O ja, die verstandige man die ervoor koos om de invasie in Irak te steunen, omdat hij ten onrechte dacht dat daar chemische wapens waren. Nu zijn er weldegelijk chemische wapens in Syrie gebruikt en nu hoeft het van hem niet. Heel consistent.
mealybug schreef:Ik ben benieuwd waar hij deze chemische wapens gaat leggen, wanneer amerikaanse bommen gaan vallen, wellicht precies daar waar ze dan tot ontploffing zullen komen.
Alsof het pakken melk zijn die je overal maar neer kunt leggen. Ik denk dat de Amerikanen vrij precies weten waar die zijn opgeslagen.
mealybug schreef:En die goedbedoelde strategieen , hoe fijn het wel niet zou worden in Irak en Afghanistan etc , mwah, daar is het tegenovergestelde van uitgekomen, volgens mij.
Een aanval of strafmaatregel op Damascus zal uit de hand lopen, maar ook dat vooruitziend vermogen zal de amerikanen wel ontbreken.
Waarom zijn de strafmaatregelen die al door bijv. Israel zijn genomen (3 luchtaanvallen in het afgelopen jaar), dan niet uit de hand gelopen? Het antwoord daarop is eenvoudig: Assad weet dat zijn regime zal vallen als hij daarop zou reageren. Want de Israelische reactie zou namelijk zo hevig zijn, dat de rebellen de overhand zouden krijgen. De Amerikanen volgen dezelfde strategie. Assad mag dan slecht zijn, hij is niet suïcidaal.
Kathleen schreef:Hek er omheen, en gewoon niet meer in het nieuws brengen.
Was het maar zo simpel. Als de rebellen die gelieerd zijn aan Al Qaida wat van die chemische wapens in handen krijgen, dan komt het gegarandeerd in het nieuws. Want dan kruipen ze ermee onder het hek door en laten ze die gifgassen ergens in het Westen vrij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)