Hoe kan ik wederom geboren worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marly
Verkenner
Verkenner

Hoe kan ik wederom geboren worden

Berichtdoor Marly » 12 jun 2013 12:25

In een gospel liedje hoorde ik dat ik wederom geboren moest worden, hoe ging dat bij jullie ?

Atro

Re: Hoe kan ik wederom geboren worden

Berichtdoor Atro » 12 jun 2013 15:24

Marly schreef:In een gospel liedje hoorde ik dat ik wederom geboren moest worden, hoe ging dat bij jullie ?

Wedergeboorte is iets waar een mens niks voor kan doen.
Dat wordt gewerkt door God d.m.v. de Heilige Geest.
Wedergeboorte wordt ook wel "levendmaking" genoemd

Je zult dan steeds meer leren dat er een kloof tussen jou en God is. Dat het jouw schuld is dat die kloof er is.
Dat er een eeuwigheid is! En dat sterven God ontmoeten is. Dit noemen ze ook wel zelfkennis.

Totdat de nood voor jou zo groot is dat je tot Christus vlucht. En dan leer je Gods vrije Genade in Christus te omhelzen. Dan wordt je gewassen door het allesreinigende en dierbare Bloed van Christus. Dan komt er na een periode van verwarring, dat het onmogelijk is om ooit nog behouden te worden, een onnoemelijke vrede in het hart! Dan valt de zondenlast van je schouder!

En dit alles geschied door het Goddelijke "Ik zal". Hij wil en zal "in nood" volkomen uitkomst geven.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 12 jun 2013 17:11

1 Joh.5:1 Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren; en ieder die Hem liefheeft Die geboren deed worden, heeft ook lief wie uit Hem geboren is.

IceCream
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor IceCream » 12 jun 2013 18:20

In de Bijbel lezen we van iemand die precies dezelfde vraag stelt, maar dan in iets andere woorden. De stokbewaarder vraagt aan Paulus, terwijl hij denkt dat zijn laatste uur geslagen heeft, wat hij moet doen om behouden te worden. Paulus geeft als antwoord: Gelooft in de Heere Jezus Christus en je ZULT zalig worden.

Dus om terug te komen op jouw vraag: hoe kan ik wederom geboren worden? De enige stap die jij hoeft te zetten, is de stap naar Christus toe. Hem willen aannemen. Geloof in hem en je zult zalig (gered) worden! We hoeven geen bedevaartstochten af te leggen, we hoeven geen geschenken te geven, het enige wat wij hoeven doen is tot Hem gaan en vragen of hij ons wederom geboren wil laten worden. Hoe dan? Door te bidden. Je mag er zelfs op pleiten, want God zegt zelf in Zijn woord dat een ieder die tot Hem komt en in Hem gelooft, behouden zal worden. Hij wil niets liever dan jou redden!

En er zullen mensen komen die zullen zeggen: "Maar God moet het doen!" En vervolgens gaan ze zitten afwachten tot God iets gaat doen in hun leven. Maar wat denk je dat God aan het doen is? Hij wil niets liever, hij heeft alles al gegeven wat hij kon geven, namelijk Zijn Zoon: Christus. Christus is ook voor jou gestorven, voor al jouw misstappen, verkeerde gedachten, fouten en wat dan ook. Daar mag je ook op terugvallen in je gebed.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 12 jun 2013 19:07

Marly schreef:In een gospel liedje hoorde ik dat ik wederom geboren moest worden, hoe ging dat bij jullie ?

Hoi Marly heb je het ook al in de bijbel gelezen?
Staat in het Johannes evangelie. Hoofdstuk3 vers3.

Hoe ging dat bij mij vraag je.
Wel dat gebeurde toen ik tegen die tekst aanliep die ik hier boven noem. Christelijk opgevoed en de bijbel al vele malen gelezen overkwam het mij dat o.a. deze tekst uit de bijbel mij aan het denken zette. Over de geboorte die daar genoemd wordt. Wedergeboorte. Wat is dat eigenlijk. Ik was al geboren en er moest nog een geboorte komen? Nicodemus vraag werd zo de mijne.

Hoe ging dat bij jullie?

De Heere zette mij stil bij een stukje uit Zijn Woord(er waren er nog wel een paar hoor zoals een kwade boom brengt kwade vruchten voort Matheus7:18). En dat liet me niet meer los. Tot ik begreep dat de eerste geboorte uit mijn ouders onvoldoende was om Gods Koninkrijk te zien of in te gaan(verzen 3 en 4). Toen begreep ik dat de eerste geboorte niet voldoet in Gods ogen. Daar kan niets goeds uit voort komen. Zeker geen zien van - en ingaan in het Koninkrijk van God. Toen ben ik gaan zoeken wat het Woord nu bedoelde met die nieuwe geboorte; en langzamerhand begreep ik dat de Heere Jezus daar voor naar deze wereld gekomen was. Om die nieuwe geboorte mogelijk te maken.
Toen begreep ik ook wat dat is: in Hem geloven. Jezelf toe vertrouwen aan Hem opdat Hij die nieuwe geboorte in je kan werken. Zeg maar leerling worden van Hem. Net als de discipelen die Hij tot Zich riep. Die moesten het ook van Hem hebben.
Lees eens Matheus19:27 en 28.
Wij hebben alles verlaten en zijn U gevolgd.
Dan zegt Jezus dat ze Hem gevolgd zijn in de wedergeboorte.

Zo werd hun weg ook mijn weg.

h.g.
Learsi

Marly
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marly » 17 jun 2013 21:07

Tijdens gebed Totaal eerlijk vertellen wat je in je leven gedaan hebt,serieus vergeving vragen voor iedere zonde, je voelt een last van je afvallen is mijn ervaring.
En wat andere jouw aangedaan hebben, samen met de hulp van God vergeven , als God helpt kun je je vijanden liefhebben.
Wrok en zonde was een zware last , ik vertel iedere dag wat er fout ging en wie ik moet vergeven, God haalt beleden zonde uit het hart, en Hij haalt ook alle Wrok weg, als je hart schoon is en je bid of de Heilige geest in je hart komt, durf je ook Zijn naam groot te maken in het openbaar, terwijl ik op eigen kracht daar niet de ballen voor heb.

http://www.youtube.com/watch?v=YfsnJMTWS7Q

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 jun 2013 18:45

ik kwam vrij laat tot geloof -- liet mij dopen in water, en werd daarna gedoopt met de Heilige Geest -- nog een jaar later, ontving ik de gave van profetie + onderscheiding ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

meiske
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meiske » 29 jun 2013 20:18

Ik raakte in gesprek met een leeftijdsgenoot. Had weinig meer met God, voelde beetje benauwt. Tijdens ons gebed liet God zien hoe groot Hij is! Hij heeft mij radicaal omgedraaid!

Het liedje reborn van Avalon is zo herkenbaar voor mij!
Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft!
1 Joh 4:19

meiske
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meiske » 29 jun 2013 20:28

Hero schreef:
ik kwam vrij laat tot geloof -- liet mij dopen in water, en werd daarna gedoopt met de Heilige Geest -- nog een jaar later, ontving ik de gave van profetie + onderscheiding ....

Waarom liet jij je dopen?
Wat wordt er precies verstaan onder de gave van profetie en onderscheiding? Kun je een voorbeeld noemen?
Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft!
1 Joh 4:19

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 jun 2013 20:58

meiske schreef:Waarom liet jij je dopen? Wat wordt er precies verstaan onder de gave van profetie en onderscheiding? Kun je een voorbeeld noemen?

@meiske ... ik liet me dopen (door de ouderlingen), omdat : Jezus ons daarin voorgegaan was ....

profetie, is als Jezus je aanzet tot (het niet`academisch) uiten van een doorgeving -- dat kan een direkt woord wezen, maar ook een visioen ....

NB : deze niet^gestructureerde vorm van *kerk leiding*, zal het straks overnemen van alle menselijk gedoe ....

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 jun 2013 21:33

@Hero

Ik geloof dat als de mens met een open en oprecht hart bid, of Jezus in zijn of haar leven wil komen, dat God dat zal geven, en zo ook de Heilige Geest in het hart van de mens geven.

Ik ben er zelf getuige van door genade.

Maar die gaven die je noemt, kan je die nog uitspreiden in delen? De gave van profetie begrijp ik maar de gave van onderscheiding ligt toch veel dieper dan visioenen?

Johannes zegt, geloof niet iedere geest.
Maar beproef de geesten of ze uit God zijn!

Naar mijn mening, komt de gave van onderscheiding daarin tot uiting.

Met vriendelijke groet,

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 01 jul 2013 13:00

xsidd schreef:Maar die gaven die je noemt, kan je die nog uitspreiden in delen? De gave van profetie begrijp ik maar de gave van onderscheiding ligt toch veel dieper dan visioenen?

Johannes zegt, geloof niet iedere geest. Maar beproef de geesten of ze uit God zijn! Naar mijn mening, komt de gave van onderscheiding daarin tot uiting

Hallo ... Xsidd,
de gave van profetie, mag je beschouwen als iets *organisch*, daarentegen de gave van onderscheiding, als een (zeg maar) : *instrument* -- zo heb ik gelovigen gekend, die over beide beschikten, tot`dat ze 'r mee gingen meppen !! -- immers, Jezus verlangt dat je met zulke gaven, op uiterst integere wijze omspringt -- dus, beschadigt iemand z'n gave door 'r mee te gaan meppen, dan moet je het voortaan zonder stellen ? -- maar, visioenen zijn slechts een andere manier van doorgeven -- anders dan gewone dromen, blijven visioenen voor altijd vastzitten in je geheugen ....

alleen, het *beproeven van geesten*, wordt een hachelijke onderneming, wanneer je NIET zou beschikken over gave des onderscheids !? -- gelukkig dat de meeste gelovigen, wel redelijk intu'itief overigens, proberen te toetsen -- echter, ze laten zich heel vaak op het verkeerde been zetten door hun officiele leeraars, alsook door de LEER`cultuur in hun eigen kerk ....

PS : de gave des onderscheids, werd mij pas gegeven, toen ik mijzelf *onder kritiek* stelde, plus mijzelf ging toetsen -- wat uiteraard, van tijd tot tijd, opnieuw moet gebeuren ....

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 jul 2013 17:20

Hoi,

De gave van profetie heeft nu alleen voor me ingehouden, dat door Gods Geest zaken aan de mens openbaart, anderen bemoedigd en opbouwd, en ook vermaning in zich heeft. Door visioenen, maar ook door het Woord, en zoals ook door mensen.

Sommige mensen profeteren zonder dat ze het zelf merken.

Persoonlijk geloof ik, dat mensen die de gave van onderscheiding niet hebben, ook vrij of heel ongevoelig zijn voor de geestelijke wereld.

Bedankt voor je mening!:-)

Groet.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 01 jul 2013 20:00

xsidd schreef:De gave van profetie heeft nu alleen voor me ingehouden, dat door Gods Geest zaken aan de mens openbaart, anderen bemoedigd en opbouwd, en ook vermaning in zich heeft. Door visioenen, maar ook door het Woord, en zoals ook door mensen

't moeilijkste deel van dit goede werk, is & blijft het corrigerend aanspreken van : *koning EGO* -- want *koning EGO* is nu eenmaal de machtigste koning op aarde ....

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 jul 2013 21:06

Hero schreef: *koning EGO* -- want *koning EGO* is nu eenmaal de machtigste koning op aarde ....

Geloof je dat echt?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Archief”