Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

FrankB
Sergeant
Sergeant

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor FrankB » 06 sep 2013 13:12

Ja dag, ik blijf niet bezig. Straks moet ik ook nog van je aantonen dat een cirkel rond is. Jouw vraag komt op hetzelfde neer.

Ben je nou al eens in Egypte geweest?
Laatst gewijzigd door FrankB op 06 sep 2013 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 13:18

je kunt het dus niet, moeilijk om toe te geven voor je, leg er nu maar bij neer.
Door gezond heids problemen kan ik helaas niet naar Egypte, of mogelijk komt er toch nog een keer van.
wat ik wel doe de boeken en sites volgen ook via een abonnement, Je hebt discovery en nog meer, ik krijg steeds de meest recente gegevens.

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 13:25

Het doet mij denken aan Patrice Pooyard zij drong de wereld van de Egyptologen binnen en lag bedrog bloot en onthouding van kennis bloot
Haar contact persoon was een Egyptoloog/klokkenluider die het wetenschappelijk materiaal liet zien en interpreteerde, een interpretatie bv over het bouwen die door bijna geen enkele Egyptoloog ondersteund werd maar wel door vooraanstaande bouwkundigen, een interpretatie over meetkunde waarvoor de Egyptologen een warrig verhaal hebben maar wiskundigen lieten zien dat het anders was, bv de Meter enkele eeuwen geleden geïntroduceerd maar men liet zien dat duizenden jaren geleden de Egyptenaren van de Meter gebruik maakten.
De lengte en breedte graden op aarde toch nog niet zo heel lang geleden bekend maar oude volken maakten er duizenden jaren geleden al op grote schaal gebruik van op een manier die wij niet na zouden kunnen doen.

Het enigste antwoord van conventionele geleerden is dan dat er buitenaardse wezens op aarde kwamen die die kennis hadden.
VIND JE DAT REDELIJK IS DAT PRINCETON WAARDIG???

[url][url]http://hetleveniseeuwig.wordpress.com/recensies-spiritualiteit/mystiek/the-revelation-of-the-pyramids-patrice-pooyard/[/url][/url]

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 06 sep 2013 13:39

Ik kan het wel maar ik ga geen open deur intrappen. Daarbij hoef ik je niet te vertellen wat jij al weet.

Je kunt ook Von Daniken lezen, die deed ook allerlei spectacuaire beweringen die leuk klinken bij amateurs maar waar gerenommeerde wetenschappers gehakt van maken.

In het oude Egypte werd geen gebruik gemaakt van de lengtemaat meter. Doe eens wat onderzoek zou ik zeggen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Eg ... easurement
mvg, Frank

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 sep 2013 13:55

@Antoon: ik wil nog wel een antwoord op de vraag van Eurly waar Egypte 180 jaar na de zondvloed uit bestond!

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 14:12

ik wil nog wel een antwoord op de vraag van Eurly waar Egypte 180 jaar na de zondvloed uit bestond
Egypte en waarschijnlijk de Grieken waren de eerste gemeenschappen die na de spraakverwarring ontstonden, volgens bijbelse chronologie en de datering van Manasse was dat dan niet lang na Peleg.
Over Abraham wordt door Flavius Josephus geschreven dat hij bezoek bracht aan een toenmalige Farao
en de kennis van de hemellichamen overbracht dit is mogelijk kort voor de bouw van de grote Pyramide gebeurd omdat die een staaltje van astronomische kennis bevat in het bouwpatroon, maar het is een aanname.

Boek I Hoofdstuk 8 Blz. 222 Zo schonk hij hun de getallenleer en leerde hij de astronomie, voor het verblijf van Abraham waren de Egyptenaren op die punten namelijk geheel onkundig geweest. Die kennis is uit Chaldea in Egypte gekomen en daar vandaan vervolgens ook terechtgekomen bij de Grieken.

Ik denk dat Egypte toen al een aardige natie was, maar ook nog in een beginstadium met waarschijnlijk niet zo heel veel inwoners.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 06 sep 2013 14:31

Ik zou zeggen, droom lekker verder.

In 180 jaar een hele natie opbouwen vanuit 8 personen... Nog afgezien van het tegelijkertijd opbouwen van andere naties.
mvg, Frank

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 06 sep 2013 14:38

@Antoon,

Dus Antoon volgens jou zou in 182 jaar naast Egypte ook Griekenland "bewoond" zijn geweest?
En hoe zit het dan met Mesopotamie? of tellen die niet meer mee?

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 06 sep 2013 14:41

Flavius Josephus, die leefde toch zo'n 2.000 jaar na Abraham? Dan wist hij wel waarover hij het had... :-({|= Dan mag je inderdaad zonder enige twijfel aannemen dat hij de absolute waarheid schreef.

Heb je ook wat recente, serieuze, bronnen? Bijv. niet ouder dan zo'n 10 jaar?

"Boek I Hoofdstuk 8 Blz. 222"

Welk boek?
Laatst gewijzigd door FrankB op 06 sep 2013 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg, Frank

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 06 sep 2013 14:44

Eury schreef:@Antoon,

Dus Antoon volgens jou zou in 182 jaar naast Egypte ook Griekenland "bewoond" zijn geweest?
En hoe zit het dan met Mesopotamie? of tellen die niet meer mee?

vergeet ook China niet.
mvg, Frank

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 06 sep 2013 14:55

@Frank

Och Frank, dan zou ik ook India, Japan, Ancient-Africa, Ancient-America er aan toevoegen.

Zelfs grote delen van Europa waren toen al bewoond. maar NIET voor Antoon!

link 1: http://www.bradshawfoundation.com/journey/
geeft een schematisch overzicht in welke tijdspanne van ca. 160.000 jaar onze verre voorouders vanuit Afrika (bijna) de gehele aarde bevolkten
link 2: http://www.abroadintheyard.com/modern-f ... migration/
geeft via genetisch bewijsmateriaal de migratiestroom weer

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 15:04

In 180 jaar een hele natie opbouwen vanuit 8 personen... Nog afgezien van het tegelijkertijd opbouwen van andere naties.

2370 Begin van de vloed Genesis 7:11

2269 Geboorte Peleg
2234 Babylon opgericht manases
2188 Egypte opgericht Manasses dus ongeveer 200 jaar maar wat belangrijker is tijdens het leven van Peleg als opgegroeid man
2089 Op komst van de Grieken
2018 Geboorte van Abraham Genesis 11:26

Rond 1950 kan Abraham een bezoek aan de Farao gebracht hebben,

In 1767 horen we eerste duidelijk bijbelse tekenen over EGYPTE
IN ZO EEN 300 JAAR

1767 Geboorte van Jozef, broer van Benjamin, moeder is Rachel Genesis 30:24
1750 Jozef door zijn broers verkocht, hij is 17 jaar Genesis 37:2
1738 Dood van Isaäk, hij is 180 jaar geworden Genesis 35:28
1748 Farao Djoser komt aan de macht
1737 Jozef staat voor Farao, hij is 30 jaar Genesis 41:44

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 06 sep 2013 15:05

@Antoon

[quote]Maar ik ben de beroerdste niet een verslag over Sothis met uitspraken van geleerden is te vinden bij schepping of evolutie bij de artikelen over Egypte.
http://www.scheppingofevolutie.nl/[/quote]

Fijn, bedankt Antoon, zo kunnen wij verder gaan!

link: http://www.scheppingofevolutie.nl/
Ineenstorting van de Sothis theorie
De gevierde Claudius Ptolemeus liet na dit verband te vermelden, en recentelijk hebben ook Egyptologen als Maspero, von Bissing, Jéquier en de befaamde Egyptoloog Sir Flinders Petrie, het wiskundige model van Meyer afgewezen. Van Meyer’s vier Sothis dateringen is de oudste verworpen en is er onzekerheid over de tweede. [b]Als gevolg hiervan noemde Sir Alan Gardiner (in 1961) de Egyptische geschiedenis ‘slechts een verzameling van bij elkaar geraapte vodden’.[/b]
De weg is vrij voor een reconstructie van de Egyptische chronologie.
(voor alle zekerheid: dit is de visie http://www.creation.com en vertaald weergegeven op http://www.scheppingofevolutie.nl)

Antoon, zoals je hierboven ziet werd deze uitspraak gedaan in 1961, dat is dus meer als een halve eeuw geleden. Ben jij van mening dat er sindsdien NIETS meer aan informatie met betrekking tot de
oudegyptische geschiedenis is gevonden?

Heb jij het boek Gardiner, A., Egypt of the Pharaohs, Oxford University press, Oxford eigenlijk wel gelezen? Het is een boek van 468 oagina's en jij haalt daar EEN zinnetje uit (in 1964 gepubliceerd) en daarop bouw jij jouw visie? Dat is dus BOUWEN OP DRIJFZAND!

link: http://www.questia.com/library/95611330 ... troduction

Dat is dus zoals wij wel al gewend zijn, ook van creationistische sites, een uit zijn verband halen
ter bewijs van het eigen gelijk! Ik zou jou adviseren : lees het boek eerst helemaal, vergeet niet
dat dit meer als 52 resp. 49 jaar geleden werd geschreven cq gepubliceerd en bouw je visie niet op EEN uit zijn verband gehaald zinnetje!

EGYPT OF
THE PHARAOHS
AN INTRODUCTION

BY
SIR ALAN GARDINER

OXFORD UNIVERSITY PRESS
LONDON OXFORD NEW YORK

-iii-

Questia, a part of Gale, Cengage Learning. http://www.questia.com
Publication information: Book title: Egypt of the Pharaohs:An Introduction. Contributors: Alan Gardiner - Author. Publisher: Oxford University Press. Place of publication: London. Publication year: 1964. Page number: iii
Laatst gewijzigd door Eury op 06 sep 2013 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 06 sep 2013 15:07

2370 Begin van de vloed Genesis 7:11
2269 Geboorte Peleg
2234 Babylon opgericht Manases
2188 Egypte opgericht Manasses dus ongeveer 200 jaar na de vloed, maar wat belangrijker is tijdens het leven van Peleg als opgegroeid man.

2018 Geboorte van Abraham Genesis 11:26
Rond 1950 kan Abraham een bezoek aan de Farao gebracht hebben,
meer dan 100 jaar na de oprichting, zij <Egypte> begonnen natuurlijk met meerdere personen

In/na 1767 horen we verdere duidelijk bijbelse tekenen over Egypte, na dus 300 jaar
1767 Geboorte van Jozef, broer van Benjamin, moeder is Rachel Genesis 30:24
Toen kon het makkelijk een volkrijke natie zijn

1748 Farao Djoser komt aan de macht
1737 Jozef staat voor Farao, hij is 30 jaar Genesis 41:44
het plaatje past

Mesopotamie, China ed. zijn een onafhankelijke weg ingeslagen zij dwarsbomen de constructie niet

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 06 sep 2013 15:19

antoon schreef:Het doet mij denken aan Patrice Pooyard zij drong de wereld van de Egyptologen binnen en lag bedrog bloot en onthouding van kennis bloot
Haar contact persoon was een Egyptoloog/klokkenluider die het wetenschappelijk materiaal liet zien en interpreteerde, een interpretatie bv over het bouwen die door bijna geen enkele Egyptoloog ondersteund werd maar wel door vooraanstaande bouwkundigen, een interpretatie over meetkunde waarvoor de Egyptologen een warrig verhaal hebben maar wiskundigen lieten zien dat het anders was, bv de Meter enkele eeuwen geleden geïntroduceerd maar men liet zien dat duizenden jaren geleden de Egyptenaren van de Meter gebruik maakten.
De lengte en breedte graden op aarde toch nog niet zo heel lang geleden bekend maar oude volken maakten er duizenden jaren geleden al op grote schaal gebruik van op een manier die wij niet na zouden kunnen doen.

Het enigste antwoord van conventionele geleerden is dan dat er buitenaardse wezens op aarde kwamen die die kennis hadden.
VIND JE DAT REDELIJK IS DAT PRINCETON WAARDIG???

[url][url]http://hetleveniseeuwig.wordpress.com/recensies-spiritualiteit/mystiek/the-revelation-of-the-pyramids-patrice-pooyard/[/url][/url]

Die reuzen uit de tijd voor de vloed had je toch. Dat was kennis van engelen die ze doorgaven misschien.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Terug naar “[Religie] - Open forum”