De kracht van het Bloed van Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

anabana
Verkenner
Verkenner

De kracht van het Bloed van Jezus

Berichtdoor anabana » 26 jul 2013 15:25

Ik was een keer in geestelijke strijd (ik geloof dat satan ons kan aan vallen in ons denken, misleiden, beschuldigen enzovoort) en was het helemaal zat, mezelf, andere, de wereld, het kon me gestolen worden, en toen hoorde ik een gebed van een afrikaanse pastor, die riep heel hard een bevreidings gebed, hij maakte iedere keer gebruik van de naam en het bloed van Jezus, daarna was de hele strijd verdwenen en was zo blij als een kind.

Er staat ook als de Zoon u vrij maakt, bent u waarlijk vrij.

Maar hoe moet ik het zien, is het Bloed het sterkste midden wat er is?
Of de Naam, of het Woord .

alexander91
Majoor
Majoor

Re: De kracht van het Bloed van Jezus

Berichtdoor alexander91 » 26 jul 2013 15:38

anabana schreef:Ik was een keer in geestelijke strijd (ik geloof dat satan ons kan aan vallen in ons denken, misleiden, beschuldigen enzovoort) en was het helemaal zat, mezelf, andere, de wereld, het kon me gestolen worden, en toen hoorde ik een gebed van een afrikaanse pastor, die riep heel hard een bevreidings gebed, hij maakte iedere keer gebruik van de naam en het bloed van Jezus, daarna was de hele strijd verdwenen en was zo blij als een kind.

Er staat ook als de Zoon u vrij maakt, bent u waarlijk vrij.

Maar hoe moet ik het zien, is het Bloed het sterkste midden wat er is?
Of de Naam, of het Woord .
Ehm, ik denk dat de gerichtheid op Christus hetgeen is waar het op neer komt, en ook in je verhaal als je het zo beleeft.
Het uitspreken van het woord "bloed" heeft niet veel in zich, maar wat er geestelijk achter zit, heeft dat veel meer: zit je in moeilijkheden, in zorgen: Christus zegt: Kom tot Mij, en ik geef u vrede.
Het bevrijdingsgebed dat je zegt hardop uitroepen zorgt er praktisch in dit voorbeeld voor dat je je meer op Hem gaat richting denk ik.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

00110111

Berichtdoor 00110111 » 06 aug 2013 17:03

Maar wat is exact de associatie met die ervaring met die prediker en het bloed van Jezus?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2013 17:43

Met het bloed van Jezus wordt gedoeld op Zijn offer. In het oude testament werd bloed besprenkeld op de ark met bloed. Het wijst op het offer van Christus waardoor Zijn bloed ons reinigt van schuld zodat we rein voor God kunnen staan.

In Hebreeën 9 staat:

Christus daarentegen is aangetreden als hogepriester van al het goede dat ons is toebedacht:hij is door een indrukwekkender en volmaakter tent- die niet door mensenhanden gemaakt is en niet behoort tot onze schepping- voor eens en altijd het hemelse heiligdom binnengegaan, en dan niet met bloed van bokken en jonge stieren maar met zijn eigen bloed. Zo heeft hij een eeuwige verlossing verworven. Want als het lichaam van wie onrein is al wordt gereinigd en geheiligd wanneer het besprenkeld wordt met het bloed van bokken en stieren of bestrooid met de as van een jonge koe, hoeveel te meer zal dan niet het bloed van Christus, die dankzij de eeuwige Geest zichzelf heeft kunnen opdragen als offer zonder smet, ons geweten reinigen van daden die tot de dood leiden, en het heiligen voor de dienst aan de levende God?
Zo is hij dan bemiddelaar van een nieuw verbond;

Aan de andere kant hebben die woorden zelf geen kracht, Jezus heeft die. De apostelen riepen Zijn naam aan (In de naam van Jezus Christus zeg ik u...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 aug 2013 20:25

00110111 schreef:Ik kan zoiets ook wel gaan zitten bedenken, maar dit is het nut van een forum.

Aan de andere kant: hoezo een offer? God schiep het leven en alles wat daarbij hoort. God is volmaakt dus wat is dat voor een sprake van fouten ergens?

Waarom bloed(vergieten)? En wat heeft die ene man 2000 jaar geleden daarmee te maken?

God is volmaakt, Adam was zeer goed, geschapen naar Zijn Beeld. Toen zondigde hij en liet de satan binnen en sindsdien was niemand meer volmaakt en kon niemand meer naar de hemel behalve Elia en Henoch, omdat God heilig is. Zodra je met een nietwedergeboren natuur in Zijn Aanwezigheid komt, sterf je (niemand kan God zien en leven) en worden al je zonden openbaar, zodat je naar de duisternis vlucht. De ziel die zondigt moet sterven. Jezus nam onze zonden op zich en zondigde niet, Hij was volmaakt, maar stierf in onze plaats, want Hij is God en door Zijn offer kunnen wij volmaakt, heilig gemaakt worden in Hem, zodat we weer in gemeenschap met God kunnen zijn, zoals Adam was.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 aug 2013 21:56

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 aug 2013 22:14

Bambi schreef:Elia en Henoch werden levend door God ogenomen in de Hemel. Zij stierven niet eerst.

Er gingen in het Oude Testament wel meer mensen naar de Hemel, dan alleen Elia en Henoch.

Klopt. De rest ging naar Abrahams schoot en konden pas naar de hemel met de hemelvaart van Jezus.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 aug 2013 22:20

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 aug 2013 22:44

Bambi schreef:Waar was Abraham dan, volgens jou?

Ook daar. Het werd Abrahams schoot (in die vergelijking van de arme Lazarus) of het Paradijs genoemd. (Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.)

Terug naar “Archief”