Boekenlezer schreef:Ook al is het niet uit geloofsovertuiging, hierin heeft hij wel groot gelijk: "Ik denk er niet aan om twee mannen te huwen. Dat is niet normaal."
Zoiets is inderdaad ook niet normaal. Dat de wetgever dat blijkbaar wel vindt, geeft aan hoe verknipt die is. Of misschien beter nog: de meerderheid van het volk dat deze wet de wereld in geholpen heeft.
Hij zegt trouwens niet dat hij graag twee vrouwen trouwt. Doet 'ie zo te zien ook liever niet.
Wat mij betreft zijn twee 'getrouwde' vrouwen net zo aanstootgevend als twee 'getrouwde' mannen.
Op welke manier geef ik (als getrouwde man) jou eigenlijk aanstoot? Waar heb jij concreet last van sinds pakweg 15 september vorig jaar (mijn trouwdag)? Smaakt je eten je niet meer? Slaap je slecht? Vervelende jeukende uitslag op je armen?
Ik kan me er namelijk absoluut niets bij voorstellen, omdat ik zelf nog nooit hinder heb ondervonden van het huwelijk van iemand anders.
Ik zou zeggen: praat erover met je huisarts, misschien bestaat er wel een zalfje voor.