@Tante Pollewop en @Cicero:
ik zie 2 argumenten die vooral ingaan op de inhoudelijke verschillen, maar die niet ingaan op het feit van de relatie zelf. Bij het eerste argument (een buitenechtelijke relatie) zijn we snel klaar, want dit werd sowieso door joden en christenen afgewezen.
Bij het tweede inhoudelijke argument gaat het om de kwestie van gelijkwaardigheid. Welnu, dat is bij pedasterie zeker aan de orde. Maar in de Bijbel lees ik nergens het ontbreken van gelijkwaardigheid als reden voor het afwijzen van een relatievorm. Sterker nog: naar de maatstaven van nu zou het huwelijk van man en vrouw van die dagen misschien ook wel afgewezen moeten worden, omdat er toen ook niet altijd sprake was van gelijkwaardigheid. Dus dat is geen valide argument.
Ik lees wel een afwijzing van relaties in de Bijbel op basis van het feit van die relatie zelf. Een man-man of vrouw-vrouw relatie werd afgewezen omdat het geen man-vrouw relatie was. Een kwestie van geen alternatief dus.
JeeWee schreef:...hoort deze hele duscussie niet thuis in het topic 'homofilie'?
Nou ja, het heeft ook met de Bijbel te maken, dus het kan ook in religie besproken worden. Als het je bedoeling was om het enkel over de wetswijziging in Frankrijk te hebben, dan zou dit topic desnoods naar Actualiteit kunnen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)