00110111 schreef:Grotere dingen doen dan Christus. Ik denk dat dit zeker tot de mogelijkheden behoort.
Mijn mond valt open van verbazing als ik dit lees. Ik wist niet dat het mogelijk was.
Moderator: Moderafo's
00110111 schreef:Grotere dingen doen dan Christus. Ik denk dat dit zeker tot de mogelijkheden behoort.
Wilsophie schreef:Ik denk dat de mensen van vroeger alles beter begrepen dan nu.
Wilsophie schreef:Hij zegt ook nooit iets over de doop in water.
Wilsophie schreef:Doop is "vereenzelviging met"... en de Bijbel noemt als belangrijkst aspect van de wedergeboorte dat de mens gedoopt is in en met de Heilige Geest, de waterdoop is daar een type van.
boer schreef:Er werd geen enkele baby gedoopt in de bijbel, en er werd helemaal niemand beprenkeld met een paar druppels water, als soort ritueel.Want rituelen behoorden nu juist tot de oude tijd, waarin ze een voorafschaduwing waren van wat Jezus zou komen te vervullen.
Jedidja1971 schreef:Goed gezegd, boer!! Maar men wil er niet aan, omdat men dan iets moet gaan doen, nl gehoorzamen aan God, zie Matth 3:15 het middenstuk....
Jedidja1971 schreef:(dopen betekent immers "onderdompelen". )
Eigenlijk de enig nodige zin....![]()
In Leviticus 4:6 vinden we heel duidelijk het verschil tussen dopen en besprenkelen...
mohamed schreef:De focus ligt bij christenen op de waterdoop, maar Johannes de Doper dacht daar anders over:
'Ik doop u wel met water tot bekering, maar Hij Die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben het niet waard Hem Zijn sandalen na te dragen. Hij zal u dopen met de Heilige Geest en met vuur.' (Mat 3,11)
De waterdoop was slechts de eerste van de drie en nota bene de minst belangrijke! En toch heeft niemand het ooit over de geestesdoop en al helemaal niet over de vuurdoop.
mohamed schreef:De focus ligt bij christenen op de waterdoop, maar Johannes de Doper dacht daar anders over:
'Ik doop u wel met water tot bekering, maar Hij Die na mij komt, is sterker dan ik; ik ben het niet waard Hem Zijn sandalen na te dragen. Hij zal u dopen met de Heilige Geest en met vuur.' (Mat 3,11)
De waterdoop was slechts de eerste van de drie en nota bene de minst belangrijke! En toch heeft niemand het ooit over de geestesdoop en al helemaal niet over de vuurdoop.
Boerin schreef:Niemand? De charismatici wel hoor.
Met de Azusastreetopwekking begin 1900 kwam de brandweer uitrukken omdat ze dachten dat de kerk in brand stond.
http://theazusastreetrevival.com/html/us.html
mohamed schreef:In de link gaat het over Gods glorie maar er staat helaas niets over dopen met vuur. Doch zullen er vast wel een paar te vinden zijn die het er wel over hebben, te beginnen bij Johannes de Doper maar de site waar je naar linkt gaat niet over de vuurdoop. Wat ik bedoelde is dat de nadruk nu op de waterdoop ligt bij christenen en dat het daar altijd over gaat. Helemaal niemand die zich ooit eens afvraagt of kinderen of volwassenen met vuur gedoopt moe(s)ten worden.
mohamed schreef:In de link gaat het over Gods glorie maar er staat helaas niets over dopen met vuur. Doch zullen er vast wel een paar te vinden zijn die het er wel over hebben, te beginnen bij Johannes de Doper maar de site waar je naar linkt gaat niet over de vuurdoop. Wat ik bedoelde is dat de nadruk nu op de waterdoop ligt bij christenen en dat het daar altijd over gaat. Helemaal niemand die zich ooit eens afvraagt of kinderen of volwassenen met vuur gedoopt moe(s)ten worden.
Boerin schreef:Ik heb er weleens een preek over gehoord, dat je jezelf geeft als levend offer en op het brandofferaltaar gaat liggen en zegt: Lord burn me. Hahaha dat had ik toen op dat atheistenforum gezegd, toen dachten ze dat ik mesjogge was.
mohamed schreef:Dat je mesjogge bent denk ik niet, want ik vind het wel interessant dat je de vuurdoop met offeren in verband brengt. Zo had ik het nog niet bekeken maar ik denk dat er zeker wat inzit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten