Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor meribel » 27 jun 2013 13:19

Serieuze antwoord is; dat de briefschrijver 90 is geworden doet niet ter zake. Google even wat de mazelen kúnnen aanrichten.
Het is namelijk hetzelfde argument als, roken ongezond? Onzin want ik kén iemand en die is er honderd mee geworden.

Betreft die hulpstoffen, dat is al in het topic behandelt geweest. Waarom heb jij je kinderen wel ingeënt schelpje? En ze blootgesteld aan al die hulpstoffen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jun 2013 13:22

meribel schreef:Serieuze antwoord is; dat de briefschrijver 90 is geworden doet niet ter zake. Google even wat de mazelen kúnnen aanrichten.

Betreft die hulpstoffen, dat is al in het topic behandelt geweest. Waarom heb jij je kinderen wel ingeënt schelpje? En ze blootgesteld aan al die hulpstoffen?

Alsof ik dat niet weet. :roll:
Ik heb trouwens zelf de mazelen gehad, evenals mijn broers en zusters. Omdat er bij ons in de familie nog steeds niet-ingeënte kinderen zijn, komen die mazelen af en toe weer opduiken. Er is in al die jaren geen enkel ernstig gevolg geweest.

Als je echt wilt weten waarom wij onze kinderen hebben laten inenten, wil ik je dat vertellen per pb niet op het forum. Daar is nl. een heel traject aan vooraf gegaan, en naderhand trouwens ook.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 27 jun 2013 13:26

schelpje3 schreef:In het AD van vandaag, las ik 2 ingezonden brieven over het onderwerp mazelen:
* De eerste lezer vroeg zich af wat er nu anders was aan de mazelen dan vroeger?
Ieder kind kreeg gewoon de mazelen, ze waren met zn 8en thuis, allemaal ziek geweest en hij was bijna 90 en de jongste bijna 70.

* De tweede lezer laat ieder vrij, maar merkt wel op dat je je kind in laat enten met (neuro)toxische chemicaliën, de hulpstoffen nl.
En die zien er niet fijn uit:
- aluminium
- formaldehyde
- monosodium glutamaat
- thimerosal met kwik
:-&
Ik ben geen beta, geen idee wat dat goedje allemaal aan kan richten, maar gezond en onschuldig klinkt het i.i.g. niet.

Als je een doosje paracetamol haalt, kun je precies lezen wat er nog toegevoegd is aan hulpstoffen, zodat je nog een ander merk kunt kiezen, of een andere pijnstiller.
Dat kan bij een inenting niet! Je krijgt als ouders niet te horen wat er nu precies inzit.
Is dat dan geen volksverlakkerij?

Hier heb je een uitgebreidere lijst: https://sites.google.com/site/informati ... in-vaccins

Overigens kun je bij paracetamol heus wel een ander merk kiezen, maar eentje zonder schadelijke chemicalien kun je niet vinden. Dus ook daarmee schaadt je jezelf.

En weet je hoe dat komt, omdat elke stof in overmaat schadelijk is...Ja, zelfs water, als je er teveel van drinkt. Alles gaat om de dosis die je inneemt. Zo is dat dus ook met de stoffen in de inentingen. Bij inentingen staan de ingredienten er niet bij, omdat ze eenmalig toegedient worden. Bij paracetamol wel, omdat je zelf kunt kiezen hoeveel je er slikt en zodat je dan niet de producent kunt aanklagen want die vermelde het op het doosje. Inentingen worden eenmaal gegeven, en de hoeveelheid stoffen die erin zitten, zitten onder de schadelijke waardes.

Bovendien worden medische stoffen die toegediend worden aan de mens voor 4 jaar getest voordat ze op de markt komen. Dat is met het voedsel dat je in de winkel koopt niet zo. Daar is de kans dat je jezelf vergiftigd vele malen groter dan dat je een keer een inenting neemt. Het is dus bangmakerij van onwetende mensen door aan te komen met schadelijkheid van stofjes in inentingen, want die zijn veel beter onderzocht dan de kip die je in de supermarkt koopt...
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jun 2013 13:30

Oftewel: van leven ga je dood :roll:
Krijg je een bijsluiter als je die prik gaat halen? Nee. En dat vind ik dus vreemd.
T ros R adar heeft zich onlangs sterk gemaakt voor een bijsluiter bij een bepaalde operatie.
Soms is de voorlichting heel summier. Geen woord over een eventueel risico.
Ik slik momenteel ook geen fijne medicijnen, maar de voordelen worden dan afgewogen tegen de nadelen, zoals dat heet. Maar het is ter genezing en niet ter voorkoming en dat is toch een verschil van insteek denk ik.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 27 jun 2013 13:33

Kip met antibiotica die je in de supermarkt koopt...

@schelpje, je schrijft dat je dat zelf ook wel weet :roll:

Maar vervolgens geef je weer een voorbeeld van; nou anders mijn hele familie heeft mazelen gehad allemaal zonder ernstig gevolg'.

Weer datzelfde argument

Dan ga ik toch weer zeggen, ja en mijn rokende opa werd honderd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 27 jun 2013 13:35

schelpje3 schreef:Oftewel: van leven ga je dood :roll:
Krijg je een bijsluiter als je die prik gaat halen? Nee. En dat vind ik dus vreemd.
T ros R adar heeft zich onlangs sterk gemaakt voor een bijsluiter bij een bepaalde operatie.
Soms is de voorlichting heel summier. Geen woord over een eventueel risico.
Ik slik momenteel ook geen fijne medicijnen, maar de voordelen worden dan afgewogen tegen de nadelen, zoals dat heet. Maar het is ter genezing en niet ter voorkoming en dat is toch een verschil van insteek denk ik.

Je krijgt niet alleen een bijsluiter maar een uitgebreide informatieofolder met alle mogelijke bijwerkingen, wanneer je contact moet opnemen en dit jaar kreeg ik ook nog een extra uitnodiging om mee te werken aan een grootschalig onderzoek om bijwerkingen nog beter in kaart te brengen.

De bijsluiter ansich kan je trouwens downloaden of bij het cb gewoon vragen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jun 2013 13:40

meribel schreef:Kip met antibiotica die je in de supermarkt koopt...

@schelpje, je schrijft dat je dat zelf ook wel weet :roll:

Maar vervolgens geef je weer een voorbeeld van; nou anders mijn hele familie heeft mazelen gehad allemaal zonder ernstig gevolg'.
Weer datzelfde argument.
Dan ga ik toch weer zeggen, ja en mijn rokende opa werd honderd.

Ik weet wat de complicaties van mazelen zijn ja, daar word je mee "bang" gemaakt.
Maar ken je ook de complicaties bij griep? Een gezond kind wordt daar niet voor ingeënt.
Ik heb inderdaad nooit gehoord dat een kind overleed aan mazelen. Lees je het wel eens in de krant of hoor je daadwerkelijk wel eens iets hierover? Voorzover dat nu nog kan, met al die ingeënte kinderen. Maar momenteel is een epidemie aan de gang, hebben we al iets kunnen lezen over een sterfgeval?

O enne, bij voorkeur koop ik scharrelkip, die is veel lekkerder dan die waterkip van de kiloknaller.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 jun 2013 14:02

schelpje3 schreef: Maar het is ter genezing en niet ter voorkoming en dat is toch een verschil van insteek denk ik.

En precies tegengesteld aan common sense: voorkomen is beter dan genezen

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 jun 2013 14:04

En die griepprik neem ik ook elk jaar, gewoon omdat ik geen zin heb om griep te krijgen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jun 2013 14:20

boer schreef:En die griepprik neem ik ook elk jaar, gewoon omdat ik geen zin heb om griep te krijgen.

Dan val je in de risicogroep, anders kan dat niet.
Je kunt hem niet zomaar halen "op verzoek".

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 jun 2013 14:25

schelpje3 schreef:Dan val je in de risicogroep, anders kan dat niet.
Je kunt hem niet zomaar halen "op verzoek".

Ik woon gelukkig in een wat vrijer land , waar je zelf nog wat inspraak hebt ipv allerlei patrionistisch bemoeiziek gedrag.
En nog gratis ook.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jun 2013 14:28

boer schreef:Ik woon gelukkig in een wat vrijer land , waar je zelf nog wat inspraak hebt ipv allerlei patrionistisch bemoeiziek gedrag.
En nog gratis ook.

Je bent hier ook vrij hoor, je kunt hem gewoon weigeren als je dat wilt. Ga je gewoon niet.
En als er iemandis die zich overal tegenaan bemoeit, ben jij dat wel, hier :mrgreen:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 jun 2013 14:34

beetje autistisch ook? ](*,)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jun 2013 14:38

schelpje3 schreef:Ik weet wat de complicaties van mazelen zijn ja, daar word je mee "bang" gemaakt.
Maar ken je ook de complicaties bij griep? Een gezond kind wordt daar niet voor ingeënt.

Houd daar nou eens mee op. Je drogreden begint een behoorlijke baard te krijgen.
- Mazelen zijn gevaarlijk maar te voorkomen
- Griep is gevaarlijk maar niet te voorkomen
- Daarom hoeven we mazelen niet te voorkomen.

Ik heb inderdaad nooit gehoord dat een kind overleed aan mazelen. Lees je het wel eens in de krant of hoor je daadwerkelijk wel eens iets hierover? Voorzover dat nu nog kan, met al die ingeënte kinderen. Maar momenteel is een epidemie aan de gang, hebben we al iets kunnen lezen over een sterfgeval?

Godzijdank niet zeg. Maar inderdaad: omdat er wordt ingeënt. Toch maar niet meer doen dan? Dan vallen er tenminste weer echt slachtoffers.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jun 2013 14:42

Fijn dat jij die ruimte geeft aan mensen die gewetensbezwaard zijn.
Die zijn inmiddels, zoals je ziet, allemaal vertrokken van dit topic.
Ik ga dat nu ook doen.
Dit is geen respectvolle manier van discussiëren, dit is wegzetten van ouders. Je hebt zelf geen kinderen, dus sta je niet voor die keuze!
Ik hoop dat hier geen ouders meelezen, waarvan hun kindje momenteel de mazelen heeft.
Goeiedag.

Terug naar “Archief”