coby schreef:Toch staat er in de Bijbel dat Hij rondtolt van vreugde om ons.
Waar kan ik dat ongeveer vinden Coby?
Moderator: Moderafo's
coby schreef:Toch staat er in de Bijbel dat Hij rondtolt van vreugde om ons.
mona schreef:Waar kan ik dat ongeveer vinden Coby?
Wilsophie schreef:=D> Zo is het Coby, men vindt het heel vaak spotten, terwijl God om heel andere dingen verdrietig kan zijn dat wij eventueel zouden denken.
Ik schreef:Ik werd er echt blij van Coby, toen ik het zag, heb het vele malen bekeken.
Toen ik het vond heb ik het verstuurd naar andere gelovigen en vonden het heel leuk en had voor hen ook betekenis weer op een andere manier.
Het gaat tegen de dogma in en is daardoor moeilijk te behappen, denk ik.
Speedy schreef:Het heeft geen bal te maken met dogma en ik zie er absoluut geen humor in en helemaal niet wat God er mee te maken zou hebben.
Wilsophie schreef:=D> Zo is het Coby, men vindt het heel vaak spotten, terwijl God om heel andere dingen verdrietig kan zijn dat wij eventueel zouden denken.
coby schreef:God spot Zelf trouwens, dus Hij heeft humor, alleen is het bij Hem niet verkeerd:
Psalm 2:
Die in de hemel zetelt, lacht;
de Here spot met hen.
Spreuken 3:
Met spotters drijft hij de spot,
maar verschoppelingen schenkt hij zijn gunst.
Wilsophie schreef:Nee de mens is niet naar Gods Beeld geschapen, de mens is naar ( in de richting van) Gods Beeld geschapen en zou Gods Beeld gelijk worden. Het gaat daar om de gelovige en als eerste over Adam. Hij is immers degene die over de aarde zou heersen. ( was de bedoeling) .
Dat het God berouwde dat Hij de mens gemaakt had staat in Genesis 6, waar de reuzen uit de oertijd gemeenschap had met de vrouwen op aarde en dat verwerd tot een goddeloze bende en over hen was God berouwd. Maar dit topic gaat over gelovigen, waarover God Zich verblijdt. Als wij Vader mogen zeggen zou ik niet weten waarom wij niet met Hem omgaan onze Vader, maar men wil God niet zo dichtbij hebben, men stopt Hem liever heel ver weg en neemt grote afstand met als drogreden dat dat eerbied is, maar het is angst.
mona schreef:
Of God humor gebruikt om Zijn kinderen te bemoedigen, dat kan in de Bijbel ook niet terug vinden.
Heeft iemand een voorbeeld?
Teus schreef:Mona, ik gaf 2 voorbeelden.
mona schreef:
Teus, ik bedoel voorbeelden uit de Bijbel waar God Zijn kinderen bemoedigd door humor.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 18 gasten