anabana schreef:Ik was een keer in geestelijke strijd (ik geloof dat satan ons kan aan vallen in ons denken, misleiden, beschuldigen enzovoort) en was het helemaal zat, mezelf, andere, de wereld, het kon me gestolen worden, en toen hoorde ik een gebed van een afrikaanse pastor, die riep heel hard een bevreidings gebed, hij maakte iedere keer gebruik van de naam en het bloed van Jezus, daarna was de hele strijd verdwenen en was zo blij als een kind.
Er staat ook als de Zoon u vrij maakt, bent u waarlijk vrij.
Maar hoe moet ik het zien, is het Bloed het sterkste midden wat er is?
Of de Naam, of het Woord .
Ehm, ik denk dat de gerichtheid op Christus hetgeen is waar het op neer komt, en ook in je verhaal als je het zo beleeft.
Het uitspreken van het woord "bloed" heeft niet veel in zich, maar wat er geestelijk achter zit, heeft dat veel meer: zit je in moeilijkheden, in zorgen: Christus zegt: Kom tot Mij, en ik geef u vrede.
Het bevrijdingsgebed dat je zegt hardop uitroepen zorgt er praktisch in dit voorbeeld voor dat je je meer op Hem gaat richting denk ik.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin