mohamed schreef:Het belang van bidden wordt behoorlijk overschat denk ik de heilige Paulus er op naslaande, wat ik graag doe bij deze en menig andere kwestie.
'En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.' (1 Kor 13,13)
Jezus bad de hele nacht, ja, dat staat er. Ook staat er dat hij werd gekruisigd en opstond uit de dood. Wil dat zeggen dat wij hem in één van die drie dingen moeten navolgen? Of twee? Of drie?
Christus leerde zijn discipelen inderdaad onophoudelijk te bidden, maar waarvoor moesten zij bidden?
bid onophoudelijk om te ontkomen aan de dingen die gebeuren gaan (Luk 21,36)
De reden waarom zij moesten bidden is om te ontkomen aan de dingen die stonden te gebeuren aan de vooravond van de komst van de Mensenzoon (Luk 21,27) en is dat ook waarom jij onophoudelijk bidt?
JHM schreef:Ook bemoedigde de apostel Paulus de gemeenten onophoudelijk te bidden (Rom 12:12; 1Tess5:17-18).
Ook dit in verband met de komst van de Mensenzoon (1 Thes 5,23) of bid jij ook onophoudelijk om zuiver bewaard zijn bij de komst van onze Heer Jezus Christus wou je zeggen?

Nee beste JHM, je doet de verzen die jij hebt geciteerd geen recht als je op die basis beweert dat het voor ons van groot belang is om te bidden. Dat jij graag bidt moet je verder zelf weten, maar gelukkig hangt ons behoud er niet van af. Dus nogmaals, om behouden te zijn hoef te niet te bidden.
'wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden.' (Luk 9,24)