Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor blijblij » 24 jun 2013 21:35

Heb even je post verbeterd.

boer schreef:Die relatie was er een als tussen broers, zonder dat daar lust bij kwam kijken.
Maar goed, er zal vast wel weer een aantal theologen zijn die op basis van het Hebreeuws tot deze conclusie kwamen.
Pathetisch.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 jun 2013 21:56

boer schreef:Die relatie was er een als tussen broers, zonder dat daar lust bij kwam kijken.

Onzin.
Er staat niets concreets over in de Bijbel en dus: afblijven.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 jun 2013 22:03

JeeWee schreef:Onzin.
Er staat niets concreets over in de Bijbel en dus: afblijven.

Je bent nogal veranderd dan, toen ik 18 was en nog goedgelovig, gebruikte jij dit juist als inleidend verhaaltje en reden om homoseks goed te praten, weet je zeker ook niet meer?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 jun 2013 23:22

Er zijn aardig wat zaken die wel degelijk concreet beschreven staan in de Bijbel betreffende dit onderwerp.
Bleef jij daar maar eens vanaf, ipv alles er met alle mogelijke excuses onderuit te trekken en op te rekken.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 jun 2013 06:42

Daar ben ik het niet mee eens, boer.
De Bijbel is geen kookboek waar je maar een paar teksten uit kunt plukken om je punt te bevestigen. Daarvoor is het teveel een boek uit zijn eigen tijd.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 25 jun 2013 08:52

JeeWee schreef:Kennelijk is dat het waar veel hetero''s over struikelen: de seks.
Dus toch de afkeer. het idee dat mannen sks met mannen hebben en vrouwen met vrouwen.
Terwijl het toch, net als in een heterorelatie om de liefde gaat.

En vanuit die liefde ontstaat ook lichamelijk contact. Het één is iets wat uit het ander voortvloeit.
Is de liefde er niet, dan blijft slechts de lust over...

Seks is op de keper beschouwd een dierlijke business. Qua 'viesheid; maakt het niet veel verschil hetero of homo. Dus dat kan de afkeer niet wekken.
Tsja, dat laatste zou dus niet mogen. Volgens mijn bescheiden mening komt er bij elke geslachtsdaad, met of zonder liefde, een flinke portie lust tevoorschijn. Anders zou het niet eens lukken.
Heeft de Schepper zich dan toch vergist door zoveel hormonen te programmeren?
Ook in de refowereld barst het van de lust en daar is - niet geheel toevallig - niets mis mee.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 jun 2013 08:58

Tante Pollewop schreef:Daar ben ik het niet mee eens, boer.
De Bijbel is geen kookboek waar je maar een paar teksten uit kunt plukken om je punt te bevestigen. Daarvoor is het teveel een boek uit zijn eigen tijd.

ik ben het met je eens dat niet alles wat er in de Bijbel staat aan ons heidenen is geschreven, en dat zaken soms metaforisch bedoeld zijn.
Een voorbeeld van het niet begrijpen van b.v. het OT-verbod op travestie (wat een vorm van on-waarheid is) is een hoeksteen geworden van een gemeenschap die bij de uitvinding van de pantalon voor mannen gretig meeging met deze wereldse mode (mannen liepen tot dan toe gewoon in gewaden), maar de damespantalon kon geen genade vinden, toen deze werd uitgevonden.
En daardoor lopen heel wat dames nu blaasontsteking op, terwijl menig man zich ook nog verlekkert aan de veel te korte rokjes, die aan de NT-raad van Paulus om zich bescheiden te kleden, niemand tot aanstoot, geheel voorbij gaat.
Mode lijkt dus de drijfveer in de eerste plaats, en dan pas de voorschriften uit de Bijbel.
Ik ben deel geweest van die gay-community en heb er nog steeds indirekt mee te maken, af en toe.
Als ik buitenstaander was geweest, had je me misschien nog kunnen overtuigen, maar ik weet te veel.
Als volgeling van Christus hou ik het geen half uur meer vol tussen mijn ''soortgenoten'' ;-)
Ik ken wel andere homo's die zich bekeerd hebben van hun oude leven, en nu heel wat gelukkiger zijn met Jezus in hun leven dan welk ander alternatief ook.
Maar goed, dan wordt je alweer gauw een ''Jezusfreak'' genoemd.
Het is nooit goed.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 jun 2013 09:02

hubert schreef:Seks is op de keper beschouwd een dierlijke business. Qua 'viesheid; maakt het niet veel verschil hetero of homo. Dus dat kan de afkeer niet wekken.
Tsja, dat laatste zou dus niet mogen. Volgens mijn bescheiden mening komt er bij elke geslachtsdaad, met of zonder liefde, een flinke portie lust tevoorschijn. Anders zou het niet eens lukken.
Heeft de Schepper zich dan toch vergist door zoveel hormonen te programmeren?
Ook in de refowereld barst het van de lust en daar is - niet geheel toevallig - niets mis mee.

Hormonen deden wellicht pas hun intrede na de ''zondeval''.
Daarvoor aten we ook nog geen dieren en dieren elkaar.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 25 jun 2013 09:06

Boer
Ik ben deel geweest van die gay-community en heb er nog steeds indirekt mee te maken, af en toe.
Als ik buitenstaander was geweest, had je me misschien nog kunnen overtuigen, maar ik weet te veel.
Als volgeling van Christus hou ik het geen half uur meer vol tussen mijn ''soortgenoten'' ;-)
Ik ken wel andere homo's die zich bekeerd hebben van hun oude leven, en nu heel wat gelukkiger zijn met Jezus in hun leven dan welk ander alternatief ook.
Maar goed, dan wordt je alweer gauw een ''Jezusfreak'' genoemd.
Het is nooit goed.

Ik weet er ook wel wat van, maar ik vond het wel gezellig. Soms kan een portie gekheid geen kwaad.
Misschien heb je daar juist wel een taak. Pater van Kilsdonk ging altijd naar die krochten en deed er veel goed werk. Ik heb zo eens met hem gesproken en een leuke brief ontvangen.
Ik zou mij niet zoveel beter willen achten als christen.
Op de keper beschouwd zijn wij toch allen bedelaars?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 jun 2013 09:07

Ik denk dat er zeker niets mis is met lust.
Het gekke is dat in religieuze dingen juiste de lust i.c.m. seks als iets verderfelijks wordt gezien.
Ik weet nog wel dat, toen ik als kind door mijn vriendjes werd 'voorgelicht' ik dit heel schokkend vond.
In mijn kinderlijke gedachtewereld dacht ik daarna bijvoorbeeld dat het zaad van de prind wel met een buisje bij de koningin moest zijn binnengebracht, want geslachtsgemeenschap leek wel heel vies.
En dit bovenstaande is geen grapje!

Ik geloof dat het niet zo ok is als lust heel erg ik-gericht is en dus niet op de ander.
IK moet genieten, IK moet aan mijn trekken komen.

Daarom denk ik dat seks ook allen binnen een relatie past.
Binnen de liefde dus. Dan komt lust uit liefde voort en liefde uit lust.

Het bizarre is dat veel hetero's de lust en seks tussen homo's gaan visualiseren en dat 'vieze bah' vinden.
Maar als je aan je eigen 'ontvangenis' denkt, voelt dat ook niet lekker. Bij de geslachtsgemeenschap tussen je ouders willen de meesten ook liever niet denken.

Daarom denk ik (en zeg ik vaker) dat afkeer vaak als excuus wordt gebruikt voor bijbelse afkeuring.
En die afkeer komt natuurlijk niet alleen bij christenen voor...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 25 jun 2013 09:10

Boer
Hormonen deden wellicht pas hun intrede na de ''zondeval''.
Daarvoor aten we ook nog geen dieren en dieren elkaar.

Gelukkig tussen haakjes. De zondeval bestaat niet. Wel de constatering dat er goed en kwaad is.
In de tijd was Christus ook nog niet gekomen. Zijn al die mensen daarvoor nu niet vrijgekocht?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 25 jun 2013 09:11

@Jeewee
Mee eens!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 jun 2013 09:17

hubert schreef:Pater van Kilsdonk ging altijd naar die krochten en deed er veel goed werk.

Tja, Pater van Kilsdonk... waren er maar meer van deze praktische christenen.
Zijn motivatie was ook mijn motivatie om vier keer het 'heilig bootje' mede te organiseren op de Canal Parade. Ik wilde iedereen iets van Joh. 3:16 laten zien. En dat homo's van die liefde niet worden uitgesloten...

Een mooie foto van Pater van Kilsdonk:

Afbeelding

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jun 2013 21:28

↑ En toen zei die jongen: "Ah, wat lekker! Ga door!" :lol:

Omdat dit niet over Frankrijk gaat, plaats ik het maar hier, ook al voel ik me hier nou niet erg thuis.
Vandaag kwam ik twee berichten tegen waarin dingen staan, waarin je het taboe van vandaag tegenkomt: homofobie. En dat is toch behoorlijk tegen het zere been van de (vrijzinnige/ongelovige) homo's. In ieder geval tegen het zere been van progressief Refoweb.

Uit het artikel Verzet tegen sluiting naaktstrand Delftse Hout:
Reden dat de gemeente Delft het naaktstrand sluit, is dat er „op deze locatie de afgelopen jaren een duidelijke toename van strafbare feiten, aangiften en overlast geconstateerd is op het gebied van schennisplegingen en dan met name van zogenaamde herenontmoetingen”, meldde het college van burgemeester en wethouders in een recente brief aan de gemeenteraad, daarmee doelend op contacten tussen homoseksuelen.
...
„Er zijn het afgelopen jaar meerdere meldingen binnen gekomen van mensen (en kinderen) die ongewild geconfronteerd zijn met mannen die ‘met elkaar bezig’ waren.”

Dat vonden ze dus blijkbaar niet fijn. Wat raar toch! :shock:

En uit het artikel Facebook verwijdert reclame uit vrees boycot adverteerders
Reclame werd altijd automatisch op - volgens de computer - bijpassende Facebookpagina’s gepubliceerd. ... Dat lukte echter niet altijd: zo kwam kledingmerk M&S zijn vouchers tegen op een pagina over ‘leuke homoseksuele jongens’.

Nou jááá zeg, wat is daar mis mee? :shock:

:lol:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 jun 2013 21:44

Wat wil je nu horen, Boekenlezer?

Vrijheid houdt daar op waar het de vrijheid van anderen beperkt.
En homo's noch hetero's horen hun seksuele escapades uit te voeren op openbare plekken.

Maar dit heeft dan weer weinig met homofilie te maken.
Seksuele losbandigheid is er overal.
En als in de bijbel 7 keer wordt gesproken over losbandigheid die met homoseksualiteit te maken kan hebben, acht God het kennelijk vele malen noodzakelijker om iets te schrijven over heteroseksuele losbandigheid.
Want daarover gaat het vele, vele tientallen keren, zo niet honderden keren.

Maar daar wordt op Refoweb geen topic mee gevuld...

Terug naar “Archief”