Eindtijd/wederkomst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Robert
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Robert » 06 feb 2004 14:14

Dat denk ik niet.
Dat weet ik eigenlijk wel zeker.
De profetiën zijn er meer voor ons, zodat we kunnen zien in welke
tijd we leven, en waar we rekening mee moeten houden.
Nu wij bv. weten dat de antichrist komt, zullen we niet in verwarring
raken als hij er is.
Carpe diem tamen memento mori

drosofila
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor drosofila » 06 feb 2004 14:38

Robert schreef:Dat denk ik niet.
Dat weet ik eigenlijk wel zeker.
De profetiën zijn er meer voor ons, zodat we kunnen zien in welke
tijd we leven, en waar we rekening mee moeten houden.
Nu wij bv. weten dat de antichrist komt, zullen we niet in verwarring
raken als hij er is.

Beste Robert,

We weten wel dat hij komt, dat is dus al iets. Maar hoe zullen we weten dat hij er is? Welke concrete aanduidingen geven ons de schriften hiervan?
Alleen de doden en de dwazen veranderen nooit van mening. (O. Holmes)

Boudewijn

Eindtijd/wederkomst

Berichtdoor Boudewijn » 06 feb 2004 15:53

Beste Magdalena en Rob,

Het leren of begrijpen van de eindtijd danwel Openbaringen is beslist niet moeilijk. De predikanten en de schriftgeleerdevan onze tijd maken het ons net zo moeilijk als de schriftgeleerden van het Oude Testament. Terwiijl Jezus Christus zelf de Profetie (Openbaring) was van het Volk Israël werd het Volk door Satan, door de Schriftgeleerden misleid, net zoals nu gebeurd. terwijl Jezus Christus de laatste oproepen doet aan de Christengemeenten, worden de mensen wederom misleid door Satan om maar vooral Openbaringen niet te lezen, te ontkennen of zelfs af te raden te lezen. Norabene, daar waar Jezus (wederom) Zelf zich centraal stelt, door Openbaringen zelf te schrijven aan de hand van Johannes op Patmos, beweert Satan door de predikanten en theologen van onze tijd weer hetzelfde; ontwijk Jezus en zie de Openbaringen aan als niet te begrijpen en geheimenissen. Welaan Magdalena en Rob, dat is geheel tegen de Heilige Geest en Gods bedoeling in.

Rob, de Verlosten zullen samen mét Jezus in het Hemels Jeruzalem vertoeven gedurende die 1000 jaar die jij bedoelt. Satan zal dan gebonden zijn op aarde. De opstanding van de verloren mensen zal dan na die 1000 jaar gebeuren als Jezus mét de gelouterde Verlosten na 1000 jaar naar deze aarde terugkeert, waarna de laatste definitieve strijd zal losbarsten, maar de aanval in één slag beslecht zal worden. Nog éénmaal zullen de verlosten ZIEN, HOREN en ERVAREN wat Satan en de mensen die in ALLE tijden van de wereldse geschiedenis God de Almachtige en de Heer Jezus hebben weerstaan en Satan hebben gediend (in het grote Babylon)

Ik vindt je uitleg over de eindtijd/wederkomst niet duiden op de kennis die we moeten hebben over deze periode. Ik doe al meetr dan 23 jaar onderzoek naar de Openbaringen en de Profetie.

Als we in theologisch opzicht enbig inzicht zillen hebben van wat Satan en Jezus bedoelen met Openbaringen van Zijn Profetie dan kunnen we daarvan de essentie vinden in:

Openbaring 12
1 Er was in de hemel iets heel opmerkelijks te zien: Een vrouw die met de zon bekleed was, de maan onder haar voeten had en een kroon van twaalf sterren droeg.
2 Zij was zwanger en gilde van pijn omdat de geboorte van haar kind begonnen was.
3 Er was nog iets opmerkelijks in de hemel te zien: Een grote, rode draak met zeven koppen en tien horens. Op elke kop stond een kroon en
4 de staart van de draak veegde een derde deel van de sterren weg en slingerde die naar de aarde. De draak stond voor de vrouw om haar kind te verslinden, zodra het geboren was.
5 De vrouw bracht een jongen ter wereld, die alle volken van de wereld met een ijzeren staf zou regeren. Maar het kind werd van haar afgenomen en naar de troon van God gebracht.
6 De vrouw vluchtte de woestijn in, waar God een schuilplaats voor haar had. Daar zou zij 1260 dagen lang verzorgd worden.
7 Toen brak in de hemel oorlog uit. Michaël en zijn engelen vochten tegen de draak en zijn engelen.
8 Hoewel de draak en zijn engelen terugsloegen, hadden zij geen schijn van kans.
9 Zij werden uit de hemel weggejaagd. De grote draak, de oude slang (ook wel duivel of satan genoemd) die alle mensen ter wereld verleidt, is met zijn engelen op de aarde gegooid.
10 Ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: "Eindelijk is het zover. God heeft de bevrijding gebracht. Hij heeft Zijn macht gebruikt om Zijn Koninkrijk te vestigen. Zijn Christus heeft hier nu het gezag. De aanklager, die onze broeders dag en nacht voor God beschuldigd heeft, is uit de hemel gegooid.
11 Onze broeders hebben hem overwonnen, doordat het Lam Zijn bloed voor hen gegeven heeft en doordat zij daar in hun spreken van hebben getuigd. Zij waren bereid hun leven ervoor te geven.
12 Daarom moet de hemel en ieder die er woont, blij zijn. Maar wat ziet het er vreselijk uit voor de aarde en de zee. De duivel is afgedaald, buiten zichzelf van woede. Hij weet dat hij niet veel tijd meer heeft."
13 Toen tot de duivel doordrong dat hij op de aarde was neergegooid, achtervolgde hij de vrouw uit wie het jongetje was geboren.
14 Maar zij kreeg twee vleugels van de grote arend, zodat zij kon wegvliegen naar haar schuilplaats in de woestijn. Daar werd zij een bepaalde tijd verzorgd, buiten het bereik van de slang.
15 De slang spuugde de vrouw een stroom water achterna die haar (als een rivier) moest meesleuren.
16 Maar de aarde kwam haar te hulp door open te splijten en de stroom water op te slokken.

Hier is de essentie VAN DE VERVOLGING van Gods Volk te vinden in onze tijd:

17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.

Zij die degebodenvan mensen houden, zullen NIET vervolgd worden omdat zij feitelijk Satan in diens valse wetten navolgen. ZOndagsviering is in de essentiële feitelijkheid van dit verschil een wet van menselijke Hooghartigeheid tegen de Allerhoogste. Daarin ligt nu ook de onkunde en gebrek aan kennis verscholen, die de mensen weg houdt van Jezus, ook al roept Hij vel malen op tot redding en het uitgaan van het Grote Babylon.

Openbaring 14

6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.

Openbaring 18:

2 Hij had een enorme stem en riep: "Gevallen! De grote stad Babylon is gevallen! Zij is een woonplaats geworden voor demonen en een gevangenis voor alle boze geesten. Binnen haar muren wonen alle vieze en lelijke vogels.
3 Want alle volken hebben van de wijn van haar woeste ontucht gedronken. De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de zakenmensen van over de hele wereld zijn rijk geworden door haar grote welvaart."
4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: "Ga uit die stad weg, mijn volk. Anders wordt u medeplichtig aan haar zonden en zullen u dezelfde rampen treffen als haar.

Het oordeel dat door Jezus, op een teken van de Almachtige Vader, de wereld zal treffen

Openbaring 19
1 Toen hoorde ik uit de hemel het geluid als van een grote menigte, die zei: "Loof God! Van Hem komt alle redding! Voor Hem is alle eer en macht!
2 Zijn oordelen zijn juist en goed. Hij heeft de grote hoer gestraft, die de aarde met haar ontucht verontreinigd heeft. Hij heeft de moord op Zijn knechten op haar gewroken.
3 Prijs God! De rook van haar puinhopen zal voor altijd en eeuwig blijven opstijgen."
4 De 24 ouderlingen en de vier levende wezens aanbaden God, Die op de troon zit en zeiden: "Amen! Prijs God!"
5 Een stem uit de troon zei: "Alle dienaren van God en allen die ontzag voor Hem hebben, klein en groot, prijs God!"
6 Daarna hoorde ik een grote menigte. Het leek wel op het geluid van een enorme waterval of van zware donderslagen. "Prijs God", zeiden zij. "De Here, onze Almachtige God, regeert!
7 Laten wij blij zijn en juichen en Hem eren, want de bruiloft van het Lam en Zijn bruid is gekomen. De bruid is klaar.
8 Zij mocht een kleed van schitterend wit linnen aantrekken. Dat fijne linnen stelt de goede daden van de gelovigen voor."
9 De engel zei tegen mij: "Schrijf op: Gelukkig zijn de mensen die uitgenodigd zijn voor het bruiloftsmaal van het Lam." En hij voegde eraan toe: "Dit zegt God, Die altijd de waarheid spreekt."
10 Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."
11 Ik zag de hemel opengaan en plotseling zag ik een wit paard. Hij die erop zat, heet Trouw en Oprechtheid. In Zijn oordeel en in de strijd is Hij rechtvaardig.
12 Zijn ogen zijn als laaiend vuur en op Zijn hoofd draagt Hij vele kronen. Hijzelf is de enige die de naam kent die op Hem geschreven is.
13 Het kleed dat Hij draagt, is in bloed gedrenkt. De naam waarmee Hij wordt aangesproken, is 'Het Woord van God'.
14 De hemelse legers volgen Hem op witte paarden; zij hebben kleren van zuiver wit linnen aan.
15 Uit Zijn mond komt een scherp zwaard, waarmee Hij de vijandige volken zal neerslaan. Hij zal hen met een ijzeren staf regeren en hen vertrappen in de wijnpers van de grimmige toorn van de Almachtige God.
16 Op Zijn kleed en op Zijn dij staat deze naam: 'Koning van alle koningen en Heer van alle heren.'
17 Ik zag een engel in de zon staan. Met zijn sterke stem riep hij naar alle vogels die in het midden van de hemel vlogen: "Kom bij elkaar voor Gods grote maal!
18 Jullie mogen het vlees eten van koningen, generaals en soldaten, van paarden en hun ruiters, van vrijen en slaven, van kleinen en groten."
19 Ik zag het beest samen met de koningen van de aarde. Zij hadden hun legers verzameld om oorlog te voeren tegen Hem, Die op het paard zit en tegen Zijn leger.
20 Het beest en de leugenprofeet, die onder het oog van het beest opmerkelijke dingen had gedaan, werden gevangen genomen. Door die opmerkelijke dingen waren alle mensen verleid, die het teken van het beest droegen en het standbeeld van het beest aanbaden. Zowel het beest als de leugenprofeet werden levend in het brandende zwavelmeer gegooid.
21 Heel hun aanhang werd gedood door het zwaard uit de mond van Hem, Die op het paard zit. En alle vogels deden zich tegoed aan hun vlees.

Beste Magdalena en Rob,

Boodschappen uit Openbaringen die de Christengemeenten uit het Grote Babylon moet doen voeren. En jullie zeggen het niet te begrijpen?

Ik wil dit topic wel verder invullen als er vragen of op- aanmerkingen zijn.

De Beeste uit Openbatringen 13 zijn de Verenigde Staten van Amerika (Het pentagon is Satans burgerdienst waar vanuit hij de wereld regeert)De 5 ("Penta° staat voor een getal van Satan.)

Rome is de stad op de 7 heuevelen met een aardsgericht religieus regime. Religieus en dus niet Gods-dienstig. het herbergt ALLE wereldse godsdiensten in zich en voert ook politiek en economische descepter over deze wereld. Feitelijk gezien is de Paus de LEIDER van de hele wereld. ALLE politiek leiders der wereld belijden en voeren hun gezag en beleid uit op grond van de Pauselijke adviezen en richtlijnen (kerkrecht). Zo, bijvoorbeeld, voerde Adolf Hitler oorlog op grond van dezelfde richtlijnen. Ik heb foto,s uit die tijd waar we de samenwerking tussen Hitlerùs regering en het Vaticaan kunnen bevestigd zien. Vaticaan betekent overigens; Plaats van aanbidding van de Slang, wat overigens het wapen van de Paus is (kijk hier maar eens);

http://home.earthlink.net/~rubenbenabra ... ragon.html

PAPAL CREST = DRAGON

Dus Rob; Nu wij bv. weten dat de antichrist komt, zullen we niet in verwarring
raken als hij er is.

je bent al te laat, zou ik haast zeggen, want de Beesten uit Openbaringen 13 leven in ons midden en elke dag aanbidden de meeste mensen hun leiders (Bush en de Paus° vooral hun wonderwerken in Irak en de wereld. Bush zei enkele weken geleden; WIJ REGEREN DE WERELD! (Pentagon)
De paus zegt IK REGEER DE WERELD (daar waar de troon van Satan staat in de stad die gebouwd is op 7 heuvelen);

3 Onreine Geesten (Drie eenheid)
3 Heilige Personen (Drie-eenheid)

Groet,

Boudewijn

Robert
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Robert » 06 feb 2004 17:25

Beste Boudwijn,

ik ga er maar vanuit dat je met 'Rob' mij bedoelt, aangezien
er geen andere 'rob' in deze thread is.
Volgens mij had ik nergens gezegd dat ik "niets van Openbaring begreep."
Natuurlijk moet ik wel bekennen dat het voor ons onmogelijk is om het volledig te begrijpen. Je kunt een visie hebben op Openbaring, maar zeker weten kun je het niet. Ik kan me niet voorstellen dat jij beweert dat je 100% zeker bent van je Openbaring uitleg.

Ik wil later, als ik meer tijd heb, graag ingaan op wat je hebt geschreven. Wellicht kun je ook ingaan op mijn argumenten?

Robert
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Robert » 06 feb 2004 23:42

Boudewijn,

Norabene, daar waar Jezus (wederom) Zelf zich centraal stelt, door Openbaringen zelf te schrijven aan de hand van Johannes op Patmos, beweert Satan door de predikanten en theologen van onze tijd weer hetzelfde; ontwijk Jezus en zie de Openbaringen aan als niet te begrijpen en geheimenissen.

Ik herken totaal niet dat wat jij zegt.
Onze dominee preekt regelmatig uit openbaring. Onze kerkeraar (incl dominee) heeft een avond belegd over 1000-jarig rijk / opnamen. Waar een chiliast net zoveel spreektijd kreeg als een a-chiliast.

Welaan Magdalena en Rob, dat is geheel tegen de Heilige Geest en Gods bedoeling in.

En daar ben ik het met je eens.
Dat is ook de reden waarom ik het bestudeer. Hoe meer de tijd voort tikt, hoe dichter de vervulling van deze profetien komt.

Rob, de Verlosten zullen samen mét Jezus in het Hemels Jeruzalem vertoeven gedurende die 1000 jaar die jij bedoelt. Satan zal dan gebonden zijn op aarde.

Zie jij die 1000-jaar als letterlijk, en nog te komen.
Of al reeds bezig? Dat is namelijk niet duidelijk.
Is dit volgens jou ook een 1000-jarig vrederijk?

En waar baseer je dat op?

Ik vindt je uitleg over de eindtijd/wederkomst niet duiden op de kennis die we moeten hebben over deze periode. Ik doe al meetr dan 23 jaar onderzoek naar de Openbaringen en de Profetie.

Als mijn uitleg niet klopt, kun je me dan uitleggen wat er niet klopt en waarom dat niet klopt? Het liefst met Bijbelgedeelten onderstreept?

Hier is de essentie VAN DE VERVOLGING van Gods Volk te vinden in onze tijd:

17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.

Uit openbaring 12 kunnen we leren dat de christenen nog op aarde zijn tijdens de grote verdukking.
Je bent het dus met me eens dat er geen opname is?
De gemeente kan immers niet meer vervolgd worden als zij al is opgenomen.

Zondagsviering is in de essentiële feitelijkheid van dit verschil een wet van menselijke Hooghartigeheid tegen de Allerhoogste.

En waar baseer jij dat op?
Als ik Kol 2:16-17 lees denk ik dat het allemaal wel meevalt met de sabbat als hoofdzonde:

"16 Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest dags, of der nieuwe maan, of der sabbatten;
17 Welke zijn een schaduw der toekomende dingen, maar het lichaam is van Christus."

Het ruikt naar sectisisme om 1 zaak zo in de spotlights te zetten,
en als 'allerbelangrijkste' te zien.

Ik wil dit topic wel verder invullen als er vragen of op- aanmerkingen zijn.

Graag een reactie dan op de argumenten (vragen?) die ik aangevoerd heb.

De Beeste uit Openbatringen 13 zijn de Verenigde Staten van Amerika (Het pentagon is Satans burgerdienst waar vanuit hij de wereld regeert)De 5 ("Penta° staat voor een getal van Satan.)

We lezen in Openbaring 13 dat het beest:
- gewond als geslacht is en weer leven wordt
- zichzelf laat verheerlijken
- God vloekt

dit is niet van toepassing bij beide de Paus en Bush.
Sterker nog, beiden erkennen Jezus Christus als verlosser en Zoon van God.

De anti-christ is, wat jij al zegt, iemand die zich als christus presenteert.
Als 'de messias'. Een wereldleider, die waarschijnlijk in Rome zetelt. (dus niet de paus, die zetelt wel in Rome, maar is geen wereldleider)
Ik denk dat je je teveel door de politiek van alledag laat leiden door Bush hier in te vullen.

Dus Rob; Nu wij bv. weten dat de antichrist komt, zullen we niet in verwarring
raken als hij er is.

je bent al te laat, zou ik haast zeggen, want de Beesten uit Openbaringen 13 leven in ons midden en elke dag aanbidden de meeste mensen hun leiders (Bush en de Paus)

Nog nooit gehoord van aanbidding van de paus en Bush.
Wel van een enorme afkeer tegen beide, terwijl de antichrist juist door velen gevolgd zal worden.

vooral hun wonderwerken in Irak en de wereld. Bush zei enkele weken geleden; WIJ REGEREN DE WERELD! (Pentagon)
De paus zegt IK REGEER DE WERELD (daar waar de troon van Satan staat in de stad die gebouwd is op 7 heuvelen);

Van beide 'uitspraken' graag een link naar een betrouwbare nieuwssite,
waar ik dat citaat kan lezen.

3 Onreine Geesten (Drie eenheid)
3 Heilige Personen (Drie-eenheid)

Daar ben ik het met je eens.
De satan, de anti-christ en de leugenprofeet vormen een corruptie, en verkrachting van de Heilige Drie-eenheid. Vader, Zoon en Heilige Geest.

Ik geloof dat de geest van de antichrist al in deze wereld werkzaam is (1e brief van Johannes) maar dat de antichrist nog moet incarneren in deze wereld. Eén van zijn eerste tekenen zal of zijn opstaan uit de dood zijn, of een vredesverbond in het Midden Oosten. (zie de profeet Ezechiel)

Robert[/quote]

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 07 feb 2004 19:50

Beste Robert,

Natuurlijk moet ik wel bekennen dat het voor ons onmogelijk is om het volledig te begrijpen.

Hier kan ik het niet mee eens zijn. Jezus wil juist dat we begrijpen wat Hij met Openbaringen wil zeggen. Kijk maar:

Johannes 15
14 U bent mijn vrienden als u doet wat Ik zeg.
15 Ik noem u niet langer slaven, want een heer neemt zijn slaven niet in vertrouwen. Maar Ik noem u vrienden, omdat Ik u alles heb verteld wat Ik van mijn Vader gehoord heb.
16 U hebt niet Mij uitgekozen, maar Ik heb u uitgekozen. Ik heb u aangewezen om erop uit te gaan en blijvende vrucht voort te brengen, zodat mijn Vader u alles zal geven wat u Hem vraagt in mijn naam.

en

Handelingen 22
14 Hij zei: 'De God van onze voorouders heeft u al van tevoren aangewezen om Zijn wil te kennen, om de Rechtvaardige Christus te zien en te horen spreken.
15 Want u zult Zijn getuige zijn en alle mensen vertellen wat u hebt gezien en gehoord.
16 Nu, wat aarzelt u nog? Sta op en laat u dopen. Laat uw zonden afwassen en roep daarbij de Here aan.'

Dus beste Maria Magdalena, daar hoort ook Openbaringen bij.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 07 feb 2004 20:02

Beste Robert,

Je schreef;

Je kunt een visie hebben op Openbaring, maar zeker weten kun je het niet. Ik kan me niet voorstellen dat jij beweert dat je 100% zeker bent van je Openbaring uitleg.

Ik ben in staat om op grond van mijn ervaringen met de Heilnad, door de Heilige Geest en de Profetie uit te leggen wat openbaringen betekenen.

Hierom:

Want ten eerste moet er een volk zijn dat dus de Profetie leert aan de mensen, een NT volk Israël, dat er openlijk voor uit komt bij Jezus te behoren en dus in staat is om over Jezus en zijn Profetie te vertellen.

In een later tijdstip leg ik je wel uit hoe en waarom. De Satan werd boos op de bruid van Jezus (de Reine Vrouw= Zijn reine gemeente die de geboden naleeft en Jezus centraal stellen)

Ik luister graag naar je argumenten, want dat immers zijn de instrumenten waarop ik kan reageren en bovendien, argumenteer ik er niet over, omdat tegenover jouw argumenten ik alleen maar met de "Waarheid" (=Jezus)kan antwoorden; dat wat Jezus mij geopenbaard heeft -ook door Openbaringen- want juist daar doet Hij dat na een aantal ernstige oproepen, omdat Hij daar Zelf de leiding heeft daar de Satan wil voorkomen dat de mensen daar de laatste reddende boodschappen NIET zullen zien. Het kan dus allen maar interessant worden. Argumenteren is dat wat Jezus ontweek omdat het een menselijke wijze van onderhandelen is, en Jezus vertelt alleen de Waarheid. Van gedachte wisselen is iets anders; als we het over een bepaald onderwerp eens zijn maar anders interepeteren.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 07 feb 2004 20:14

Beste Robert,

Je schreef:

@@Ik herken totaal niet dat wat jij zegt.
Onze dominee preekt regelmatig uit openbaring. Onze kerkeraar (incl dominee) heeft een avond belegd over 1000-jarig rijk / opnamen. Waar een chiliast net zoveel spreektijd kreeg als een a-chiliast. @@

Laten we even een klein stukje Openbaringen bestuderen:

@@@Openbaring 1
1 In dit boek onthult Jezus Christus de geheimen die God Hem bekendgemaakt heeft. Hij zal Zijn dienaren laten zien wat binnenkort moet gebeuren. Daarom heeft Hij Zijn engel naar Zijn dienaar Johannes gestuurd om het hem allemaal te vertellen.
2 Johannes heeft opgeschreven wat hij van God gehoord heeft en wat Jezus Christus hem heeft bekendgemaakt.
3 Gelukkig is hij die deze profetie van de Here voorleest; en dat geldt ook voor de mensen die ernaar luisteren en het zullen onthouden. Want de tijd dat deze dingen werkelijkheid worden, komt steeds dichterbij.
4 Dit schrijft Johannes aan de zeven christengemeenten in Turkije (A): Ik wens u de genade en vrede toe van God, Die is en Die was en Die komt, van de zeven geesten die voor Zijn troon staan en5 van Jezus Christus, Die ons trouw de hele waarheid bekendmaakt. Hij is de eerste, Die uit de dood terugkwam en niet meer stierf. Hij is de heerser van alle koningen van de wereld. Alle lof en eer is voor Hem, Die ons liefheeft en Die onze zonden heeft afgewassen door Zijn bloed voor ons te geven.
6 Hij heeft ons bijeengebracht in Zijn Koninkrijk en ons tot priesters van Zijn God en Vader gemaakt. Voor Hem is alle lof en eer! Hij regeert voor altijd en eeuwig! Amen.
7 Hij komt op de wolken terug en iedereen zal Hem zien; ook de mensen die de speer in Zijn lichaam staken. En alle volken van de wereld zullen om Hem treuren en jammeren. Ja, amen.
8 "Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde van alles", zegt de Here, de Almachtige God, Die is, Die was en Die komt.@@@

In de verzen 6 en 7 zien we bovendien dat Jezus onze God is en Zijn Vader Zijn God én Vader. Samen met de Heilige Geest, is de Drie-eenheid dus een koppel van 3 individuele Personen. Jezus is dus niet gelijk aan Zijn Vader. Wel is Hij "het eens"met diens beleid en verlossingsplan en voert dat -op Zijn eigen wijze- uit, in overeenstemming met de wetten en het Gezag van het Hemels Koninkrijk (10 geboden, warvan het 4e gebod de Sabbat de persoonlijke relatie weergeeft van Jezus met Zijn Vader en de mensen op aarde, door de Heilige Geest; op Sabbat = Zaterdag en niet zondag

Door de Heilige Geest (de 3e persoon maar vertegenwoordigers van de 2 andere) kunnen wij Jezus dus navolgen en Zijn voorbeeld als ons leven leren en praktizeren. Zo is het dan duidelijk dat ALLE mensen door Jezus alleen, tot de Vader en in het Koninkrijk kunnen komen.

Wat schrijf ik nu aan jou;

Notabene, daar [color=red]waar Jezus (wederom) Zelf zich centraal stelt, door Openbaringen zelf te schrijven aan de hand van Johannes op Patmos, beweert Satan door de predikanten en theologen van onze tijd weer hetzelfde; ontwijk Jezus en zie de Openbaringen aan als niet te begrijpen en geheimenissen.[/color]

En wat staat er nu in Openbaringen 1:

Lees nu nog eens, wat hier boven staat!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 08 feb 2004 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Eindtijd/wederkomst

Berichtdoor Boudewijn » 07 feb 2004 22:29

Lees dit eens Robert; ook Openbaring 20

Openbaring 20
1 Toen zag ik een engel uit de hemel komen, die de sleutel van de bodemloze put en een zware ketting in zijn hand hield.
2 Hij pakte de draak (de oude slang, satan, de duivel) en boeide hem voor duizend jaar.
3 Daarna gooide hij hem in de bodemloze put, sloot die af en verzegelde het slot. Dus kon de oude slang de volken in de komende duizend jaar niet verleiden. Na al die jaren moet hij voor een korte tijd vrijgelaten worden.
4 Toen zag ik een aantal tronen; degenen die erop zaten, kregen macht om recht te spreken. Ik zag ook de zielen van de mensen, die onthoofd waren om hun openlijke trouw aan Jezus en aan wat God had gezegd. Zij hadden het beest en zijn standbeeld niet aanbeden en het teken op hun voorhoofd of hand geweigerd. Zij werden weer levend en heersten samen met Christus, duizend jaar lang.
5 Dit is de eerste opstanding. De rest van de doden werd pas weer levend na die duizend jaar.
6 Gelukkig zijn zij die aan deze eerste opstanding deel hebben. Zij zijn voor God afgezonderd. De tweede dood zal hun niets kunnen doen. Zij zullen priesters van God en Christus worden en al die duizend jaar samen met Christus regeren.7 Als die duizend jaar voorbij zijn, zal satan uit zijn gevangenis worden losgelaten.
8 Hij zal erop uitgaan om de volken van de vier windstreken, Gog en Magog, te misleiden en aan te zetten tot de oorlog; er waren zoveel soldaten als het zand van de zee.
9 Zij rukten van alle kanten op en belegerden het kamp van de gelovigen, de stad die God liefheeft. Maar er kwam vuur uit de hemel dat hen verteerde.
10 En de duivel die hen verleidde, werd in het brandende zwavelmeer gegooid, waar ook het beest en de leugenprofeet waren. Daar zullen zij dag en nacht gepijnigd worden, voor altijd en eeuwig.
11 Ik zag een grote, witte troon en er zat Iemand op voor Wie de hemel en de aarde vluchtten. Zij konden het niet verdragen Hem te zien en verdwenen voorgoed.
12 Ik zag de doden, groot en klein, voor de troon staan. Er werden boeken opengedaan; ook het levensboek. En de doden werden geoordeeld volgens wat in de boeken stond, volgens de dingen die zij hadden gedaan.
13 De doden kwamen overal vandaan (uit de zee, het graf en het dodenrijk) en zij werden allemaal geoordeeld naar wat zij hadden gedaan.
14 Het graf en het dodenrijk werden in de poel van vuur gegooid. Dat is de tweede dood.
15 Als iemands naam niet in het levensboek stond, werd hij in de poel van vuur gegooid.

Waar regeren zij met Jezus, Robert! Op een verlaten verwoestte aarde, waar de doden verspreid liggen en in hun graven, zij die in Satan zijn gestorven! Neen

Kijk maar eens Robert wat Openbaring 21 ons leert, aangaande de verblijfplaats van de (reeds bij de eerste opstanding verlosten):

Openbaring 21
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. De tegenwoordige hemel en de tegenwoordige aarde waren er niet meer; en ook de zee was verdwenen.

2 Ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem, van God uit de hemel naar beneden komen. Zij zag er feestelijk uit, als een bruid die op haar bruidegom wacht.3 Ik hoorde een luide stem uit de troon zeggen: "Gods huis staat nu bij de mensen. Hij zal bij hen wonen. Zij zullen Zijn volk zijn en Hij zal Zelf bij hen zijn.
4 Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen en er zal geen dood meer zijn. Van verdriet, rouw en pijn zal geen sprake meer zijn. Dat hoorde allemaal bij de oude wereld en die is voorgoed voorbij."
5 Hij Die op de troon zat, zei: "Ik maak alles nieuw." En Hij zei tegen mij: "Schrijf het allemaal op, want wat Ik zeg, is waar en betrouwbaar.
6 Het is gebeurd. Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde. Wie dorst heeft, zal Ik water geven uit de bron van het leven, voor niets.
7 Wie overwint, krijgt het van Mij. Ik zal zijn God zijn en hij mijn zoon.
8 Maar de lafaards, de ongelovigen, de mensen van wie Ik walg, de moordenaars, de mensen die ontucht plegen, de tovenaars, de afgodendienaars en alle bedriegers staat wat anders te wachten: Het brandende zwavelmeer, de tweede dood.
9 Toen kwam één van de zeven engelen, die de zeven schalen met de zeven laatste rampen hadden uitgegoten, naar mij toe en zei: "Kom, ik zal u de bruid van het Lam laten zien, Zijn vrouw."
10 Hij droeg mij in de geest naar een grote, hoge berg en liet mij de heilige stad Jeruzalem zien, die van God uit de hemel naar beneden kwam. De stad schitterde als God Zelf.11 Er kwam een gloed vanaf als van een zeer dure edelsteen, als van een kristalheldere diamant.
12 De stad was omgeven door een dikke, hoge muur met twaalf poorten en bij elke poort stond een engel. Op de twaalf poorten stonden de namen van de twaalf stammen van Israël. Er waren drie poorten aan elke kant:
13 Drie op het oosten, drie op het noorden, drie op het westen en drie op het zuiden.
14 De fundering van de stadsmuur bestond uit twaalf stenen, waarop de namen van de twaalf apostelen van het Lam stonden.
15 De engel die met mij sprak, had een gouden meetlat om de stad, de poorten en de muur op te meten.
16 Toen hij die opmat, bleek de lengte even groot als de breedte te zijn. De stad was dus vierkant. Eigenlijk had zij de vorm van een kubus, want de hoogte, de lengte en de breedte waren allemaal even groot: Ruim 2100 kilometer.
17 Daarna mat hij de dikte van de muren op en die bleek 64 meter te zijn. De engel gebruikte menselijke maten.
18 De stad zelf was van zuiver goud en zo doorzichtig als glas. De muur bestond uit een doorschijnend edelgesteente, uit diamant en
19 was gebouwd op een fundering van twaalf lagen, die met allerlei edelstenen versierd was: De eerste laag met diamant, de tweede laag met lazuursteen, de derde met robijn, de vierde met smaragd,
20 de vijfde met sardonyx, de zesde met sardius, de zevende met topaas, de achtste met beryl, de negende met chrysoliet, de tiende met chrysopraas, de elfde met saffier, de twaalfde met amethist.
21 De twaalf poorten waren parels; elke poort bestond uit één parel. En de hoofdstraat was van zuiver goud, als doorzichtig glas.
22 Ik zag in de stad geen tempel, want de Here, de Almachtige God, en het Lam werden er overal vereerd.

23 De stad had geen zon) of maanlicht nodig, want zij werd verlicht door de schittering van God en het Lam is haar lamp.24 De volken zullen in haar licht leven en de koningen van de aarde zullen hun rijkdom er naar toe brengen.
25 Haar poorten zullen de hele dag openstaan; zij zullen nooit worden gesloten, omdat er geen nacht zal zijn.
26 De rijkdom en de pracht van de volken zal in de stad worden gebracht.
27 Maar er komt niets lelijks of slechts in; walgelijke mensen en leugenaars blijven er buiten. Alleen de mensen die in het levensboek van het Lam staan, mogen die stad binnengaan.

Okay, hoe zijn de Verlosten nu in die stad gekomen Robert!

1 Thessalonicenzen 4
14 Want omdat wij geloven dat Jezus na Zijn dood weer levend is geworden, geloven wij ook dat God de gestorven christenen met Christus zal laten terugkomen.
15 Wat wij hier zeggen, is het woord van de Here: Wij die bij de terugkeer van de Here nog leven, zullen Hem niet eerder tegemoet gaan dan de gestorvenen.
16 Want als het bevel klinkt, als één van de voornaamste engelen zijn stem laat horen en de trompet van God schalt, zal de [b]Here Zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen de gestorven christenen eerst opstaan[/b]

Openbaring 18
1 Daarna zag ik een andere engel uit de hemel naar beneden komen. Hij had grote macht en de aarde werd door zijn glans verlicht.
2 Hij had een enorme stem en riep: "Gevallen! De grote stad Babylon is gevallen! Zij is een woonplaats geworden voor demonen en een gevangenis voor alle boze geesten. Binnen haar muren wonen alle vieze en lelijke vogels.
3 Want alle volken hebben van de wijn van haar woeste ontucht gedronken. De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de zakenmensen van over de hele wereld zijn rijk geworden door haar grote welvaart."
4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: "Ga uit die stad weg, mijn volk. Anders wordt u medeplichtig aan haar zonden en zullen u dezelfde rampen treffen als haar.
5 God is haar misdaden niet vergeten. Haar zonden hebben zich hemelhoog opgestapeld.
6 Zet haar dubbel en dwars betaald wat zij u heeft aangedaan. Giet een brouwsel in haar beker dat tweemaal zo sterk is als wat zij voor u heeft gebrouwen.
7 Zij heeft in luxe en overdaad geleefd. Geef haar er evenveel pijn en ellende voor terug. Zij zegt bij zichzelf: 'Ik zit hier als een koningin op een troon. Ik ben geen hulpeloze weduwe. Ik zal niet weten wat rouw en verdriet is.'
8 Omdat zij dat zegt, zal zij op één dag door allerlei rampen worden overvallen: Door honger, dood en ellende; en zij zal door het vuur verteerd worden. Dat is de straf die de Here, de sterke God, haar geeft.
9 Als de koningen van de aarde, die ontucht met haar hebben bedreven en van haar luxe hebben genoten, haar zien branden, zullen zij huilen en jammeren.
10 Vol afschuw over de pijniging die zij ondergaat, blijven zij van verre toekijken: 'Och, groot en machtig Babylon, wat erg dat u in één uur alle straf krijgt!'
11 Over de hele wereld zullen zakenmensen huilen en jammeren omdat er niemand meer over is om hun handelswaar te kopen.
12 Zij was hun grootste klant van goud en zilver, van edelstenen en parels, van fijn linnen, purper, zijde en scharlaken, van geurig hout, van ivoren en dure houten voorwerpen,
13 van brons, ijzer en marmer, van kaneel en andere specerijen, van parfums, zalven en wierook, van wijn en olie, van fijn meel en graan, van lastdieren en schapen, van paarden en wagens, en zelfs van slaven, levende mensen.
14 Al die lekkere en mooie dingen waar u zo naar verlangde, krijgt u niet. Al uw pracht en praal is u voorgoed afgenomen.
15 De zakenmensen die haar deze dingen verkochten en er rijk van werden, zullen huilen en jammeren. Zij zullen op een afstand blijven staan, vol afschuw over de pijniging die zij ondergaat.
16 'Och, grote stad!' zullen zij zeggen. 'Wat verschrikkelijk! Eerst was u gekleed in fijn linnen, purper en scharlaken en droeg u gouden sieraden, edelstenen en parels; een uur later was u al die schitterende rijkdom kwijt!'
17 Ook alle reders, stuurlui en matrozen, allen die op zee hun kost verdienen, stonden vanuit de verte te kijken naar de rook die uit de brandende stad opsteeg.
18 'Zo'n grote en machtige stad komt er nooit meer!' kermden zij.
19 Zij strooiden van verdriet stof op hun hoofd en huilden en jammerden: 'O, grote stad! Wat verschrikkelijk! Eerst maakte zij alle scheepseigenaren rijk door haar welvaart; nu ligt zij er binnen een uur ontredderd bij.'
20 Hemel, wees blij over haar ondergang! Kinderen van God, apostelen en profeten, verheug u! God heeft haar gestraft voor wat zij u heeft aangedaan."
21 Een sterke engel pakte een steen zo groot als een molensteen en gooide die in zee. "Zo zal de grote stad Babylon met één zwaai weggegooid worden", zei hij. "Zij zal voorgoed van de aardbodem worden weggevaagd.
22 Er zal geen muziek meer gehoord worden, ook niet van harp, fluit of bazuin. Er zullen geen ambachtslui meer werken en geen molen zal meer draaien.
23 's Nachts zal er geen lamp meer branden en van bruiloften zal geen sprake meer zijn. Dit alles staat haar te wachten, omdat haar zakenlui de machtigste ter wereld waren en omdat zij met haar tovenarij alle volken misleidde. Het bloed van de profeten en de gelovigen heeft in deze stad gevloeid.
24 Zij is schuldig aan het bloed van alle mensen, die op aarde zijn vermoord."

In zo'n stad (tegenpool van het hemelse Jeruzalem) het grote Babylon, kan Jezus natuurlijk nooit met de verlosten 1000 jaren wonen. Jezus zal NOOIT enige voet op een zondige aarde zetten, voordat deze gereinigd is! Immers als Jezus dit zegt;

@@ Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: "Ga uit die stad weg, mijn volk. Anders wordt u medeplichtig aan haar zonden en zullen u dezelfde rampen treffen als haar.
5 God is haar misdaden niet vergeten. Haar zonden hebben zich hemelhoog opgestapeld.@@

Openbaring 15

8 Toen werd de tempel gevuld met rook, als teken van Gods heerlijkheid en macht. Niemand kon de tempel meer binnengaan, totdat de zeven rampen van de zeven engelen voorbij waren.

Einde van de genadedtijd, de kennis van God is definitief uit de wereld, niemand kan het Koninkrijk nog binnenkomen

Dan is het onmogelijk dat Jezus daar gaat wonen met de -notabene- verloste gelovigen uit alle taal, stam en natie!

Wie gaan de de eerste opgestane mensen tegemoet, voor hen die op aarde nog levend zijn? En waar gaan zij dan naar toe (met de verlosten die dan leven, uiteraarde):

@@Galaten 4:26
Maar onze moederstad is het hemelse Jeruzalem en zij is vrij; zij is geen slavin van de wet@@

Dit, Robert is dus Onze stad, de tegenhanger van het Grote Babylon; daar waar we alleen kunnen wonen als we verlost zijn. Lees die tekst nog maar eens goed en zie hem in verband met de 10 geboden en de gerechtigheid in Jezus. Wie wonen daar; vanuit alle taal, stam en natie?

Openbaring 12

En waarom is het Hemels Jeruzalem alleen die stad waar de verlosten alleen kunnen wonen, en pas na 1000 jaren terug kunnen keren?

Openbaring 22
1 De engel liet mij een rivier met het levenswater zien. Helder als kristal was het.2 Het kwam uit de troon van God en van het Lam en stroomde midden over de hoofdstraat van de stad. Aan weerskanten van de rivier stond een levensboom, die twaalf keer per jaar vruchten droeg, elke maand een keer. De bladeren van de boom zijn voor de genezing van de volken.
3 Elke vloek zal zijn opgeheven. De troon van God en van het Lam zal in de stad staan en al Zijn knechten zullen Hem vereren.4 Zij zullen Zijn gezicht zien en Zijn naam zal op hun voorhoofd staan.
5 Er zal geen nacht meer zijn. Zij zullen geen lamp nodig hebben en ook het licht van de zon niet, omdat de Here God hun licht zal geven. En zij zullen voor altijd en eeuwig regeren.
6 Daarna zei de engel tegen mij: "Deze woorden zijn waar en betrouwbaar. De Here God, Die de profeten ingeeft wat zij moeten zeggen, heeft Zijn engel gestuurd om Zijn dienaren te laten zien wat er binnenkort moet gebeuren.7 Jezus zegt: 'Ja, Ik kom gauw.' Gelukkig is hij die de profetische woorden van dit boek onthoudt."
8 Ik, Johannes, zag en hoorde al deze dingen en viel op mijn knieën voor de engel, die ze me had laten zien en wilde hem vereren.9 Maar hij zei:"Doe dat niet! Ik ben slechts een dienaar van de Here, net als u en uw broeders, de profeten en net als ieder, die ter harte neemt wat in dit boek staat. Vereer alleen God!"10 Hij ging verder en zei: "Verzegel dit boek met profetische woorden niet, want de tijd waarin zij uitkomen, is niet ver meer.
11 Wie verkeerd doet, zal nog meer verkeerd doen; wie vuil is, zal nog vuiler worden; maar wie goed doet, moet nog meer goed doen en wie voor God afgezonderd is, moet nog meer voor God afgezonderd worden."
12 "Ja", zegt Jezus, "Ik kom gauw met mijn beloning. Ik geef ieder wat hij verdient.
13 Ik ben de Alfa en de Omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde."
14 Gelukkig zijn zij die hun kleren wassen omdat zij van de levensboom mogen eten en door de poorten van de stad mogen binnengaan.15 Buiten de stad zijn de honden, de tovenaars, de overspeligen, de moordenaars, de afgodendienaars en allen die met plezier liegen en bedriegen.
16 "Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd opdat u dit allemaal aan de gemeenten zult vertellen. Ik ben zowel de wortel als de nakomeling van David. Ik ben de schitterende morgenster."
17 De Geest en de bruid zeggen: "Kom." En wie dat hoort, moet ook zeggen: "Kom." Wie dorst heeft, mag voor niets het levenswater komen drinken, als hij dat wil.
18 Ik waarschuw ieder die de profetische woorden van dit boek hoort: Als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de rampen laten overkomen, die in dit boek staan.
19 Als iemand iets van de profetische woorden van dit boek afneemt, zal God hem het recht afnemen om van de levensboom te eten en in de stad van God te komen, waarover in dit boek gesproken wordt.20 Hij, Die dit alles bekend heeft gemaakt, zegt: "Ja, Ik kom al spoedig." Amen. Ja, Here Jezus, kom

Komt Jezus nu naar de aarde en blijft daar mer de verlosten? Neen, de Verlosten gaan met Hem naar de de Heilige Stad het Hemelse Jeruzalem.

Jezus stond op uit de dood en enige andere mensen stonden ook uit de slaap op en gingen met Hem naar Jeruzalem en stegen met Hem het Hemelse Jeruzalem. Henoch en Elia maar ook Mozes wonen reeds in die stad,m die uit de hemel zal dalen en waar wij naar tegemoet zullen gaan, de Here. Het Grote Babylon kan niet meer een woonplaats zijn voor ons, want Jezus leert ons in Openbaring 14, 18 en 19:

Openbaring 14

8. Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.

Openbaring 18

3 Want alle volken hebben van de wijn van haar woeste ontucht gedronken. De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de zakenmensen van over de hele wereld zijn rijk geworden door haar grote welvaart."4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: "Ga uit die stad weg, mijn volk. Anders wordt u medeplichtig aan haar zonden en zullen u dezelfde rampen treffen als haar.[/color][/b]

Onlogisch en niet aannemelijk dat de verlosten 1000 jaren op deze aarde regeren met Jezus! Als Jezus ons vraagt om er eerst gaan en dan vervolgens er met ons te regeren voor 1000 jaren en dan weer neder te dalen met dat Heilige Jeruzalem en tenslotte bij de Olijfberg een plaats te vinden als Eeuwige stad van een gereinigde aarde!

Als je dit nu leest:

@@Openbaring 20

1 Toen zag ik een engel uit de hemel komen, die de sleutel van de bodemloze put en een zware ketting in zijn hand hield.
2 Hij pakte de draak (de oude slang, satan, de duivel) en boeide hem voor duizend jaar.
3 Daarna gooide hij hem in de bodemloze put, sloot die af en verzegelde het slot. Dus kon de oude slang de volken in de komende duizend jaar niet verleiden. Na al die jaren moet hij voor een korte tijd vrijgelaten worden. @@

Is het dan denkbaar dat Jezus en de Verlosten NIET 1000 jaren op aarde, maar ver weg, buiten het bereik van Satans (verloren) Rijk -het Grote Babylon- regeert en dat de Verlosten daar tot rust kunnen komen van al hun zwoegen, hier op aarde en gelouters worden? Dat wil zeggen; inzicht en geleerd wordt waarom alles op de aarde zo is gegaan, zoals het is gegaan. Opdat, als zij terugkeren, met de Heilige Stad vanuit de Hemel, begrip en gekend en bekend zijn in en met het gehele Verlossings en herscheppingsplan van Jezus.

Wat doen de Verlosten dan over het Grote Babylon dan? Zelfs al is het naaste familie die daar is achtergebleven? Juichen en zingen over de val van deze wereld! Nou, je moet dan erg goed weten waarom je juicht en jubeld over het verlies van je eigen familie! (Openbaring 19) en in Openbaring 20 vinden we dat het Hemels Jeruzalem (als tegenhanger van het Grote Babylon) uit de hemel zal nederdalen. De verlosten zullen de Heer Jezus tegemoet gaan. Net zoals Jezus in de woestijn werd gestuurd om buiten het bereik van Satan of de invloed er van te ontkomen. God de Vader heeft altijd een veilig onderkomen voor Zijn Zoon en kinderen (bijwoners).

Na de 1000 jaren in het Hemels Jeruzalem te hebben gewoond geleefd en gelouterd te zijn, zal de Stad nederdalen en ten aanschouwe van de opgestane doden Zijn eeuwige glans laten zien, teken van Overwinning. Nadat de laatste aanval, gedaan door de opgestane doden (mensen die geloven maar Jezus afwijzen worden door Jezus "levende doden" genoemd!) Dus geen slapende (meer) nadat ze uit hun tijdelijke graf zijn opgestaan.

Voor mij dan ook (g-)een raadsel dat "Christenen" zich scharen achter mensen als Bush of de Paus als het gaat om de "rechtvaardiging" van een oorlog, zoals "tegen" Irak of Afganistan, maar zelfs de WO II was een geregiseerde oorlog door de twee Beesten, om chaos en "vrede" afwisselend als redders en rechtvaardigers van "den krijg" gestand te doen. Dat is het werk van Satan. Immers Jezus gebruikt nergens geweld of kracht want Zijn Koninkrijk wordt en is reeds gebouwnd op liefde voor ALLE mensen en niet alleen voor Amerikanen of zin die zich tot gedefinieerd Amerikaan laten maken, zoals Hij ons leert? Bovendien dienen wij ons als "bijwoners" te gedragen en laten zien en weten aan de "wet van dat Hemels Koninkrijk" dat wij inderdaad tot dat Hemelse Rijk -reeds- behoren. Als we geen tegenstand krijgen omdat we de "Waarheid" -Jezus verkondigen dan is het slecht gesteld. Immers wij worden net zo verzocht door Satan als Jezus. Door de belijdenis van zonden en dagelijks gebed en Bijbelstudie; zo dicht mogelijk in geestelijk opzicht proberen bij Onze Meester te blijven, maakt ons inmuun voor Satan.

Het gaat feitelijk niet zozeer om de personen maar meer om de achtergrond van hun optreden; hun voorgangers en zij die na hen komen zullen op gelijk dezelfde wijze handelen, teneinde de One World Orde te realiseren. Een wereldwijde dictatuur die echter lijkt op eehet vredesrijk van (notabene) Hemelse God, maar het Rijk van Satan is, hij is immers de Overste van deze wereld. Terwijl Jezus bovendien mededeelt niet voor deze wereld te bidden en Zijn Rijk niet van deze wereld s of kan zijn. De normen en waarden waar o.a. Dhr. P. Balkenende op wijst, lijkt en is weliswaar een nobel streven, maar in feite is de achterliggende gedachte een dictatuur, want hoe anders kun je in een "restless world like this" ooit op een andere manier de mensen een ( op Hemelse wijze) gelijke wereld afdwingen. Vandaar de eis: USA wir folgen! Een schijn van vrede en een schijn van zekerheid, maar in werkelijkheid alleen om het feit dat de USA de sterkste en machtigste Staat in de wereld is en (anders) de Staten der wereld kan dwingen en eventueel bezetten (invasiewet -ook voor Nederland). De "vrede" of "schijnvrede" is dus louter en alleen gebaseerd op angst en -geen andere keuwe hebben dan- te kiezen voor een "democratisch gedefinieerde " vorm van Amerikaanse politiek en Overkill. (Das Viertes Reich= zie Beeld van Nebukadnessar).

Maar goed, zoals gezegd;

Hij zal van ons wegvlieden, zoals Jezus ons leert. Gemakkelijk? Neen, moeilijk-wellicht maar met Onze Koning en Voorbeeld kunnen we niet anders dan overwinnen. Juist omdat de Here God Zijn Vader het Hem en Ons beloofd heeft, ons te willen redden als Zijn kinderen en ons als zodanig niet even Heilig zal toetsen en bezien, maar slechts door het bloed van Jezus alleen. We hoeven dus ook geen angst te hebben als we ons willen houden aan Zijn wetten, als die reeds in de Hemel en in de Ark des Verbonds liggen!
Menselijke geboden en wetten m.b.t. Christus moeten dus ook geen invloed of richtlijn voor ons -meer- zijn.
Zondagviering is werelds. Sabbatsviering = Joods in de zin van Jezus' voorbeeld maar ook omdat wij Geestelijke Joden zijn, die de Messias volgen waar Hij gaat; ook op grond van het 4e gebod van de decaloog, de tien woorden of de 10 geboden. Een andere wet, een andere ingang dan door Jezus, naar het Koninkrijk is er dus niet!

Hoe we ook zelf blijven sleutelen aan de wet en trachten van Jezus een Afgod te maken in plaats van de Meester Zelf te volgen!

Nadat de aanval in militaire slagorde en met dezelfde zieke en moordadige gedachten het opgestane dodenleger van Satan de aanval heeft ingezet, gewoon weer in de opgesmukte militaire uniformen en zelfde strategie, zal Jezus op een teken van Zijn God en Vader, in één slag, door vuur alles vernietigen. Nadat daarna in een oogwenk de wereld herschapen zal zijn in haar oorspronkelijke paradijselijke situatie. Dan zal het Hemelse Jeruzalem nederdalen en de Olijberg zal zich splijten als teken van Jezus Overwinning als een Jood (Geestelijk maar ook van "geboorte") in Hem is dus het feitelijk Israël samengebundeld. Hij, Jezus de Koning der Koningen is dus "de Israël" Daar waar de Isrealiten van het OT dachten dat zij het voorname en enige volk zouden zij met Jezus als Koning, op en van deze aarde.

Maar Jezus profetie was geheel anders. In Johannes 3 vinden we daarvan de essentie, als Hij de Verlosser aan Nicodemus uitlegt dat Zijn Rijk, voor hem en ons eigenlijk nog een Geestelijk Rijk is, en geen Schriftuurlijk gebaseerd op deze aarde of deel zijnde als een Staat op deze aarde.

De Joden van het OT, de Joden van vandaag als wereldse Staat hebben geen enkele voorsprong of geen enkel voorrecht (meer) dan wij die God zoeken en Hem na willen volgen. Jezus Christus heeft zelf de Yheocratische Staat opgeheven en een aantal trouwe volgelingen van Hem (waar onder Nicodemus) meegenomen naar de eerste gemeentre van het NT dat we in Mat 28 tegenkomen.

En voor zover zij daar geen deel van uitmaakten, zullen zij deel hebben aan het Hemelse Koninkrijk, zoals we uit het voorbeeld van de moordenaar aan het Kruis en de verlosten uit hun graven, die samen met Jezus zijn opgestaan uit hun graven toen Hij aan de eeuwige dood ontkwam, omdat Hij het ultieme voorbeeld was van een volmaakt mens!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 06 mar 2004 04:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 05 mar 2004 09:09

Beste Robert,

Ik zal binnenkort, uitvoerig antwoorden op je vragen welke je op:Vr Feb 06, 2004 11:42 pm het geplaatst in je posting. Het kan zijn dat de predikanten spreken over de Openbaringen en dat jullie daar studies over houden; maar ik weet bijna wel zeker dat er weinig van begrepen wordt, als ik zo de antwoorden en omschrijvingen er van zie. Daarom zal ik wat extra tijd besteden aan de door jou aangehaalde punten en je er een duidelijk en ook verwijzend antwoord op geven (Bijbel) zodat je bij de eerst-volgende studie beslagen ten ijs komt en wat studie-stof kunt aandragen.

Gods zegen en vriendelijke groet

Boudewijn

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 06 mar 2004 06:31

Sabbat- of Zondagsrust in de EINDTIJD

Essentie van de zondagsrust als "teken" van eerbiediging en ondergeschiktheid aan de USA en Roem als de Gezagsdragers en autoriteit van het Grote Babylon, is reeds een feit. Het profetische moment dat dit bekrachtigt wordt zal niet meer lang op zich laten wachten. Binnen de ontwikkelingen van een Vereintes Europa, is "Das Dritte Reich" reeds gesticht en maakt zich op de veredeling van een Constatijn; Napoleon of Hitleriaans Rijk gestalte te geven, door een menselijk, religieus en Satanisch gegeven, zoals we in Openbaring 13 zo duidelijk uitgelegd zien.
Zondagviering als Statuut en merkteken van een aards religieus en menselijk theocratische tot stand gebracht Rijk ligt op de loer en daarom zal de 1e dag der week, de ZON dag meer en meer, step by step, een eerst economisch en daarna en wettelijke dag van rust worden. Er zijn reeds Islamitische groeperingen die omwille van een economische belang, aangestuurd door Rome, de vrijdag hebben ingewisseld voor de Zondag.
De Verenigde Staten zullen niet alleen zijn om het brengen van eer aan Rome, de Bisschop er van en de Regelgeving vanuit die troon welke niet van God is.

Binnen Christelijke organisaties, waarvan veel Christenen maar weinig weet hebben, zoals bijv. Adolf Keller beschrijft in zijn boek ; Christians Europe today, hangen de Oecumene aan welke het volgende vaststelt:

@@Hoe gelukkig zijn wij, de Oecumenische Raad der kerken te bezitten, die zekerlijknniet gelijk welke godsdienst van een ander werelddeel of van een ander land zal goedkeuren en die geen geestelijke ondernemingen zal toelaten die niet overéénstemmen met de algemene werkzaamheden van de gehele gemeenschap (Europese)@@
; Toen Hitler in 1933 het Kerkrecht van Rome erkende, gebaseerd op de Charta Oecumenica, betekende dit voor hem precies hetzelfde. Rome ging accorrd met de ontwikkelingen van Europa van die tijd, en erkende feitelijk het Derde Rijk als een middel en macht om Europa één te maken.

Net zoals de Franse Revolutie met zijn Egalité, Fraternité en Liberté, is deze zelfde gedachte en doelstreving overgegaan op het Beest uit de aarde, die exact dezelfde (onrein-) geestelijke macht vertegenwoordigt als ten tijde van de Franse Revolutie, de Bastille en de uitroeing van het "kapitalistische" kwaad, voorloper van het latere Communisme en andere links-sociaal democratische experimenten. Allemaal hulp-middelen vanuit Rome, waarin Satan de hoofdrol speelt. Dienovereenkomstig ben ik de overtuiging toegedaan dat het verdwijnen van deze politiek experimenten evengoed daden zijn van Rome We hoeven alleen maar te denken aan Lech Walenza in Polen de daartoe (daarvoor) inleidende gesprekken die Ronald Reagen had met de Paus in de Bibliotheek van het Vaticaan in 1986.
Wanneer de wereld zich verlicht voelt en ook geacht wordt te worden aanbeden en erkend door menselijke inzet en politiek streven zal zij de aanval op Gods Koninkrijk met al haar religieuze en politieke middelen inzetten ten einde de wens en wil van de Draak in te willigen en wijn Rijk oprichten.

Het inzicht van de wereldbevolking om uit dankbaarheid voor de "vrede" en het bereiken van een "mensrechtelijke" en vooral "eerlijk verdeeld" bezit en goederen alsook diensten, door de inspanning van het doen verdwijen van "alle terroristen" die zich hebben gekeerd tegen de almacht van de USA, zullen zij die de zon-dag afwijzen en de Sabbat onderhouden omdat zij deel en inwoner zijn van een Hemels- en of ander Rijk, uitgestoten worden, omdat zij al die wereldse eer en medeplichtigheid aan het uitmoorden van mensen of mensenmassa' s door politieke en religieuze maatregelen als zijnde gebaseerd op een -vermeend- "Christelijk of Goddelijk" bevel de "vijand" uit te schakelen, naast zich hebben neergelegd ter ere van het navolgen van een Hemelse Verlosser, zal de vervolging van deze trouwe discipelen, door een godsdienstige boycot van kopen en verkopen in te stellen, in volle kracht geschieden;.

Dan zullen bij velen de ogen open gaan; te laat. Want dan zal het ebsef doordringen dat de wet van de Hemelse Koning en een Hemelse Verlosser.

Zij die hebben gekozen om vast te houden aan menselijke geboden en menselijek wetten, gefundamenteerd in de Troon van Satan, die gezeten is in de stad op de 7 heuvelen, en de Sabbat bewust en wel overwogen hebben afgewezen, aldus al zijn wetten, die nooit en te nimmer is afgedaan, zullen deel hebben aan de weldaad en nieuwe World Order, onder leiding van Satan persoonlijk die zioch dan zal openbaren als de Weldoener van de mensheid; de Mensemoordenaar van den beginne af!

Gods zegen

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 07 mar 2004 03:26

Nog even wat aanvullend materiaal over de serie Left Behind in een boek van de auteurs zelf over het onderwerp (Nederlandse ISBN: 90-435-2001-2)

Het einde der tijden, van Tim laHaye & Jerry B. Jenkins schreef:...Duizenden lezers hebben ons geschreven om ons te bedanken, om ons iets te vragen of om ons te vertellen dat de romanserie ze heeft geïnspireerd tot het nemen van een belangrijke beslissing op geloofdgebied.
Die brieven (en in het bijzonder de vragen in die brieven) vormen in feite de aanleiding voor dit boek. Wij beogen twee dingen:

1. Wij willen graag een overzicht geven van de eindtijdgebeurtenissen en bijbels bewijs leveren voor de personages in de serie De laatste bazuin.
  2. Wij willen laten zien dat wij meer redenen hebben om te geloven dat Christus in onze tijd terugkomt dan alle generaties voor ons.
...

Dat anderen vóór ons het bij het verkeerde eind hadden wat betreft de nabijheid van de wederkomst van de Heer moet ons er niet van weerhouden de Schriften te bestuderen nu een aantal eindtijdprofetieën ontzegeld wordt. Het vermogen om de tekenen in onze tijd juist te beoordelen, neemt bijna dagelijks toe, van Israëls herstel als natie, tot de haatgevoelens voor Israël door Rusland en haar Arabische bondgenoten, tot de opkomst van China, en vele andere gebeurtenissen...

Wij kunnen natuurlijk niet garanderen dat Christus in onze tijd terugkomt. In Zijn genade is het heel goed mogelijk dat Hij nog een dag of wat wacht, want een dag bij de Heer is als duizend jaar...

God moet wel hebben gewild dat zijn volgelingen iets zouden leren over bijbelse profetieën, want Hij heeft ongeveer 30 procent van Zijn Heilige Schrift eraan besteed.
...
Het Oude Testament bevat bijvoorbeeld meer dan honderd profetieën over de komst van de Messias op aarde. Door deze profetieën weten wij dat Jezus echt de Messias was, want Hij heeft ze allemaal vervuld. Daarom kunnen gelovigen er ook op vertrouwen dat Hij op aarde terugkeert om Zijn koninkrijk te stichten, omdat Hij heeft beloofd dat Hij dat zal doen - vijf keer zo vaak als Hij dat de eerste keer heeft beloofd! Aangezien Zijn eerste komst een historisch feit is, kunnen we er vijf keer zo zeker van zijn dat Hij de tweede keer ook komt.
...

Dit post ik niet om de standpunten van de heren auteurs te verdedigen, maar als aanvullend materiaal over het onderwerp.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 07 mar 2004 04:31

Boudewijn schreef:Het leren of begrijpen van de eindtijd danwel Openbaringen is beslist niet moeilijk.

Beste Boudewijn, kun jij je voorstellen dat als ik hier ga vertellen,
dat het inelkaar zetten van een space-shuttle, om op Mars te landen
beslist niet moeilijk is, mensen mij niet helemaal serieus nemen?
Hoe zou het toch komen dat knappe theologen eerlijk toegeven, er
weinig van te begrijpen, en dat jij het opeens allemaal begrijpt?

Of komt dat hierdoor?
Boudewijn schreef:Ik ben in staat om op grond van mijn ervaringen met de Heiland, door de Heilige Geest en de Profetie uit te leggen wat openbaringen betekenen.

Wat voor ervaringen zijn dat dan toch allemaal geweest? Dit moet
toch wel heel bijzonder zijn, wil je beweren dat JIJ opeens in staat
bent om het allemaal uit te leggen.

Vin

Berichtdoor Vin » 07 mar 2004 05:25

Boudewijn,

Je uiteenzettingen zijn mij totaal onbegrijpelijk; ik snap eigenlijk nog meer van b.v. de Statenvertaling zonder jouw 'uitleg'. Ik krijg eigenlijk de indruk dat je driftig zit te knippen en plakken, mede ook omdat je niet op de vragen en opmerkingen van mensen lijkt te reageren maar gewoon reageerd met een nieuwe lap tekst... daar waar een aantal regels als reactie zou voldoen.

Misschien iets om over na te denken.

Groet,

Vin

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 07 mar 2004 09:02

Beste Vin,

Dank voor je reactie.

Ik denk dat ik wel degelijk reageer, zoals je hierboven ziet. De vraag is nu of je wel begrijpt wat ik schrijf( en zelfs) wel zelf iets kunt begrijpen m.b.t. je eigen relatie met Jezus. Want wat ik uitleg is door vele anderen wel te begrijpen, als ik zo af en toe de reacties lees en mensen zelfs studie aanvragen. Ik wil je waarschuwen. Ik plak en knip nergens.
Dat idee hoor ik wel vaker. Des te meer geven deze (goedbedoelde) mensen blijk van een gebrek aan kennis der Schrift (op zijn minst).

Als het "knippen en plakken" voor jou een weergave is van je onbekendheid met de profetie, dan scheelt er veel aan je relatie met de Heer. Het is niet rottig bedoeld, maar ernstig. Enkele weken geleden zijn ere tijdens een andere bijeenkomst veel zaken geopenbaard aan een groep van ongeveer 125 mensen aangaande de One World Order. Ongeveer op dezelfde manier. ongeveer 100 mensen waren niet gelovig en voornamelijk zakenmensen. Na de sessie; waarbij ingegaan werd op de politieke ontwikkelingen sinds de Franse Revolutie, sloten zich ongeveer 80 mensen aan bij het volk onze Hemelse Schepper.

Pas op beste vriend, de spaderegen gaat over de wereld. En ik ka je alleen maar zeggen: bereid je voor en leg alles, wat je niet begrijpt voor aan de Heer, door de Heilige Geest.

Volgend jaar rond juni wordt verwacht dat het Vaticaan haar plannen rond een Religieus One World Order systeem bekend zal maken en de wereld zal (dwingend-) vragen hier aan gevolg te geven. Hier is dus een teken dat het 1e en 2e Beest uit Openbaringen heel serieus hun plannen zullen samensmeden en Satan zijn Rijk zal oprichten. Het betekent nog iets anders: Dat de Heer spoedig zal wederkeren.

http://www.catholic.net/global_catholic ... annel_id=2

Op deze site zul je de reactie van Rome kunnen zien m.b.t. de rechtvaardiging van haar One World Order, alhoewel zij dat nog niet zo noemt. Hier wordt gesproken over een (economische) Globalisering, wat gewoon hetzelfde betekent. De Paus spereekt over de "menselijke familie" let er op dat hij niet spreekt over Gods volk. Welaan de menselijke familie is dat volk waar hij meent over te kunnen regeren. In feite is het Satan die daar zegt: Mijn Volk! Dit is een ernstige waarschuwing en een ernstige oproep je hoofd omhoog te heffen en de Heer der Heerscharen aan te roepen!

Het Vaticaan zal op een zeker moment aangeven dat er twee waarheden zijn in de wereld; die van welke Gods geboden bewaren en de gave der profetie hebben (Openbaring 12:17)

Hierbij rekenen zij zichzelf en de gemeente die het Overblijfsel vormt of de Zevende dags Adventisten die de Waarheid (Jezus) waarlijk navolgen. Let op, het is de Kerk van Rome die dat beweert en ook zegt. Samuel Bacchiocchi, schrijver van het boek;" van Sabbat tot Zondag" en Zevende dags Adventist is door de leiding van het Vaticaan geerd omdat hij de waarheid oiver de kerk van Rome m.b.t. de verandering van de Sabbat tot de zondag heeft gerealiseerd.

Diezelfde kerk erkent dus ook dat de ZDA kerk de enig laatste Christelijke gemeente is die zich nog zal manifesteren als de kerk die waarlijk op het fundament van Jewus gebouwd is. In feite is de ZDA kerk het volk Israël van het NT. Nogmaals het is de Bisschop van Rome di dat beweert.

Opmerkelijk, maar niet verwonderlijk is dan ook dat de Bisschop van Rome alleen op de ZDA kerk, tegelijkertijd met de erkenning van die gemeenschap als de laatste en enige juiste, al haar openbaringen en onstaan probeert uit te wissen of te ontkennen. Van de kerk van Rome is dus alleen de ZDA kerk de enige "tegestander" in elk theolgische en /profetisch opzicht. Geen wonder, Satan zal alles op alles zetten om de juistheden aangaande de waarheid van Gods plannen te verduisteren of in twijfel te trekken. Alle andere kerken, geloofsgemeenschappen of religieuze uitingen van het aanbiden van een -andere- God dan die welke de Schepper is, zullen ook slechts gemeentes zijn van Rome, gebaseerd op dat Merkteken, de Zondag of familyday.

Volgend jaar: 2005 juni zullen we geconfronteerd worden met dit streven: wettelijk en burgerlijk. Dan zal blijken wie er aan werkelijk uit alle taal, stam en natie an de zijde van Jezus zullen staan en bewust en overwogen, willens en wetens. Het is niet ondekbaar dat dan ook het onderzoekend oordeel, dat sinds 1844 begonnen is, tot een wezelijk einde geko,en is, in de hemel. Wat wat zoui er dan nog onderzocht moeten worden als de mensheid haar keuze heeft gemaakt.

Openbaring 12:17 mag dan een opmerkelijke uitspraak en gegeven zijn in de Bijbel. Satan zal de reine vrouw vervolgen. Volgend jaar 2005 in de maand juni zal in alle waarschijnlijkheid het Vaticaan haar plannen openbaren om tot die éne religieuze wereldorde te komen. Bush heeft reds bekend gemaakt dat Rome de enige en juiste waarheid is voor de mensheid! Het 1e beest uit openbaringen zet haar pionnen uit en heeft de wereld reeds in haar greep. Bush erkend deze Kerk al als de enige juiste voor de mensheid. Let op; Niet voor het Hemels Koninkrijk. Jezus is niet de centrale persoon maar de Paus.

In Johannes 16:6-8 leert ons een belangrijke waarheid; deze

Johannes 16
6 Mijn woorden maken u verdrietig.
7 Wat Ik zeg, is de waarheid. Toch is het voor u beter dat Ik wegga, anders kan mijn Plaatsvervanger niet bij u komen. Als Ik wegga, stuur Ik Hem naar u toe.
8 Als mijn Plaatsvervanger komt, zal Hij de mensen in de wereld overtuigen van zonde, rechtvaardigheid en oordeel.

Die Plaatsvervanger is niet Rome, niet de Paus en niet Bush. Helaas leert de Bijbel ons dat deze de Leider der wereld is en wich voordoet als de Plaatsvervanger.

Openbaring 14

Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.
10 Die zal door vuur en zwavel gepijnigd worden, voor de ogen van de heilige engelen en het Lam.[/color]11 De rook van dit folterende vuur stijgt voor altijd en eeuwig op. De mensen die het beest en zijn beeld aanbidden en die het nummer van zijn naam dragen, zullen geen moment rust meer hebben.
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."13 Ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: "Schrijf op: Gelukkig zijn de doden die van nu af in het vertrouwen op de Here sterven." "Inderdaad", zei de Geest, "zij zullen van hun zwoegen uitrusten en het loon krijgen dat hun toekomt voor al het werk dat zij hebben gedaan."
14 Toen zag ik een witte wolk en op die wolk zat Iemand die op een Mensenzoon leek. Hij had een gouden kroon op Zijn hoofd en een scherpe sikkel in Zijn hand.
15 Er kwam een engel uit de tempel en hij riep naar Hem, die op de wolk zat: "Zwaai met Uw sikkel en haal de oogst binnen! Het is tijd om te oogsten! De oogst van de aarde is rijp!"[/color]
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 07 mar 2004 17:36, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”