Bambi
Ik kan me ook niet voorstellen, dat ik niét in het bestaan van God zou geloven.
Dat geeft toch een leegte. Zèlfs als je God helemaal wegstopt en er niet aan wil denken, zoals ik gedaan heb.
Er zijn genoeg mensen die niet in God geloven en toch gelukkig zijn. Zij zien eenvoudig niet wat zij missen en voor ons een mooie uitdaging om in onze manier van leven uitdrukking te geven van ons geloof.
Ik hoor (ook hier) weinig mensen over de inspiratie die uitgaat van de Bijbelse verhalen. Het geloof is door en uit het WOORD.
Het basisgeloof in God moet toch gevoed worden en groeien door deze verhalen. Daarom is het zo belangrijk dat we naar de kerk blijven gaan. Wel een goeie uitkiezen uiteraard!!!
Verder schrijf je dat je GerGem bent opgevoed. Daar krijg je toch een Godsbeeld opgezadeld waar je inderdaad niet blij en warm van wordt? of is dat tegenwoordig anders?
Ik ben al wat ouder en reken er maar op dat je godsbeeld - naarmate je groeit in het geloof - verandert.
Verder kun je toch best naar een kroeg gaan. Ook daar zijn christenen en nietchristenen die je wellicht nog andere gedachten kunt brengen. Jezus zou wel gaan!
En winkelen op zondag mag ook, want we zijn vrij in Christus. Eigenlijk mag alles, maar niet alles is geoorloofd. En als je gelooft krijg je andere interesses.
Het valt me op in dit forum dat het 'geloven' toch nog wel een wettische inslag houdt.
Als je echt in de vrijheid van de kinderen Gods staat, wordt de wet als het ware overruled door de genade (overigens een moeilijk te duiden begrip).