maaarten schreef:
De Heere Jezus leert mij om mijn naaste lief te hebben als mijzelf, maar Paulus, geïnspireerd door de Heilige Geest, leert de overheid dat zij dienares van God is, als toornende wreekster over de zonde en dat zij daartoe het zwaard heeft gekregen. Met een zwaard deel je geen gevangenisstraf uit.
Verder, als je, terwijl je een paar maanden lang de dood in de ogen kijkt en je nog niet bekeerd, heb ik er een hard hoofd in dat dat na 15 jaar in de gevangenis wel gebeurt.
In het licht van Romeinen 13 vind ik het vreemd hoe men zo stellig van mening kan zijn dat de doodstraf onchristelijk is. Ik zeg niet dat het perse ingevoerd zou moeten worden, of zelfs dat het beter zou zijn, maar Bijbels is er mijns inziens geen dwingend argument om ertegen te zijn.
De overheid heeft andere verantwoordelijkheden dan een individu, die niet zo'n machtspositie heeft. Het enige wat ik in de Bijbel in het NT over de verantwoordelijkheid van de overheid lees, is dat zij een dienares van God is, als toornende wreekster Gods over de zonde en dat de overheid om die reden het zwaard van God heeft ontvangen.
Moeilijk hoor, ik heb zelf nog nooit een standpunt voor of tegen de doodstraf kunnen in nemen, ik weet het gewoon niet.
Em als jij zegt na een gevangenis-tijd van 15 jaar en dan nog niet bekeert, dan heb je zeker een punt maar,....wat als je 15 jaar onschuldig op de dood zit te wachten? Is in Amerika toch wel degelijk aan de orde van tijd tot tijd.