Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor Wim2600 » 15 jun 2013 10:16

yobem schreef:Ja Wim, dat je het ff weet.

Maar uit liefde hoor! En niet omdat ik het zelf prettig vind om een hoop buzz te genereren rondom mijn eigen idiotie. Ik heb er ook totaal geen behoefte aan om mensen zo veel mogelijk te laten zien dat ik de zoekmachine van een online bijbel snap. Ik vind het ook helemaal niet prettig om mijn eigen kennis te laten contrasteren met een ongelovige, want ik heb eigenlijk ook totaal niet de behoefte om duidelijk te maken welke balans het weegschaaltje, volgens mijn ongelofelijke onderscheidende vermogen, heeft.

Maar vanuit mijn tomeloze liefde en bescheidenheid wilde ik je dat tóch ff meegeven.

:mrgreen:

:D spijkers met koppen, noem ik dat! =D>

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 15 jun 2013 10:31

Wim2600 schreef: :D spijkers met koppen, noem ik dat! =D>

Ja, dat soort parasieten heeft het ongeloof bijkans harder nodig dan de ongelovige zelf. Het hele imago heeft men er aan opgehangen. Zonder de kans om zich als vlag op de modderschuit te kunnen presenteren blijft er niets, maar dan ook helemaal niets over.

Its a bloody shame. Bij iedere poging ze van repliek te dienen gaan ze er, als die-hard avondvierdaagsewandelaars, met je opmerking vandoor als ware het een nieuw schuifje op de medaille van het afziende en worstelende martelaarschap.

De bereidheid waarmee ze zich in en op onze vermeende drek storten grenst aan heidendom-fetisjisme.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 jun 2013 10:34

Of te wel, een door persoonlijke, sexueel gerichte voorkeur, gedreven overtuiging.
Met moraal niets te maken...maar goed het is dan ook een civiel huwelijk, geen kerkelijk huwelijk....
Ben wel weer benieuwd wat Boekenlezer nu vindt van zijn laatste held ;-)

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 15 jun 2013 11:40

mealybug schreef:Of te wel, een door persoonlijke, sexueel gerichte voorkeur, gedreven overtuiging.
Met moraal niets te maken...maar goed het is dan ook een civiel huwelijk, geen kerkelijk huwelijk....

Helaas, het gaat hier om een andere burgemeester. :wink:
Maar het illustreert wel mooi de hypocrisie die hoogtij viert.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2013 12:12

Wim2600 schreef:Mijn punt is dat je je persoonlijke levensbeschouwelijke voorkeuren niet kan en mag laten primeren op het openbaar ambt dat je geacht wordt uit te voeren.

Met een dergelijk standpunt maak je het saboteren van de jodenvervolging door de Duitse bezetter in 1940-1945 ook onmogelijk, om eens een voorbeeld te noemen. Of gelden er dan plotseling wel ineens hogere normen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 15 jun 2013 12:15

Boekenlezer schreef:Met een dergelijk standpunt maak je het saboteren van de jodenvervolging door de Duitse bezetter in 1940-1945 ook onmogelijk, om eens een voorbeeld te noemen. Of gelden er dan plotseling wel ineens hogere normen?

Jij vergelijkt nu het gezag van de overheid in een vreedzame democratische maatschappij met de terreur van een totalitair regime in oorlogstijd... beetje kromme vergelijking, vind je zelf niet?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2013 12:22

mealybug schreef:Of te wel, een door persoonlijke, sexueel gerichte voorkeur, gedreven overtuiging.

Ook al is het niet uit geloofsovertuiging, hierin heeft hij wel groot gelijk: "Ik denk er niet aan om twee mannen te huwen. Dat is niet normaal."
Zoiets is inderdaad ook niet normaal. Dat de wetgever dat blijkbaar wel vindt, geeft aan hoe verknipt die is. Of misschien beter nog: de meerderheid van het volk dat deze wet de wereld in geholpen heeft.

Hij zegt trouwens niet dat hij graag twee vrouwen trouwt. Doet 'ie zo te zien ook liever niet.
Wat mij betreft zijn twee 'getrouwde' vrouwen net zo aanstootgevend als twee 'getrouwde' mannen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 15 jun 2013 12:37

Boekenlezer schreef:Ook al is het niet uit geloofsovertuiging, hierin heeft hij wel groot gelijk: "Ik denk er niet aan om twee mannen te huwen. Dat is niet normaal."
Zoiets is inderdaad ook niet normaal. Dat de wetgever dat blijkbaar wel vindt, geeft aan hoe verknipt die is. Of misschien beter nog: de meerderheid van het volk dat deze wet de wereld in geholpen heeft.

Hij zegt trouwens niet dat hij graag twee vrouwen trouwt. Doet 'ie zo te zien ook liever niet.
Wat mij betreft zijn twee 'getrouwde' vrouwen net zo aanstootgevend als twee 'getrouwde' mannen.

Op welke manier geef ik (als getrouwde man) jou eigenlijk aanstoot? Waar heb jij concreet last van sinds pakweg 15 september vorig jaar (mijn trouwdag)? Smaakt je eten je niet meer? Slaap je slecht? Vervelende jeukende uitslag op je armen?
Ik kan me er namelijk absoluut niets bij voorstellen, omdat ik zelf nog nooit hinder heb ondervonden van het huwelijk van iemand anders.
Ik zou zeggen: praat erover met je huisarts, misschien bestaat er wel een zalfje voor. :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2013 13:10

Boekenlezer schreef:Met een dergelijk standpunt maak je het saboteren van de jodenvervolging door de Duitse bezetter in 1940-1945 ook onmogelijk, om eens een voorbeeld te noemen. Of gelden er dan plotseling wel ineens hogere normen?

En de Godwin is een feit. Boekenlezer heeft de discussie verloren. Slotje erop dan maar?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2013 13:11

Boekenlezer schreef:Ook al is het niet uit geloofsovertuiging, hierin heeft hij wel groot gelijk: "Ik denk er niet aan om twee mannen te huwen. Dat is niet normaal."

Linkshandigheid is ook niet normaal, of een IQ van boven de 120.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 15 jun 2013 13:36

Boekenlezer schreef:Wat mij betreft zijn twee 'getrouwde' vrouwen net zo aanstootgevend als twee 'getrouwde' mannen.

Goh...wat mij betreft zijn gelovigen die menen te moeten terugvallen op een eeuwenoud boek om daarmee vervolgens verworven rechten van homoseksuelen als niet normaal te bestempelen pas aanstootgevend.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jun 2013 21:01

Mortlach schreef:En de Godwin is een feit. Boekenlezer heeft de discussie verloren. Slotje erop dan maar?

Dat is jouw interpretatie, die geheel voor jouw rekening is. Blijkbaar ben jij van mening dat er naar bepaalde omstandigheden niet verwezen mag worden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 jun 2013 21:50

Dat vinden wel meer mensen, vooral omdat het geen argument is in een discussie.

Over het algemeen betrekt men nazi's erbij als men zonder argumenten komt te zitten.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2013 13:09

Tante Pollewop schreef:Dat vinden wel meer mensen, vooral omdat het geen argument is in een discussie.

Over het algemeen betrekt men nazi's erbij als men zonder argumenten komt te zitten.

Precies

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Terug naar “[Religie] - Open forum”