boer schreef:Die relatie was er een als tussen broers, zonder dat daar lust bij kwam kijken.
Maar goed, er zal vast wel weer een aantal theologen zijn die op basis van het Hebreeuws tot deze conclusie kwamen.
Pathetisch.
Moderator: Moderafo's
boer schreef:Die relatie was er een als tussen broers, zonder dat daar lust bij kwam kijken.
Maar goed, er zal vast wel weer een aantal theologen zijn die op basis van het Hebreeuws tot deze conclusie kwamen.
Pathetisch.
JeeWee schreef:Onzin.
Er staat niets concreets over in de Bijbel en dus: afblijven.
JeeWee schreef:Kennelijk is dat het waar veel hetero''s over struikelen: de seks.
Dus toch de afkeer. het idee dat mannen sks met mannen hebben en vrouwen met vrouwen.
Terwijl het toch, net als in een heterorelatie om de liefde gaat.
En vanuit die liefde ontstaat ook lichamelijk contact. Het één is iets wat uit het ander voortvloeit.
Is de liefde er niet, dan blijft slechts de lust over...
Tante Pollewop schreef:Daar ben ik het niet mee eens, boer.
De Bijbel is geen kookboek waar je maar een paar teksten uit kunt plukken om je punt te bevestigen. Daarvoor is het teveel een boek uit zijn eigen tijd.
hubert schreef:Seks is op de keper beschouwd een dierlijke business. Qua 'viesheid; maakt het niet veel verschil hetero of homo. Dus dat kan de afkeer niet wekken.
Tsja, dat laatste zou dus niet mogen. Volgens mijn bescheiden mening komt er bij elke geslachtsdaad, met of zonder liefde, een flinke portie lust tevoorschijn. Anders zou het niet eens lukken.
Heeft de Schepper zich dan toch vergist door zoveel hormonen te programmeren?
Ook in de refowereld barst het van de lust en daar is - niet geheel toevallig - niets mis mee.
Ik ben deel geweest van die gay-community en heb er nog steeds indirekt mee te maken, af en toe.
Als ik buitenstaander was geweest, had je me misschien nog kunnen overtuigen, maar ik weet te veel.
Als volgeling van Christus hou ik het geen half uur meer vol tussen mijn ''soortgenoten''
Ik ken wel andere homo's die zich bekeerd hebben van hun oude leven, en nu heel wat gelukkiger zijn met Jezus in hun leven dan welk ander alternatief ook.
Maar goed, dan wordt je alweer gauw een ''Jezusfreak'' genoemd.
Het is nooit goed.
Hormonen deden wellicht pas hun intrede na de ''zondeval''.
Daarvoor aten we ook nog geen dieren en dieren elkaar.
hubert schreef:Pater van Kilsdonk ging altijd naar die krochten en deed er veel goed werk.
Reden dat de gemeente Delft het naaktstrand sluit, is dat er „op deze locatie de afgelopen jaren een duidelijke toename van strafbare feiten, aangiften en overlast geconstateerd is op het gebied van schennisplegingen en dan met name van zogenaamde herenontmoetingen”, meldde het college van burgemeester en wethouders in een recente brief aan de gemeenteraad, daarmee doelend op contacten tussen homoseksuelen.
...
„Er zijn het afgelopen jaar meerdere meldingen binnen gekomen van mensen (en kinderen) die ongewild geconfronteerd zijn met mannen die ‘met elkaar bezig’ waren.”
Reclame werd altijd automatisch op - volgens de computer - bijpassende Facebookpagina’s gepubliceerd. ... Dat lukte echter niet altijd: zo kwam kledingmerk M&S zijn vouchers tegen op een pagina over ‘leuke homoseksuele jongens’.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten