106768 schreef: Gevoelens moet je nooit in de weg zitten.
Ik vraag me af hoe algemeen geldig je deze uitspraak vind

Als we geen enkel gevoel zouden tegenhouden of afremmen, dan zou er niet zoveel vrede zijn.
Moderator: Moderafo's
106768 schreef: Gevoelens moet je nooit in de weg zitten.
hubert schreef:Met oprechte gevoelens is toch niets mis?
Of begrijp ik iets niet?
hubert schreef:Tsja. zo kun je het ook bekijken. Daarom maar weer wat minder algemeen on topic:
In dit geval ga ik uit van goede oprechte gevoelens tussen 2 mensen die van elkaar houden en met elkaar door het leven willen gaan.
Zou de Bijbel het een gruwel vinden als zij seks zouden hebben voordat zij naar de ambtenaar van de Burgerlijke Stand zijn geweest?
Of is dit een menselijk verzinsel van een stel zure prelaten?
Jannette123 schreef:Dat is dus de grote vraag.
Ik denk dat iedereen dat zelf maar kort moet sluiten. En als jij denkt dat God hiermee tevreden mee is en je merkt het door alles, dan zal het wel goed wezen. Het staat gewoon niet echt duidelijk in de bijbel wat niet en wel mag. Vroeger had je al dat gezeur met trouwen ook niet zo...
Jannette123 schreef:Tsjah, maar jij kan niet voor een ander bepalen wat niet of wel goed is. Net zoals ik dat ook niet voor over jou kan doen.
Daarbij denk ik ook dat er veel belangrijkere dingen zijn in de wereld, ik vind dat mensen zich zo druk kunnen maken over allerlei dingen.
Ik ken ook ouders die continue op hun kinderen letten op het gebied van seks. Elke keer vragen ze of ze geen seks hebben voor het huwelijk. Stel dat je 'ja' zeggen. Dan worden de ouders boos. Maar als ze 'nee' zeggen dat geloven ze je niet. Wat moet je daar dan mee?
Alles, nadat ze je eerst eigen verantwoordelijkheid hebt bijgebracht.schelpje3 schreef:Mag ik jou een stelling voorleggen Jannette?
De oudste dochter van een vriendin kreeg verkering en op een gegeven moment bleef de jongen slapen. Mijn vriendin wilde dat de jongen in de logeerkamer ging slapen, haar man vond dit onzin, want ze deden "het" toch wel. Het werd een twistpunt, alhoewel ze het vantevoren echt wel besproken hebben, ze waren beiden tegen, volgens mijn vriendin. Maar toen het moment daar was, vond hij het ineens lichtelijk overdreven.
Bij de 2e was het al geen twistpunt meer. Die vroeg het niet eens meer, de oudste mocht toch ook?
Wat laat je toe, als ouders?
boer schreef:Alles, nadat ze je eerst eigen verantwoordelijkheid hebt bijgebracht.
Jannette123 schreef:Tsjh. daar heb je een punt. maar misschien moet je als ouders gewoon verstandig zijn. namelijk ze het gewoon vertellen hoe je er over denkt... maar ook WAAROM je er zo over denkt. en stel dat je..kind het daar dan vervolgens niet mee eens is. moet geen kind ook in de gelegenheid is om zijn verhaal uit te leggen. want juist dat wordt niet gedaan!
maar ook soort vrij in laten. Ze komen er vanzelf wel achter!
schaapje schreef:
Hoe kom je bij het idee dat je alles moet toestaan? En eigen verantwoordelijkheid bij brengen? Vanaf welke leeftijd is een kind verantwoordelijk? En kan een kind/tiener dat wel aan?
En als ze kiezen voor seks in de verkeringstijd hoe kan je dat verantwoorden als ouder, dit in je eigen huis toe te laten?
Het is wel te merken boer dat je zelf geen kinderen hebt, met deze uitspraken.
boer schreef:
Probeer eens wat minder persoonlijk te posten.
Ik verkeer vaak genoeg tussen familie en anderen die wel kinderen hebben, ook lees ik kranten en tijdschriften.
Wat mijn persoonlijke ervaring betreft is dat er over God en seks nauwelijks gepraat wordt.
school en catechesatie moeten dat maar oplossen.
De taak van ouders is het kind verantwoordelijk te maken voor zijn daden en zelfstandigheid bij te brengen.
Ieder kind zou goed genoeg door de ouder gekend en aangevoeld moeten worden, om te zien wanneer de eigen verantwoordelijkheid vormen begint aan te nemen.
En dan ga je een kind niet behandelen alsof het 4 jaar oud is met ''mag wel, mag niet'', lijkt me.
Waar word b.v. geleerd dat het christelijk huwelijk een weerspiegeling is van de relatie tussen Christus en Zijn gemeente, welke op trouw en liefde gebaseerd, onberispelijk dient te zijn?
Communicatie lijkt me het sleutelwoord, dwang werkt trouwens vaak averechts op deze leeftijd.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten