Macht die niet wil dat je gaat bidden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Macht die niet wil dat je gaat bidden

Berichtdoor mohamed » 28 jul 2013 21:19

mohamed schreef:Het belang van bidden wordt behoorlijk overschat denk ik de heilige Paulus er op naslaande, wat ik graag doe bij deze en menig andere kwestie.

'En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.' (1 Kor 13,13)

JHM schreef:Het gebed kan niet overschat worden. De Heere Jezus bad de gehele nacht (Luc 6,12), en onderrichte Zijn discipelen onophoudelijk te bidden (Luc 21,36).

Jezus bad de hele nacht, ja, dat staat er. Ook staat er dat hij werd gekruisigd en opstond uit de dood. Wil dat zeggen dat wij hem in één van die drie dingen moeten navolgen? Of twee? Of drie?

Christus leerde zijn discipelen inderdaad onophoudelijk te bidden, maar waarvoor moesten zij bidden?

bid onophoudelijk om te ontkomen aan de dingen die gebeuren gaan (Luk 21,36)

De reden waarom zij moesten bidden is om te ontkomen aan de dingen die stonden te gebeuren aan de vooravond van de komst van de Mensenzoon (Luk 21,27) en is dat ook waarom jij onophoudelijk bidt?
JHM schreef:Ook bemoedigde de apostel Paulus de gemeenten onophoudelijk te bidden (Rom 12:12; 1Tess5:17-18).

Ook dit in verband met de komst van de Mensenzoon (1 Thes 5,23) of bid jij ook onophoudelijk om zuiver bewaard zijn bij de komst van onze Heer Jezus Christus wou je zeggen? ;)

Nee beste JHM, je doet de verzen die jij hebt geciteerd geen recht als je op die basis beweert dat het voor ons van groot belang is om te bidden. Dat jij graag bidt moet je verder zelf weten, maar gelukkig hangt ons behoud er niet van af. Dus nogmaals, om behouden te zijn hoef te niet te bidden.

'wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden.' (Luk 9,24)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jul 2013 21:26

Teus schreef:Als je het gebed niet belangrijk of overschat vindt, heb je God niet nodig.

Waar staat dat?
Teus schreef:Dan zou ik me druk gaan maken over evolutieleer of de oerknal dan weet je zeker dat je doelloos is bezig ben.

Nee, de hele dag bidden is wel nuttig. ](*,)

Bovendien stonden de farizeeërs ook de hele dag te bidden en daar had Jezus geen boodschap aan (Mat 6.7-8) dus nogmaals, wie zegt dat ik God niet nodig heb omdat ik niet bid?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 28 jul 2013 21:42

Teus schreef:Als je het gebed niet belangrijk of overschat vindt, heb je God niet nodig.

mohamed schreef: Waar staat dat?

Weet het uit ervaring, heb elk uur van de dag God nodig.

Teus schreef:Dan zou ik me druk gaan maken over evolutieleer of de oerknal dan weet je zeker dat je doelloos is bezig ben.

Nee, de hele dag bidden is wel nuttig. ](*,)

Schreef ik al waarom

Bovendien stonden de farizeeërs ook de hele dag te bidden en daar had Jezus geen boodschap aan (Mat 6.7-8) dus nogmaals, wie zegt dat ik God niet nodig heb omdat ik niet bid?

Je praat over dingen waar je geen verstand van hebt, dat is me wel duidelijk.

Bij jou is de hele dag bidden met je handen samen en je ogen dicht zeker.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 28 jul 2013 22:16

mohamed schreef:De reden waarom zij moesten bidden is om te ontkomen aan de dingen die stonden te gebeuren aan de vooravond van de komst van de Mensenzoon (Luk 21,27) en is dat ook waarom jij onophoudelijk bidt?

Ook dit in verband met de komst van de Mensenzoon (1 Thes 5,23) of bid jij ook onophoudelijk om zuiver bewaard zijn bij de komst van onze Heer Jezus Christus wou je zeggen? ;)

Vooravond van de komst van de Mensenzoon? Dan heb ik een stuk geschiedenis gemist vrees ik, want ik ben in afwachting van mijn Heer die ieder moment kan komen.

mohamed schreef:Nee beste JHM, je doet de verzen die jij hebt geciteerd geen recht als je op die basis beweert dat het voor ons van groot belang is om te bidden. Dat jij graag bidt moet je verder zelf weten, maar gelukkig hangt ons behoud er niet van af. Dus nogmaals, om behouden te zijn hoef te niet te bidden.

'wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden.' (Luk 9,24)

Nee beste mohamed, jij doet het gebed geen recht aan door te stellen dat het gebed overschat wordt; de verzen die ik citeer spreken voor zich en daar doet mijn citaat niets aan af. De Heere Jezus is ons voorgegaan in de dood opdat wij door Hem tot de Vader kunnen komen. Wanneer wij God aanroepen, hardop of zacht zijn wij in gebed. Het gebed is een bijzonder moment tussen God en jou dat niet slechts één doel dient. Zoals Willem J. Ouweneel eens zei ''Je hebt maar een heel gewoon geloof nodig om in de hemel te komen, maar je hebt een heel groot geloof nodig om de aarde door te komen.''. Het gebed in Christus is van grootte waarde om standvastig en volhardend te zijn in deze aarde, precies zoals Paulus schreef (Rom 12,12).
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jul 2013 23:02

mohamed schreef:De reden waarom zij moesten bidden is om te ontkomen aan de dingen die stonden te gebeuren aan de vooravond van de komst van de Mensenzoon (Luk 21,27) en is dat ook waarom jij onophoudelijk bidt?

JHM schreef:Vooravond van de komst van de Mensenzoon? Dan heb ik een stuk geschiedenis gemist vrees ik, want ik ben in afwachting van mijn Heer die ieder moment kan komen.

Dat is de context waarin de verzen staan waar jij naar verwees. Kennelijk neem je niet de moeite om de zaak gronding te bestuderen dus zo belangrijk vind je het nou ook weer niet.

Dat Jezus spoedig komt roepen ze al tweeduizend jaar, maar als jij zegt dat het nu echt snel gebeurt dan is er geen reden om daar aan te twijfelen. :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jul 2013 23:16

mohamed schreef: Waar staat dat?

Teus schreef:Weet het uit ervaring, heb elk uur van de dag God nodig.

De vraag was niet wie God nodig heeft, ik vroeg je waaruit jij concludeert dat ik God niet nodig heb omdat ik niet de hele dag bid. Ik geloof dat de Vader weet wat ik nodig heb (Mat 6,8) en daarom hoef ik niet de hele dag te bidden, want we hebben een hogepriester die voor eeuwig leeft (Heb 7,25) om voor ons te pleiten.
Teus schreef:Je praat over dingen waar je geen verstand van hebt, dat is me wel duidelijk.

Bij jou is de hele dag bidden met je handen samen en je ogen dicht zeker.

Wanneer ik bid doe ik dat in mijn binnenkamer (Mat 6,6) dat is hoe Jezus het heeft geleerd.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 29 jul 2013 07:04

mohamed schreef:Dat is de context waarin de verzen staan waar jij naar verwees. Kennelijk neem je niet de moeite om de zaak gronding te bestuderen dus zo belangrijk vind je het nou ook weer niet.

Als ik zaken niet grondig bestudeer, dan met mij 99% van de kerk die in afwachting is van zijn Heer.

mohamed schreef:Dat Jezus spoedig komt roepen ze al tweeduizend jaar, maar als jij zegt dat het nu echt snel gebeurt dan is er geen reden om daar aan te twijfelen. :lol:

Geef ze eens ongelijk, waakzaamheid noemen ze dat. Maar vertel eens, waar kan ik de tempel van Ezechiel vinden als al deze dingen reeds gebeurd zijn?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 jul 2013 08:42

Het maakt mij niet uit of jij gelooft dat het gebeurd is, maar als jij het niet gelooft dan moet je toch zeker wel je vraagtekens bij Mattheüs 16,28 zetten als je zo letterlijk leest als jij doet.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 29 jul 2013 10:49

mohamed schreef:Het maakt mij niet uit of jij gelooft dat het gebeurd is, maar als jij het niet gelooft dan moet je toch zeker wel je vraagtekens bij Mattheüs 16,28 zetten als je zo letterlijk leest als jij doet.

Dat staat in het eerst volgende aansluitende vers (Matt 17:1-2). Ik wacht overigens nog vol verwachting op je reactie waar ik Ezechiels tempel kan vinden?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2013 15:18

anabana schreef:Ik merk dat er een kracht is die niet wil dat je gaat bidden, of er komt een uil die enorm gaat roepen, of een mug, ik heb de laatste tijd dat ik iedere keer net wordt lastig gevallen.
Ik hoor het vaker van mensen dat er in de hemelse geweste een strijd aan de gang is en die ons tegenhoud.
In de EO Visie las ik ook dat je dan smoesjes krijgt van, ik ben moe, ik ben niet in mn humeur, ik stel het uit, ik moet wel goed in mn vel zitten enzovoort.

Wie merkt het ook?

Denk je dat Satan ons wilt afleiden van Gebed?

Die afleiding zit in jezelf.
In de Bijbel wordt de binnenkamer aanbevolen, die bestond destijds echt. Het was echt een BINNENkamer, dan had je ook geen afleidingen.
Goed is om eerst een gedeelte uit de Bijbel te lezen, of een dagboekje, waarin een Bijbelgedeelte wordt behandeld en daar je gebed op af te stemmen.
Bidden is God ontmoeten en geen lijstje afraffelen met vragen en verzoeken.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 jul 2013 15:40

En als wij niet bidden is er nog geen man overboord, want de Geest bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchten. Dit tot onze troost!
Het hangt dus niet helemaal van ons af.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2013 16:11

hubert schreef:En als wij niet bidden is er nog geen man overboord, want de Geest bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchten. Dit tot onze troost!
Het hangt dus niet helemaal van ons af.

Hoor je dat ook in die kerk met leuke mensen?
Zo ja, is hier het bewijs dat je onder een foute leer zit dan.
Hoe kun je een tekst zo uit het verband rukken.
Weet je wel wat bidden is?
Wat is volgens jou de definitie van bidden?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 jul 2013 17:40

mohamed schreef:Het maakt mij niet uit of jij gelooft dat het gebeurd is, maar als jij het niet gelooft dan moet je toch zeker wel je vraagtekens bij Mattheüs 16,28 zetten als je zo letterlijk leest als jij doet.

JHM schreef:Dat staat in het eerst volgende aansluitende vers (Matt 17:1-2). Ik wacht overigens nog vol verwachting op je reactie waar ik Ezechiels tempel kan vinden?

Wel, als jij je er zo makkelijk vanaf maakt dan doe ik ook geen moeite. De tempel staat in je achtertuin. ;)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 29 jul 2013 19:56

mohamed schreef:Wel, als jij je er zo makkelijk vanaf maakt dan doe ik ook geen moeite. De tempel staat in je achtertuin. ;)

Als je vind dat ik me er makkelijk af doe zal ik wat uitgebreider antwoorden, het komt echter op hetzelfde neer. In het Lucas evangelie staat het nog duidelijker 'Ongeveer acht dagen nadat hij dit had gezegd' (Luc 9:27-29). Petrus, Jakobus en Johannes hebben de Heer in Zijn stralende luister gezien (Matt 17:-1-2, Mark 9:1-6, Luc 9:27-29) zoals we over Hem in openbaringen lezen (Openb 1:14-18). Ze moesten dit zien om er later een waardevol getuigenis over af te leggen (2 Petrus 1:16-18).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 jul 2013 13:45

mohamed schreef:Wel, als jij je er zo makkelijk vanaf maakt dan doe ik ook geen moeite. De tempel staat in je achtertuin. ;)

JHM schreef:Als je vind dat ik me er makkelijk af doe zal ik wat uitgebreider antwoorden, het komt echter op hetzelfde neer. In het Lucas evangelie staat het nog duidelijker 'Ongeveer acht dagen nadat hij dit had gezegd' (Luc 9:27-29). Petrus, Jakobus en Johannes hebben de Heer in Zijn stralende luister gezien (Matt 17:-1-2, Mark 9:1-6, Luc 9:27-29) zoals we over Hem in openbaringen lezen (Openb 1:14-18). Ze moesten dit zien om er later een waardevol getuigenis over af te leggen (2 Petrus 1:16-18).

Wel, je maakt je er gemakkelijk vanaf door Jezus' citaat van al zijn profetische betekenis te beroven omdat jij het anders niet kloppend krijgt met je leer. Wat Jezus zei is dat sommigen die daar stonden de dood niet zouden smaken totdat hij zou komen (niks visioen) en als deze woorden 6 dagen later in vervulling zijn gegaan dan ben ik ook een profeet, en velen met mij.

Mattheus 16,28 heeft geen enkele profetische waarde meer als jouw interpretatie klopt. Doch als jij het gelooft is dat fijn voor je, nota bene geloven katholieken dat ook dus je weet je in goed gezelschap. Ik echter, laat ik me niet met een kluitje in het riet sturen want we leven maar één keer. Zoals de don al zei: 'woman and children can be careless, but not men!'

Terug naar “[Religie] - Open forum”