Hoe vaak je zonde belijden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Re: Hoe vaak je zonde belijden

Berichtdoor Teus » 24 jul 2013 22:31

Hoort overtuiging van zonde dan bij troost?

Volgens de Schrift wel. Als in het Nieuwe Testament het verlossingsplan systematisch uiteen gezet wordt in de Romeinen brief, besteedt Paulus meer dan twee hoofdstukken om duidelijk te maken dat wij zondaren zijn. schildert onze zonde in de donkerste kleuren.

Waarom? Om ons voor te bereiden op het evangelie, moeten wij weten wie wij zijn.
.
@Marin,
Kun je dit eens uitleggen wat je bedoeld
De belofte van een Verlosser geldt alleen voor zondaren.

Je bedoeld hier voor alle mensen zeker?
Christus Jezus wordt voorgesteld als voortdurend staande voor het altaar om elk moment te offeren voor de zonden der wereld. Hij is de bedienaar van de ware tabernakel, die de Here heeft opgericht en geen mens

Ik hoop dat het een voorstelling blijft, is minder erg als men zegt dat het zo zou zijn.
Maar dat betekent dat de Geest ons steeds meer overtuigt van zonde en steeds meer overtuigt van de gerechtigheid van Christus, en door de Heilige Geest ons altijd meer effectief reinigt van zonde, d.w.z. de werken des duivels steeds meer in ons verbreekt.

Bedoel je de gedane zonden, of de huidige en/of komende?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Prisoner
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Prisoner » 26 jul 2013 13:55

Teus schreef:Inderdaad Prisoner,

Wat Mozes tegen zijn volk zei geldt ook voor ons "kijk op naar de dingen die van boven zijn opdat we een wijs hart bekome" We hebben God altijd en voor alles nodig. Als we Hem raadplegen om hulp helpt Hij altijd. Weet je, tot nu toe heeft God altijd mijn persoonlijke vragen beantwoordt, of het nu om mijn gezondheid gaat, het kopen van een auto, aanvallen van de duivel of Zijn nabijheid, Hij beantwoordt altijd. Ik vraag Hem ook of ik naar een bepaalde kerk mag gaan en heeft het het me wel eens verboden.
Zeker wij leven niet meer onder de wet, wij leven onder de Genade en de Heilige Geest zegt ons wat goed en fout is. Je zult het ook wel weten, dat gaat veel dieper als dat leven volgens de wet.
Als je de Genade kent begrijp je de wet pas. Daarom zegt God "zonder Genade is alles ijdelheid" en als je de Genade ontvangen hebt begrijp je pas echt wat Hij bedoelt.
Je zegt het ook dat het ons uitput als we zondigen, dat is zo maar als je het bij God brengt en je vertrouwd erop dat Hij het doet ben je het direct kwijt. De duivel maakt je ziek door de zonden God maakt geen mensen ziek.

Wil je iets vertellen over de benauwdheid als God je een beetje laat gaan, Hij laat je nooit gaan hoor Hij heeft het je beloofd.
Ik kwam eens laat op een avond thuis van een bezoekje aan fam. We hadden een fijne avond, mochten God groot maken. Maar ik kreeg het superbenauwd , ik kon voor mijn gevoel haast geen adem meer krijgen. Mijn verlangen om God te ontmoeten is heel groot, ik vraag het Hem bijna elke dag maar toen was ik bang om dood te gaan, alleen omdat de duivel me in zijn macht had (voor zover God het wilde) Ik ging naar bed en smeekte God om hulp. Het gebed kwam niet verder dan het plafond en ben ineens gestopt met bidden omdat ik wist dat God niet luisterde. Dit was het meest ingrijpend negatieve periode van mijn leven, door God verlaten. Ik ben mijn bed in gegaan, mijn vrouw welterusten gezegd en ben weer gaan bidden. Ik zeg Heere ik hou niet op met bidden totdat U naar me luistert. Toen kwam Hij....met een onuitsprekelijk Liefde en Hij gaf een onuitsprekelijk blijdschap.
Zo is God, als je Hem nodig hebt is Hij er en weet je, van dergelijke dingen wordt God ook verblijdt en dat geeft Hij weer terug aan zijn kinderen. Het is bijna niet te geloven maar God heeft in mensen een welbehagen.

Daarom doet het me zo'n pijn Prisoner, als mensen zeggen dat je uitverkoren moet zijn, dat God voor de mensen kiest, echt erg. God heeft van Eeuwigheid gekozen voor alle mensen en heeft Zijn Zoon gegeven voor alle mensen. Deze mensen geloven het niet, nemen God niet serieus en bekeren zich niet wat resulteert voor eeuwig van God verlaten te zijn.
Wij hebben de boel verzaakt, wij moeten tot God gaan om onze zonden te belijden en te vragen of Hij over ons wilt regeren. God is ons niets verschuldigd maar Hij wil ons vergeven, Hij wilt het nog liever als wij. Daarom zegt Hij meer dan 100x bekeerd u. Het is 100% Genade maar we zijn 100% verantwoordelijk. Het is van God geen matswerk, Hij houdt van ons daarom wil Hij het beste voor ons en je kunt het gewoon van Hem krijgen. Ik zeg gewoon, God zegt "kom zoals je bent". Wat een wonder, gewoon zoals je bent, je hoeft er niets voor te doen, het enige wat God wil, lieve mensen daar gaat het om, God wil dat je Hem serieus neemt.

Ik hou maar op Prisoner ik ga mijn reactie op jou voorbij en begin nog te preken ook.

O ik ben blij dat je hier zo open over spreekt.
Ik ervaar ook dat God mij op alles antwoordt.
En dat er tegenstand komt van alle kanten.

Daarom geeft het me ook blijdschap om nu eens van jou te horen dat jij dezelfde dingen meemaakt.
Het is inderdaad behoorlijk frustrerend om te moeten zien hoe weerbarstig mensen kunnen zijn. Daar kan ik me zelf ook vaak om ergeren. Meestal moet ik eerst afstand nemen om het überhaupt te kunnen verwerken, want als ik te lang in hun gezelschap blijf, zou ik hun negatieve gedrag nog overnemen ook.
Eenmaal op afstand kom ik weer tot rust en communiceer ik met God.
De gedachte dat zij niet weten wat ze doen, maakt dat ik hun niet wil wreken.
Ik kan hun dan de tijd geven, omdat ze namelijk eerst maar eens zelf moeten meemaken hoe dat is wat zij anderen aandoen. Daarom blijf ik ook aan hun geloven. En in hun eigen voordeel hoop ik dat het hun ook eens moeilijk gemaakt wordt, zodat ze zien hoe ze anderen hebben behandeld.
En hopelijk dat ze er dan met iemand als jou of mij op terugkomen en alsnog over goede dingen als liefde willen praten.

Prisoner
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Prisoner » 26 jul 2013 13:56

Teus schreef:Inderdaad Prisoner,

Wat Mozes tegen zijn volk zei geldt ook voor ons "kijk op naar de dingen die van boven zijn opdat we een wijs hart bekome" We hebben God altijd en voor alles nodig. Als we Hem raadplegen om hulp helpt Hij altijd. Weet je, tot nu toe heeft God altijd mijn persoonlijke vragen beantwoordt, of het nu om mijn gezondheid gaat, het kopen van een auto, aanvallen van de duivel of Zijn nabijheid, Hij beantwoordt altijd. Ik vraag Hem ook of ik naar een bepaalde kerk mag gaan en heeft het het me wel eens verboden.
Zeker wij leven niet meer onder de wet, wij leven onder de Genade en de Heilige Geest zegt ons wat goed en fout is. Je zult het ook wel weten, dat gaat veel dieper als dat leven volgens de wet.
Als je de Genade kent begrijp je de wet pas. Daarom zegt God "zonder Genade is alles ijdelheid" en als je de Genade ontvangen hebt begrijp je pas echt wat Hij bedoelt.
Je zegt het ook dat het ons uitput als we zondigen, dat is zo maar als je het bij God brengt en je vertrouwd erop dat Hij het doet ben je het direct kwijt. De duivel maakt je ziek door de zonden God maakt geen mensen ziek.

Wil je iets vertellen over de benauwdheid als God je een beetje laat gaan, Hij laat je nooit gaan hoor Hij heeft het je beloofd.
Ik kwam eens laat op een avond thuis van een bezoekje aan fam. We hadden een fijne avond, mochten God groot maken. Maar ik kreeg het superbenauwd , ik kon voor mijn gevoel haast geen adem meer krijgen. Mijn verlangen om God te ontmoeten is heel groot, ik vraag het Hem bijna elke dag maar toen was ik bang om dood te gaan, alleen omdat de duivel me in zijn macht had (voor zover God het wilde) Ik ging naar bed en smeekte God om hulp. Het gebed kwam niet verder dan het plafond en ben ineens gestopt met bidden omdat ik wist dat God niet luisterde. Dit was het meest ingrijpend negatieve periode van mijn leven, door God verlaten. Ik ben mijn bed in gegaan, mijn vrouw welterusten gezegd en ben weer gaan bidden. Ik zeg Heere ik hou niet op met bidden totdat U naar me luistert. Toen kwam Hij....met een onuitsprekelijk Liefde en Hij gaf een onuitsprekelijk blijdschap.
Zo is God, als je Hem nodig hebt is Hij er en weet je, van dergelijke dingen wordt God ook verblijdt en dat geeft Hij weer terug aan zijn kinderen. Het is bijna niet te geloven maar God heeft in mensen een welbehagen.

Daarom doet het me zo'n pijn Prisoner, als mensen zeggen dat je uitverkoren moet zijn, dat God voor de mensen kiest, echt erg. God heeft van Eeuwigheid gekozen voor alle mensen en heeft Zijn Zoon gegeven voor alle mensen. Deze mensen geloven het niet, nemen God niet serieus en bekeren zich niet wat resulteert voor eeuwig van God verlaten te zijn.
Wij hebben de boel verzaakt, wij moeten tot God gaan om onze zonden te belijden en te vragen of Hij over ons wilt regeren. God is ons niets verschuldigd maar Hij wil ons vergeven, Hij wilt het nog liever als wij. Daarom zegt Hij meer dan 100x bekeerd u. Het is 100% Genade maar we zijn 100% verantwoordelijk. Het is van God geen matswerk, Hij houdt van ons daarom wil Hij het beste voor ons en je kunt het gewoon van Hem krijgen. Ik zeg gewoon, God zegt "kom zoals je bent". Wat een wonder, gewoon zoals je bent, je hoeft er niets voor te doen, het enige wat God wil, lieve mensen daar gaat het om, God wil dat je Hem serieus neemt.

Ik hou maar op Prisoner ik ga mijn reactie op jou voorbij en begin nog te preken ook.

Daarom geeft het me ook blijdschap om nu eens van jou te horen dat jij dezelfde dingen meemaakt.
Het is inderdaad behoorlijk frustrerend om te moeten zien hoe weerbarstig mensen kunnen zijn. Daar kan ik me zelf ook vaak om ergeren. Meestal moet ik eerst afstand nemen om het überhaupt te kunnen verwerken, want als ik te lang in hun gezelschap blijf, zou ik hun negatieve gedrag nog overnemen ook.
Ik kan hun dan de tijd geven, omdat ze namelijk eerst maar eens zelf moeten meemaken hoe dat is wat zij anderen aandoen. Daarom blijf ik ook aan hun geloven. En in hun eigen voordeel hoop ik dat het hun ook eens moeilijk gemaakt wordt, zodat ze zien hoe ze anderen hebben behandeld.
En hopelijk dat ze er dan met iemand als jou of mij op terugkomen en alsnog over goede dingen als liefde willen praten.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 26 jul 2013 20:16

Dank God ervoor, Prisoner, je bent een gezegend mens.
Het is inderdaad moeilijk te verdragen hoe Gods werk tegengewerkt wordt maar laat je niet uit het veld slaan door de duivel man. Onze taak is te bidden voor die mensen, God verlangt het van ons.
Ik was een poosje geleden op een dergelijk refo-forum en vertelde daar regelmatig over de Grootheid van God en hoe Hij werken wil bij mensen. Ook mijn fout wellicht, ik kon wel eens scherp zijn, doordat ik wat geloof betreft heel zwart-wit ben. Maar ik werd daar keihard uitgemaakt voor farizeeër. Dat doet pijn Prisoner als je Groot van God spreekt en je voelt dat God achter je staat en ze maken je dan uit voor farizeeër, dan heb je God weer nodig. God maakte me overwinnaar en heb er geen last meer van maar het doet God ook pijn. Hij houdt zo ontzettend veel van die mensen, dat Hij het direct wil vergeven. Maar Hij wil er om gevraagd zijn. Daarom wil God ook wij ze bij Hem brengen in het gebed. Je weet het ook, het verblijd ons ook weer als je hart is naar waar Gods hart is.

Wil je nog iets moois vertellen.
Elke zondag lopen vele mensen voorbij mijn huis op weg naar waar het juiste evangelie niet verkondigd wordt. Elke keer als ik ze zie lopen ben ik met die mensen begaan, het ligt aan mijn hart om met die mensen te praten. Ik heb het voor God gelegd dat mijn verlangen ernaar was, het is er nog steeds hoor. Ik zei ook tegen mijn vrouw, ik wil zo graag met die mensen praten en heb de neiging om er zomaar een paar naar binnen te roepen.
Steeds zag ik een vrouwtje lopen waarvan ik dacht jou wil ik zo graag vertellen hoe God werkt en wat Hij van mensen wilt. Ik wilde iedereen er over vertellen maar mijn hart ging naar haar uit. Op een dag kwam ik haar tegen in een plaatselijke winkel, ze liep rechtstreeks naar me toe en vroeg hoe het met me ging. Ik zei goed en direct vroeg ze me of wij, ik en mijn vrouw een keertje op de koffie kwamen. Weet je hoe blij ik was, ik dacht dit heb God geregeld. We hebben afgesproken en een paar weken later waren we bij hen. Ze vertelde op een geven moment hoe ze erbij kwam om ons op bezoek te vragen. Ze was op bezoek bij mensen, een neef van mij, en vertelde een beetje dat ze niet wisten of het wel goed was waar ze kerkten. Die neef zei “je moet eens een keertje met Teus gaan praten”.
Zo werkt God Prisoner, mijn verlangen was om met dat vrouwtje te praten en God geeft het, mooi hé, zo geweldig joh dat God mij wilde gebruiken voor die mensen, alsof Hij zegt “ga jij maar die mensen vertellen wie ik ben, en breng ze bij mij”. Je begrijpt dat dat een blijdschap geeft. Temeer dat ze allebei, ook haar man nu God groot mogen maken en de Heere Jezus mogen danken dat Hij het werk voor hun volbracht heeft aan het kruis. Een geweldige zegen voor hun maar ook voor mij.
Daar ben je God dan zo dankbaar voor, dat je in opdracht van Hem, de Almachtige Heilige Koning van hemel en aarde werk mag verrichten. Dat Hij het vertrouwen in je hebt (door Hemzelf gegeven) om ten gunste van Hem te spreken. Ik kan het niet omschrijven.
God is zo Groot, zo goed voor Zijn kinderen, Hem komt alle eer, lof, dank en aanbidding toe.
Geprezen zij de Grote Koning, Heilig, Heilig is Zijn Naam.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Prisoner
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Prisoner » 28 jul 2013 21:44

Nou en of, Teus!
Ik ben God dankbaar dat je me dit allemaal zo vertelt.
Dat je openlijk durft te zeggen dat je afgestoten wordt, maar tegelijk vertel je er ook iets moois bij, waardoor iedereen hier kan zien dat het niet zinloos is om de Heer groot te maken.
Vaak worden we ermee gepest, en moeten we constateren dat we onze parels voor de zwijnen hebben gegooid. Achteraf voel je je dan meestal dom en dat kan zo erg zijn dat je dan met niemand over die gevoelens durft te praten. Toch is het heel belangrijk om gewoon alle dingen te melden.

Bij mij gaat het vaak zo dat ik me tot verkeerde mensen aangetrokken voel.
Als ik eenmaal om ze ga geven, moet ik ze weer kwijtraken. De een gaat naar de gevangenis, een ander komt om het leven, of weer een ander wordt ineens zo slecht dat je hem aan de duivel moet overleveren omdat je gewoonweg kunt zien dat het niets zal worden als je met zo ene verder gaat.
Zo heb ik laatst bijvoorbeeld ook weer moeten breken met een van mijn vrienden omdat hij slecht voor zijn meisje zorgde. Dat was pijnlijk voor mij.
Het mooie is dat zijn vriendin heeft opgemerkt hoe goed ik altijd voor hem was. Zij heeft het uitgemaakt en met haar ben ik contact blijven houden. Ik zei haar vriend altijd dat ik in dienst van de Heer sta en nu is zij ook geïnteresseerd geworden in de Heer.

Weet je, Teus, ik merk dat je een open persoon bent en ik kan me voorstellen dat daar in de meeste gevallen misbruik van gemaakt wordt.
Men zou kunnen zeggen dat het jouw zwakheid is.
Toch weet ik dat je als mens wel degelijk risico's zal moeten nemen wanneer je mensen wilt leren kennen, iets over de Heer wilt kunnen zeggen, iemand wilt helpen, vrienden wilt maken, enz. Dit soort dingen gaan nou eenmaal niet zonder risico's.
Daarom vind ik het moedig van jou dat je het niet alleen doet, maar daarnaast ook nog eens voor iedereen hier opschrijft hoe het is gegaan.
Jezelf zwak opstellen heeft grote invloed op mensen. Het wordt door velen als dwaasheid gezien, maar ik weet zeker dat jij een sterk persoon bent en ook daarvoor dank ik God.
Ook al zul je nog vaak gaan vallen en weer moeten opstaan... je zult er op zijn minst van gaan leren.
Wie zulke risico's als jou niet durven nemen, zullen er ook niet van kunnen leren.

Zo is dat ook met het belijden van je zonden, want wanneer je dat doet, zul je, aan de hand van hoe men daarmee omgaat, al snel zien wie wel en niet willen deugen.
Meestal zijn er maar weinigen die deugen willen, maar juist die zijn belangrijk, en op hun moeten we ons richten.
Die wat niet willen luisteren, leiden ons toch alleen maar af.
Het evangelie bekendmaken is daarom zeker heel goed, maar het is nog beter om met je broeders samen te zijn.
Paulus zei dat ook: "Voorts, toen ik te Troas kwam om het evangelie van Christus te prediken, en toen mij een deur geopend was in de Heere, had ik geen rust in mijn geest, omdat ik Titus, mijn broeder niet vond. Maar ik nam afscheid van hen en vertrok naar Macedonië."
Zo wil ik ook jou aansporen, Teus, om goed voor dat vrouwtje en haar man te blijven zorgen en elkaar helpen God te begrijpen, want dat je hen voor de Heere hebt gewonnen, maakt hen belangrijker dan de prediking aan de rest van de mensen.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 30 jul 2013 16:55

@Prisoner, Broeder,
Het is inderdaad geweldig dat God het geeft dat we Hem groot mogen maken en elkaar mogen bemoedigen maar laten we Hem daarvoor danken, alles komt door en uit Hem.

Je mag weten dat ik als ik een wat groter stuk schrijf de Heere om woorden vraag.
Gisterenavond b.v. had ik al een aardig betoog klaar voor een mede-forummer op een ander topic, het schrijven ging al niet zo lekker, moest naar woorden zoeken en zo en gaf geen goed gevoel. Toen ik het klaar had voelde het helemaal niet goed en wist daardoor dat God het niet goed vond. Heb het gewist en God gaf dat ik niet dacht van jammer van de tijd of heb het helemaal voor niets gedaan, nee mag alleen Hem danken voor de les, mooi hé, zo is God.

Heb wel eens geschreven zonder God te raadplegen en niet goed was en heb het ook ondervonden. Ook dat mocht ik bij Hem neerleggen en Hij vergeeft het direct en zal er nooit meer op terug komen.

Het is zo Prisoner, God gaat vaak wegen die wij moeilijk of niet begrijpen, we mogen God om uitleg vragen maar er niet teveel in spitten. Er blijven altijd dingen verborgen voor ons. Straks, als we bij Hem mogen komen zal Hij ons alles uitleggen. Weet dat God altijd het beste met Zijn kinderen voor heeft, we zien het vaak niet, zelfs alleen het nadeel ervan maar God heeft altijd een doel. Zijn wil geschiedde en is altijd goed.
Het kan zijn dat je iets aan God vraagt en het niet krijgt of niet doet, of zelfs het tegenovergestelde. Toch kan het je bemoedigen, door God gegeven, dat Hij het deed uit zorg voor jou, dat Hij weet dat het niet goed voor je is, dan mag je Hem danken voor Zijn zorg en hoef je niet te weten waarom, het komt vaak niet eens in je op.

Een mooi stukje over het tegenovergestelde krijgen als wat je vraagt zal ik vertellen.
1 x in de zoveel tijd komen wij, een tiental mensen, bij elkaar om van God te leren en Hem groot te maken. Op een avond kwam er een nieuwe belangstellende bij maar ik vond het geen fijne man. Hij had steeds het woord, nam het steeds van een ander over enzo, ik had er heel veel moeite mee. Had geen hekel aan hem maar toch wel een vervelend mannetje. Ik bracht het bij God en vroeg of Hij dat wilde veranderen. Wat gebeurt er….God verandert die man niet…maar mij. Die avonden joh, die man doet het zelfde als altijd en ik vind het mooi om naar hem te luisteren en ik hou van die man, Laatst op visite geweest, hoe Bijzonder is God!

Ik denk dat je een mooie taak hebt Prisoner, voor die vriendin die geïnteresseerd is de Heere. Het is niet voor niets geweest dat je moest breken met die vriend, God gebruikt het om haar op jou pad te brengen, haar vriend zou daarvoor in de weg kunnen staan. Ik zie het echt zo hoor, God gaat wonderlijke wegen en voor onze waarneming en in de eerste instantie niet altijd fijn maar dat is wat joh al je haar over je Heiland mag vertellen en daardoor zich bekeerd en dan samen God groot mogen maken. Het zou een geschenk van God zijn, ook voor jou. Vraag God maar of je het mag doen en of Hij je wilt helpen.

Ja hoor je heb gelijk dat het moeilijk is dergelijke mensen te overtuigen, ik denk wel als er iemand op je pad komt die er wel van wilt weten dat God je een handvat geeft en in afhankelijkheid van Hem handelt. Mooi is dat hé dat God er mensen voor gebruikt, je hoeft er geen voorganger of dominee voor te zijn, Hij wilt dat wij het ook doen. Zeker, de dominee of voorganger heeft God aangewezen als het goed is maar die leggen ook Gods Woord uit ter bemoediging, opbouw en lering.

Ik dank God voor je bemoediging.

Prisoner
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Prisoner » 02 aug 2013 14:48

Ik wil even puur iets algemeens zeggen,

In mijn hoofd ben ik iemand die nogal gewelddadig kan zijn.
Ook nu nog, maar in het verleden handelde ik ook wel eens naar zulk soort fantasieën. Zo kwam ik dan eerst in de gevangenis, maar omdat ik ziek ben, werd ik met een maatregel overgeplaatst naar een kliniek zodat ik zorg kon krijgen.
En daar was iemand die in de interne kerk kwam, die opstond en bekende dat hij tbs had gekregen omdat hij zijn vader had omgebracht. Hij zei dat hij spijt had en dat hij het in een opwelling had gedaan.
Het allermooiste was, dat hij nog maar net was opgenomen en dus aan het begin van een lange weg in de kliniek stond.
Zelf ben ik er 3 en een half jaar in behandeling geweest en heb verder nooit met die jongen gesproken.
Maar ik zag wel dat het echt was wat hij zei. Hij wilde geen doodslager zijn.
Dat kon ik duidelijk in zijn ogen zien. Ook al was ik toen nog onbekeerd en op zoek naar God.
Diep van binnen wilde ik deze jongen vergeven, wat ik van harte ook gedaan heb.
Ik wilde dat God dat ook deed.

Ik kan je zeggen dat zijn belijdenis wel een flinke impact op mij gehad heeft, maar onder andere de behandelaars die hun zonden verzwegen hadden ook invloed. Je kunt voelen dat de zwijgers een bepaalde druk uitoefenen die ervoor zorgt dat je je zonden niet meer durft te belijden.
Maar deze jongen, die zijn vader had omgebracht, was vrij. Hij gooide het van zich af en vond rust. Zijn wil was goed. Hij was het er niet mee eens dat ie dat gedaan had. (Praktisch iedere patient was 's zondags aanwezig bij die kerkdiensten, omdat er wijn geschonken werd)

Zelf had ik mijn moeder mishandeld, maar voelde weinig behoefte om dit tot uiting te brengen. Dat heeft ook te maken met mijn stoornis, omdat ik er moeite mee heb om met stress te leren omgaan en liever met rust gelaten wordt.
Maar toen mijn medepatienten niet wisten wat ik misdaan had, gingen ze me als negatief zien, me daarmee lastig vallen.
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat het niet uitmaakt of je iets verbergt of er voor uitkomt, in beide gevallen krijg je tegenstand, dus het is beter om bij de waarheid te blijven en op een positieve manier met die tegenstand te leren omgaan.
Toen ik er eenmaal voor uitkwam, zag ik namelijk hoe onzeker iedereen is, omdat ze zelf ook zonden hebben.
We waren de hele tijd al onzeker, maar ik zeg alleen dat ik dat pas echt ging merken, nadat ik mijn zonden beleden had.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 02 aug 2013 15:34

Ontelbaar!
Ook het Onze Vader,zegt Vergeef onze zonde,gelijk ook wij,vergeven,die ons schuldig zijn.
Dus altijd!
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

Terug naar “Archief”