satan hebben gediend (in het grote Babylon)
Ik vindt je uitleg over de eindtijd/wederkomst niet duiden op de kennis die we moeten hebben over deze periode. Ik doe al meetr dan 23 jaar onderzoek naar de Openbaringen en de Profetie.
Als we in theologisch opzicht enbig inzicht zillen hebben van wat Satan en Jezus bedoelen met Openbaringen van Zijn Profetie dan kunnen we daarvan de essentie vinden in:
Openbaring 12
1 Er was in de hemel iets heel opmerkelijks te zien: Een vrouw die met de zon bekleed was, de maan onder haar voeten had en een kroon van twaalf sterren droeg.
2 Zij was zwanger en gilde van pijn omdat de geboorte van haar kind begonnen was.
3 Er was nog iets opmerkelijks in de hemel te zien: Een grote, rode draak met zeven koppen en tien horens. Op elke kop stond een kroon en
4 de staart van de draak veegde een derde deel van de sterren weg en slingerde die naar de aarde. De draak stond voor de vrouw om haar kind te verslinden, zodra het geboren was.
5 De vrouw bracht een jongen ter wereld, die alle volken van de wereld met een ijzeren staf zou regeren. Maar het kind werd van haar afgenomen en naar de troon van God gebracht.
6 De vrouw vluchtte de woestijn in, waar God een schuilplaats voor haar had. Daar zou zij 1260 dagen lang verzorgd worden.
7 Toen brak in de hemel oorlog uit. Michaël en zijn engelen vochten tegen de draak en zijn engelen.
8 Hoewel de draak en zijn engelen terugsloegen, hadden zij geen schijn van kans.
9 Zij werden uit de hemel weggejaagd. De grote draak, de oude slang (ook wel duivel of satan genoemd) die alle mensen ter wereld verleidt, is met zijn engelen op de aarde gegooid.
10 Ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: "Eindelijk is het zover. God heeft de bevrijding gebracht. Hij heeft Zijn macht gebruikt om Zijn Koninkrijk te vestigen. Zijn Christus heeft hier nu het gezag. De aanklager, die onze broeders dag en nacht voor God beschuldigd heeft, is uit de hemel gegooid.
11 Onze broeders hebben hem overwonnen, doordat het Lam Zijn bloed voor hen gegeven heeft en doordat zij daar in hun spreken van hebben getuigd. Zij waren bereid hun leven ervoor te geven.
12 Daarom moet de hemel en ieder die er woont, blij zijn. Maar wat ziet het er vreselijk uit voor de aarde en de zee. De duivel is afgedaald, buiten zichzelf van woede. Hij weet dat hij niet veel tijd meer heeft."
13 Toen tot de duivel doordrong dat hij op de aarde was neergegooid, achtervolgde hij de vrouw uit wie het jongetje was geboren.
14 Maar zij kreeg twee vleugels van de grote arend, zodat zij kon wegvliegen naar haar schuilplaats in de woestijn. Daar werd zij een bepaalde tijd verzorgd, buiten het bereik van de slang.
15 De slang spuugde de vrouw een stroom water achterna die haar (als een rivier) moest meesleuren.
16 Maar de aarde kwam haar te hulp door open te splijten en de stroom water op te slokken.
Hier is de essentie VAN DE VERVOLGING van Gods Volk te vinden in onze tijd:
17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.
Zij die degebodenvan mensen houden, zullen NIET vervolgd worden omdat zij feitelijk Satan in diens valse wetten navolgen. ZOndagsviering is in de essentiële feitelijkheid van dit verschil een wet van menselijke Hooghartigeheid tegen de Allerhoogste. Daarin ligt nu ook de onkunde en gebrek aan kennis verscholen, die de mensen weg houdt van Jezus, ook al roept Hij vel malen op tot redding en het uitgaan van het Grote Babylon.
Openbaring 14
6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.
Openbaring 18:
2 Hij had een enorme stem en riep: "Gevallen! De grote stad Babylon is gevallen! Zij is een woonplaats geworden voor demonen en een gevangenis voor alle boze geesten. Binnen haar muren wonen alle vieze en lelijke vogels.
3 Want alle volken hebben van de wijn van haar woeste ontucht gedronken. De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de zakenmensen van over de hele wereld zijn rijk geworden door haar grote welvaart."
4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: "Ga uit die stad weg, mijn volk. Anders wordt u medeplichtig aan haar zonden en zullen u dezelfde rampen treffen als haar.
Het oordeel dat door Jezus, op een teken van de Almachtige Vader, de wereld zal treffen
Openbaring 19
1 Toen hoorde ik uit de hemel het geluid als van een grote menigte, die zei: "Loof God! Van Hem komt alle redding! Voor Hem is alle eer en macht!
2 Zijn oordelen zijn juist en goed. Hij heeft de grote hoer gestraft, die de aarde met haar ontucht verontreinigd heeft. Hij heeft de moord op Zijn knechten op haar gewroken.
3 Prijs God! De rook van haar puinhopen zal voor altijd en eeuwig blijven opstijgen."
4 De 24 ouderlingen en de vier levende wezens aanbaden God, Die op de troon zit en zeiden: "Amen! Prijs God!"
5 Een stem uit de troon zei: "Alle dienaren van God en allen die ontzag voor Hem hebben, klein en groot, prijs God!"
6 Daarna hoorde ik een grote menigte. Het leek wel op het geluid van een enorme waterval of van zware donderslagen. "Prijs God", zeiden zij. "De Here, onze Almachtige God, regeert!
7 Laten wij blij zijn en juichen en Hem eren, want de bruiloft van het Lam en Zijn bruid is gekomen. De bruid is klaar.
8 Zij mocht een kleed van schitterend wit linnen aantrekken. Dat fijne linnen stelt de goede daden van de gelovigen voor."
9 De engel zei tegen mij: "Schrijf op: Gelukkig zijn de mensen die uitgenodigd zijn voor het bruiloftsmaal van het Lam." En hij voegde eraan toe: "Dit zegt God, Die altijd de waarheid spreekt."
10 Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."
11 Ik zag de hemel opengaan en plotseling zag ik een wit paard. Hij die erop zat, heet Trouw en Oprechtheid. In Zijn oordeel en in de strijd is Hij rechtvaardig.
12 Zijn ogen zijn als laaiend vuur en op Zijn hoofd draagt Hij vele kronen. Hijzelf is de enige die de naam kent die op Hem geschreven is.
13 Het kleed dat Hij draagt, is in bloed gedrenkt. De naam waarmee Hij wordt aangesproken, is 'Het Woord van God'.
14 De hemelse legers volgen Hem op witte paarden; zij hebben kleren van zuiver wit linnen aan.
15 Uit Zijn mond komt een scherp zwaard, waarmee Hij de vijandige volken zal neerslaan. Hij zal hen met een ijzeren staf regeren en hen vertrappen in de wijnpers van de grimmige toorn van de Almachtige God.
16 Op Zijn kleed en op Zijn dij staat deze naam: 'Koning van alle koningen en Heer van alle heren.'
17 Ik zag een engel in de zon staan. Met zijn sterke stem riep hij naar alle vogels die in het midden van de hemel vlogen: "Kom bij elkaar voor Gods grote maal!
18 Jullie mogen het vlees eten van koningen, generaals en soldaten, van paarden en hun ruiters, van vrijen en slaven, van kleinen en groten."
19 Ik zag het beest samen met de koningen van de aarde. Zij hadden hun legers verzameld om oorlog te voeren tegen Hem, Die op het paard zit en tegen Zijn leger.
20 Het beest en de leugenprofeet, die onder het oog van het beest opmerkelijke dingen had gedaan, werden gevangen genomen. Door die opmerkelijke dingen waren alle mensen verleid, die het teken van het beest droegen en het standbeeld van het beest aanbaden. Zowel het beest als de leugenprofeet werden levend in het brandende zwavelmeer gegooid.
21 Heel hun aanhang werd gedood door het zwaard uit de mond van Hem, Die op het paard zit. En alle vogels deden zich tegoed aan hun vlees.
Beste Magdalena en Rob,
Boodschappen uit Openbaringen die de Christengemeenten uit het Grote Babylon moet doen voeren. En jullie zeggen het niet te begrijpen?
Ik wil dit topic wel verder invullen als er vragen of op- aanmerkingen zijn.
De Beeste uit Openbatringen 13 zijn de Verenigde Staten van Amerika (Het pentagon is Satans burgerdienst waar vanuit hij de wereld regeert)De 5 ("Penta° staat voor een getal van Satan.)
Rome is de stad op de 7 heuevelen met een aardsgericht religieus regime. Religieus en dus niet Gods-dienstig. het herbergt ALLE wereldse godsdiensten in zich en voert ook politiek en economische descepter over deze wereld. Feitelijk gezien is de Paus de LEIDER van de hele wereld. ALLE politiek leiders der wereld belijden en voeren hun gezag en beleid uit op grond van de Pauselijke adviezen en richtlijnen (kerkrecht). Zo, bijvoorbeeld, voerde Adolf Hitler oorlog op grond van dezelfde richtlijnen. Ik heb foto,s uit die tijd waar we de samenwerking tussen Hitlerùs regering en het Vaticaan kunnen bevestigd zien. Vaticaan betekent overigens; Plaats van aanbidding van de Slang, wat overigens het wapen van de Paus is (kijk hier maar eens);
http://home.earthlink.net/~rubenbenabra ... ragon.html
PAPAL CREST = DRAGON
Dus Rob; Nu wij bv. weten dat de antichrist komt, zullen we niet in verwarring
raken als hij er is.
je bent al te laat, zou ik haast zeggen, want de Beesten uit Openbaringen 13 leven in ons midden en elke dag aanbidden de meeste mensen hun leiders (Bush en de Paus° vooral hun wonderwerken in Irak en de wereld. Bush zei enkele weken geleden; WIJ REGEREN DE WERELD! (Pentagon)
De paus zegt IK REGEER DE WERELD (daar waar de troon van Satan staat in de stad die gebouwd is op 7 heuvelen);
3 Onreine Geesten (Drie eenheid)
3 Heilige Personen (Drie-eenheid)
Groet,
Boudewijn