Pinksteren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Pinksteren

Berichtdoor schaapje » 01 jul 2013 21:02

Hero schreef: dus, het enige wat God van jou vraagt, is dat je luistert naar degene binnen jouw eigen! kring, die van godswege is geroepen, om woorden & visioenen door te geven -- toch makkelijk zat ?

2 of 3 profeten mogen het woord voeren en de anderen moeten het beoordelen!

1 Kor.14:29

Ik vraag me af wie jou dan beoordelen mag.
Ook wil ik citeren Hebr.1:1
Nadat God voorheen vele malen en op vele wijzen tot de vaderen gesproken had door de profeten, heeft Hij in de laatste dagen tot ons gesproken door de Zoon. Die Hij Erfgenaam gemaakt heeft van alles door Wie Hij ook de wereld maakte.

Dus alles wat wij moeten weten wat er in de toekomst gebeuren gaat kunnen wij vinden in het woord, en vooral in Openbaring.
Ook ik heb op jouw site gekeken, een gelezen dat jij gewoon weg een eigenmachtige uitlegging geeft over de profetieën die wij kunnen lezen in de Bijbel.
Profetieën hebben in deze tijd niets meer van doen met de toekomst, die staat al vast opgeschreven in de Bijbel. De uitleg daarvan daar zullen velen het niet met elkaar mee eens zijn.
En als ik zo lees dat jij al een oorlog aankondigde in 2012 kunnen wij vast stellen dat je een valse profeet bent. Want ook dat staat er in de Bijbel als iemand profeteert en het komt niet uit dan hebben we te maken met een valse profeet.
Je hebt je naar mijn idee helemaal politiek verdiept in wat er "misschien" staat te gebeuren, alhoewel ik de grote wereld-religie wel zie gebeuren op dit moment, maar ook dat is te vinden in Openbaring.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 01 jul 2013 23:30

Hero schreef:PS : je hebt blijkbaar moeite met *inzichtelijk lezen* ...?

Je bent wel een merkwaardig mannetje, bovenstebeste profeet Hero.
Wat is "inzichtelijk lezen" eigenlijk? Een erg niet-Nederlands woord.
En wat doen die gekke * - tekentjes steeds in je tekst?
Wat een onzin allemaal, zeg! Wartaal, als je het mij vraagt.
Als dit het niveau wordt van de bijdragen op refoweb, dan wordt het boek van de gereformeerd protestantse traditie hier wel heel ruw mee dichtgeslagen.
Wind van leer, zal ik het maar noemen. Of, zoals in de kringen van mijn kerkelijke achtergrond (Geref. Gem.) wel werd gezegd van dit soort ijdelheid: "het is allemaal zo vroom als gemalen poppenstront".

slaap lekker,

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 jul 2013 07:02

schaapje schreef:2 of 3 profeten mogen het woord voeren en de anderen moeten het beoordelen!
1 Kor.14:29
Ik vraag me af wie jou dan beoordelen mag.

Profetieën hebben in deze tijd niets meer van doen met de toekomst, die staat al vast opgeschreven in de Bijbel

@schaapje ?... een valse rede !! -- want 'r is juist nog zeer veel wat niet danwel nog^niet bekend is gemaakt (door de profeten) -- overigens waren in 2012, de voorbereidingen van de grote oorlog, al reeds enige tijd in volle gang ....

PS : iedereen mag TOETSEN, echter wel op basis van de (canonieke) bijbel zelf, en niet op basis van *opvattingen*, en zeker niet op basis van : dwaal rede ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 jul 2013 07:31

gravo schreef:Als dit het niveau wordt van de bijdragen op refoweb, dan wordt het boek van de gereformeerd protestantse traditie hier wel heel ruw mee dichtgeslagen. Wind van leer, zal ik het maar noemen. Of, zoals in de kringen van mijn kerkelijke achtergrond (Geref. Gem.) wel werd gezegd van dit soort ijdelheid: "het is allemaal zo vroom als gemalen poppenstront"

ja ?... en omdat bij jou in de kerk, alles perfect is, verlaten 'r zo'n 144.000 zielen per jaar, de protestantse traditie -- of, worden ze misschien : de kerk uit gepreekt ...?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 jul 2013 08:15

Hero schreef:
PS : iedereen mag TOETSEN, echter wel op basis van de (canonieke) bijbel zelf, en niet op basis van *opvattingen*, en zeker niet op basis van : dwaal rede ....

Ik zou hier op willen antwoorden beste Hero....iedereen mag profetieën uitleggen, maar dat zal een persoonlijke opvatting blijven, waar velen het weer anders zien en het er niet mee eens zijn.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 02 jul 2013 20:47

Hero schreef:ja ?... en omdat bij jou in de kerk, alles perfect is, verlaten 'r zo'n 144.000 zielen per jaar, de protestantse traditie -- of, worden ze misschien : de kerk uit gepreekt ...?

Als die 144.000 zielen per jaar nu allemaal bij jouw opvatting (of jouw geloofsgemeenschap) uitkomen, dan heb je een punt.
Maar dat waag ik dan maar te betwijfelen. Jouw standpunt zal slechts heel weinig mensen aantrekken. Misschien worden ze jouw "kerk" niet in gepreekt met de stukjes op je website.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 jul 2013 20:48

schaapje schreef:iedereen mag profetieën uitleggen, maar dat zal een persoonlijke opvatting blijven, waar velen het weer anders zien en het er niet mee eens zijn

@schaapje ... wanneer jij op een ordelijke & transparante wijze, een serieuze profetie toetst ?... dan heb jij een behoorlijke prestatie geleverd -- een prestatie waar zelfs de godsgeleerden aan de Vrije Universiteit : hun petje voor mogen afnemen ...!!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 jul 2013 21:09

gravo schreef:Als die 144.000 zielen per jaar nu allemaal bij jouw opvatting (of jouw geloofsgemeenschap) uitkomen, dan heb je een punt

@gravo ... niet allemaal, doch wel zeer veel van deze 144.000 zielen, komen terecht bij geloofs kringen, alwaar ik mij prima thuis zou voelen -- echter, ik heb met m'n vrouw afgesproken, dat : wij niet meer klakkeloos elke zondag morgen in de auto stappen, om maar ergens te gaan proberen wortel te schieten -- wij hebben dat wel geprobeerd heel lang geleden, doch dat werkte niet !! -- immers, daar ging zo`veel : tijd, geld, plus energie in verloren, dat ons geloof daar onder leed -- uiteindelijk, zijn we 'n soort van *thuis lezers* geworden -(( maar dan uiteraard, op onze eigen manier ....

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jul 2013 10:48

Hero schreef: -- echter, ik heb met m'n vrouw afgesproken, dat : wij niet meer klakkeloos elke zondag morgen in de auto stappen, om maar ergens te gaan proberen wortel te schieten -- wij hebben dat wel geprobeerd heel lang geleden, doch dat werkte niet !! -- immers, daar ging zo`veel : tijd, geld, plus energie in verloren,

Eigenlijk zie ik de zin er niet van in om op deze onzin een antwoord te geven, maar kan het toch niet laten.
Hiermee zeg je dus dat jouw tijd, geld en energie meer waard is dan de gemeente van Christus!
1 Kor.12:14
Want het lichaam bestaat niet uit één lid maar uit vele ....

Efeze 5:29
De Here voedt en koestert het lichaam. Want wij zijn leden van Zijn Lichaam, van Zijn vlees en Zijn gebeente....
dat ons geloof daar onder leed --

Inderdaad "ons geloof" en wat voor een geloof volgens mij gaat het totaal tegen het Bijbels geloof in zoals de Here Jezus bedoeld heeft.

uiteindelijk, zijn we 'n soort van *thuis lezers* geworden -(( maar dan uiteraard, op onze eigen manier ....

Op jullie "eigen manier" staan jullie dus buiten het Lichaam van Christus!

Hoe serieus kan jij als z.g. profeet genomen worden.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 04 jul 2013 11:26

NB : de kerk is NIET de gemeente van Christus !!

schaapje schreef:Op jullie "eigen manier" staan jullie dus buiten het Lichaam van Christus! Hoe serieus kan jij als z.g. profeet genomen worden

@schaapje ... net zo serieus als Jezus ons neemt -- want Jezus neemt ons uiterst serieus !! -- echter : in jouw oordelende houding, waaraan elk fundament ontbreekt, daar kan Jezus zich echt niet in vinden ....

PS : het wordt tijd dat jij zelf een persoonlijke relatie met Jezus gaat opbouwen ...?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jul 2013 12:03

Hero schreef:NB : de kerk is NIET de gemeente van Christus !!

Dat zeg ik niet Hero,...... de gemeente (universeel) van Christus is het Lichaam van Hem

@schaapje ... net zo serieus als Jezus ons neemt -- want Jezus neemt ons uiterst serieus !! -- echter : in jouw oordelende houding, waaraan elk fundament ontbreekt, daar kan Jezus zich echt niet in vinden ....

Het is jammer dat je niet ingaat op de Bijbelteksten die ik geef ze zijn zeker wel op het fundament gebouwd, maar dat was wel te verwachten, want ik denk dat je vaker deze zaken gehoord zal hebben.
PS : het wordt tijd dat jij zelf een persoonlijke relatie met Jezus gaat opbouwen ...?

:shock:
hoezo oordelen :wink:

Terug naar “Archief”