alexander91 schreef:
Het eerste klopt inderdaad. Het gaat niet altijd op, maar het natuurlijke mechanisme dat ik beschreef is er wel zo ongeveer. Ook is het zo dat immuniteit afzwakt na verloop van tijd, maar als de ziekte nog steeds rondwaart, wordt het altijd weer op tijd weer opgebouwd. Een plotselinge besmetting met een onvoorbereid immuunsysteem is vaak dodelijk. Daarom wordt het al in de baarmoeder bij sommige ziektes (griep) opgebouwd.
Uiteindelijk gaat het echter om principes als christen, maar je kunt ook het principe hebben alles aan God over te geven, en toch tegen Zijn Wil in gaan. Zo kun je je menselijke verantwoordelijkheden volledig op God afschuiven: ik eet niet meer, God geeft mij wel te eten. Dat is een vroom principe (toch?), maar je sterft van de honger en eigenlijk pleeg je zelfmoord, en daar is een gebod voor. Zo heel duidelijk is dat dus niet.
Wat noem je voorzienigheid? Als je ziek bent, dat God dat mensen in je omgeving brengt die het remedie kennen? Of is dat in bed, afgesloten van de buitenwereld afwachten tot er op een magische manier iets verdwijnt? Hoe werkt de Vaderlijke hand? Waarom moesten de discipelen de wereld in? Waren zij niet onderdeel van de werking van de Vaderlijke hand? Waarom de profeten om Gods Woord te verkondigen? Gods werkt voor een groot deel dmv mensen. Waarom niet bij medicaties?[/quote]
========================================================
God heeft ons ook verstand gegeven. Het is zelfs Bijbels: wie gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node. Dus wie ziek zijn wel!!
Maar als er ergens een epidemie uitbreekt, kun je 2 dingen doen als je daar nog niet tegen ingeënt bent:
* Je gaat direct een inenting tegen die ziekte halen
* Je doet het niet, maar je bidt om bescherming. Zo het in de wijze raad van de Heere kan bestaan, dat je gezond mag blijven. Zo niet, of Hij dan de middelen wil zegenen.
Zo houd je je afhankelijk.
Het klinkt heel flauw, maar je wilt jezelf in leven houden door die prik te gaan halen, op de terugweg wordt je geschept door een vrachtwagen.
Kans van 1 op miljoen, dat weet ik. Ik wil alleen maar aantonen dat wij onszelf echt niet in leven kunnen houden, als de Heere dat anders beschikt. Ons geboorte- en stervensuur is immers bepaald.
En dan moet ik ook zeggen dat wij niet over elkaars geweten in deze kunnen beschikken, het gaat om de argumenten die je aandraagt.
Als dat "gemakszucht" betreft: dus hup naar de prikpoli, want anders.... is dat wat mij betreft een fout argument.