O ik ben blij dat je hier zo open over spreekt.
Ik ervaar ook dat God mij op alles antwoordt.
En dat er tegenstand komt van alle kanten.
Daarom geeft het me ook blijdschap om nu eens van jou te horen dat jij dezelfde dingen meemaakt.
Het is inderdaad behoorlijk frustrerend om te moeten zien hoe weerbarstig mensen kunnen zijn. Daar kan ik me zelf ook vaak om ergeren. Meestal moet ik eerst afstand nemen om het überhaupt te kunnen verwerken, want als ik te lang in hun gezelschap blijf, zou ik hun negatieve gedrag nog overnemen ook.
Eenmaal op afstand kom ik weer tot rust en communiceer ik met God.
De gedachte dat zij niet weten wat ze doen, maakt dat ik hun niet wil wreken.
Ik kan hun dan de tijd geven, omdat ze namelijk eerst maar eens zelf moeten meemaken hoe dat is wat zij anderen aandoen. Daarom blijf ik ook aan hun geloven. En in hun eigen voordeel hoop ik dat het hun ook eens moeilijk gemaakt wordt, zodat ze zien hoe ze anderen hebben behandeld.
En hopelijk dat ze er dan met iemand als jou of mij op terugkomen en alsnog over goede dingen als liefde willen praten.
Dank God ervoor, Prisoner, je bent een gezegend mens.
Het is inderdaad moeilijk te verdragen hoe Gods werk tegengewerkt wordt maar laat je niet uit het veld slaan door de duivel man. Onze taak is te bidden voor die mensen, God verlangt het van ons.
Ik was een poosje geleden op een dergelijk refo-forum en vertelde daar regelmatig over de Grootheid van God en hoe Hij werken wil bij mensen. Ook mijn fout wellicht, ik kon wel eens scherp zijn, doordat ik wat geloof betreft heel zwart-wit ben. Maar ik werd daar keihard uitgemaakt voor farizeeër. Dat doet pijn Prisoner als je Groot van God spreekt en je voelt dat God achter je staat en ze maken je dan uit voor farizeeër, dan heb je God weer nodig. God maakte me overwinnaar en heb er geen last meer van maar het doet God ook pijn. Hij houdt zo ontzettend veel van die mensen, dat Hij het direct wil vergeven. Maar Hij wil er om gevraagd zijn. Daarom wil God ook wij ze bij Hem brengen in het gebed. Je weet het ook, het verblijd ons ook weer als je hart is naar waar Gods hart is.
Wil je nog iets moois vertellen.
Elke zondag lopen vele mensen voorbij mijn huis op weg naar waar het juiste evangelie niet verkondigd wordt. Elke keer als ik ze zie lopen ben ik met die mensen begaan, het ligt aan mijn hart om met die mensen te praten. Ik heb het voor God gelegd dat mijn verlangen ernaar was, het is er nog steeds hoor. Ik zei ook tegen mijn vrouw, ik wil zo graag met die mensen praten en heb de neiging om er zomaar een paar naar binnen te roepen.
Steeds zag ik een vrouwtje lopen waarvan ik dacht jou wil ik zo graag vertellen hoe God werkt en wat Hij van mensen wilt. Ik wilde iedereen er over vertellen maar mijn hart ging naar haar uit. Op een dag kwam ik haar tegen in een plaatselijke winkel, ze liep rechtstreeks naar me toe en vroeg hoe het met me ging. Ik zei goed en direct vroeg ze me of wij, ik en mijn vrouw een keertje op de koffie kwamen. Weet je hoe blij ik was, ik dacht dit heb God geregeld. We hebben afgesproken en een paar weken later waren we bij hen. Ze vertelde op een geven moment hoe ze erbij kwam om ons op bezoek te vragen. Ze was op bezoek bij mensen, een neef van mij, en vertelde een beetje dat ze niet wisten of het wel goed was waar ze kerkten. Die neef zei “je moet eens een keertje met Teus gaan praten”.
Zo werkt God Prisoner, mijn verlangen was om met dat vrouwtje te praten en God geeft het, mooi hé, zo geweldig joh dat God mij wilde gebruiken voor die mensen, alsof Hij zegt “ga jij maar die mensen vertellen wie ik ben, en breng ze bij mij”. Je begrijpt dat dat een blijdschap geeft. Temeer dat ze allebei, ook haar man nu God groot mogen maken en de Heere Jezus mogen danken dat Hij het werk voor hun volbracht heeft aan het kruis. Een geweldige zegen voor hun maar ook voor mij.
Daar ben je God dan zo dankbaar voor, dat je in opdracht van Hem, de Almachtige Heilige Koning van hemel en aarde werk mag verrichten. Dat Hij het vertrouwen in je hebt (door Hemzelf gegeven) om ten gunste van Hem te spreken. Ik kan het niet omschrijven.
God is zo Groot, zo goed voor Zijn kinderen, Hem komt alle eer, lof, dank en aanbidding toe.
Geprezen zij de Grote Koning, Heilig, Heilig is Zijn Naam.