Moderator: Moderafo's
Marly schreef:In een gospel liedje hoorde ik dat ik wederom geboren moest worden, hoe ging dat bij jullie ?
Marly schreef:In een gospel liedje hoorde ik dat ik wederom geboren moest worden, hoe ging dat bij jullie ?
Hero schreef:
ik kwam vrij laat tot geloof -- liet mij dopen in water, en werd daarna gedoopt met de Heilige Geest -- nog een jaar later, ontving ik de gave van profetie + onderscheiding ....
meiske schreef:Waarom liet jij je dopen? Wat wordt er precies verstaan onder de gave van profetie en onderscheiding? Kun je een voorbeeld noemen?
xsidd schreef:Maar die gaven die je noemt, kan je die nog uitspreiden in delen? De gave van profetie begrijp ik maar de gave van onderscheiding ligt toch veel dieper dan visioenen?
Johannes zegt, geloof niet iedere geest. Maar beproef de geesten of ze uit God zijn! Naar mijn mening, komt de gave van onderscheiding daarin tot uiting
xsidd schreef:De gave van profetie heeft nu alleen voor me ingehouden, dat door Gods Geest zaken aan de mens openbaart, anderen bemoedigd en opbouwd, en ook vermaning in zich heeft. Door visioenen, maar ook door het Woord, en zoals ook door mensen
Hero schreef: *koning EGO* -- want *koning EGO* is nu eenmaal de machtigste koning op aarde ....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten