Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor juffiejuf » 10 jun 2013 21:06

@ TJ; dan verliest hij nog best veel vocht op een dag!! Toch ziet hij er op de tweede foto er helder uit! Ze hebben toch wel gezegd wanneer je weer moet bellen naar het ziekenhuis?

@ pluk1; hier dus pas de keuze gemaakt om niet meer aan HBO studie te gaan beginnen. Heb al een HBO opleiding gedaan (pabo) maar wilde door naar het voortgezet onderwijs. Helaas weinig vrijstelling waardoor ik nog vier jaar moest gaan leren. Hier dus gekeken hoeveel uur je kwijt was om naar school te gaan + wat ik thuis kwijt zou zijn aan leren. Daarbij komt dat je nog erbij moet werken/stage dus maar besloten om hier er voorlopig niet aan te gaan beginnen. Onze buurvrouw doet het naast werken + klein kind en die vindt het heel erg pittig. Denk dat het ook verschilt per persoon hoeveel energie je heb. 's Avonds ben ik vaak gewoon moe en weinig zin meer om veel te ondernemen, andere hebben dan nog veel energie.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jun 2013 07:37

dat is ook precies mijn punt.. hij drinkt weinig.. hij plast veel en zweet best snel... maar hij is nog gewoon best vrolijk.. hij maakt niet een zieke indruk... wanneer is het dan goed en wanneer niet... Niet leuk dit hoor, die onzekerheid...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 11 jun 2013 08:36

@ TJ; had je geen instructies gekregen?? Hier gaven ze bij de HAP aan dat ze meestal niet ingrijpen zolang een kind vrij alert is, speelt etc. Brrr, dan voel je je zo machteloos als moeder!! Sterkte!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 11 jun 2013 08:53

Zijn er bij de refowebkids ook kinderen met een koemelkallergie?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jun 2013 10:14

we moeten hem gewoon goed in de gaten houden en zodra wij het niet vertrouwen mogen we meteen de kinderafdeling bellen.. ze zeiden: liever 1 keer te vaak, dan te laat.. Nu moet ik even weer leren op mijn gevoel te vertrouwen, omdat het allemaal gewoon een beetje eng is, omdat je nog geen oorzaak weet.. :?

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 11 jun 2013 10:48

Lijkt me vreselijk TJ, die onzekerheid! Zou gewoon bellen als ik niet zeker was hoor, net wat je zegt: beter een keer teveel dan een keer te weinig!

Die traktatie is leuk zeg! Levi heeft hier Rupsje Nooitgenoeg getrakteerd: witte druiven aan een sateprikker rijgen en bovenop een papieren hoofdje van rupsje nooitgenoeg (te vinden op websites via google). Ik had alles in een piepschuimbol gestoken en daar omheen had ik stukjes kaas en worst gelegd waar ik gaatjes in geboord had (als rupsje het had opgegeten). De kinderen vonden het geweldig en het is makkelijk te maken!

Bedankt voor al jullie reacties op mijn dilemma! Als ik het zo hoor is het echt superpittig. Ik wil ook niet perse HBO hoor, MBO is voor mij prima, maar mocht ik nog zin hebben om verder te gaan :wink: . Wat jullie schrijven over onregelmatig werken, daar zit ik inderdaad ook wel over te dubben. Ik denk toch dat ik het nog eens goed ga heroverwegen, Levi is 4 en tot nu toe ons enige kindje. Maar daar zit ik ook mee, als ik er nu mee begin, kan er voorlopig geen tweede kindje komen. Dat zie ik namelijk echt niet zitten naast een opleiding. Dus wellicht moet ik toch wachten tot ik wat meer uit de kleine kinderen ben en dan kijken of ik het nog steeds zo graag wil. Op dit moment ligt er ook nog een verhuizing in het verschiet de komende jaren, dus al met al niet het goede moment denk ik. Ik woon trouwens in de randstad, ziekenhuizen genoeg dus, daar zal het niet aan liggen ;-).

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 11 jun 2013 11:07

ik lees al zolang mee, dat ik nu toch ook maar eens mee ga 'babbelen'
@Johannes 1; hier 3 van de 5 kinderen met koemelk allergie, mama met koemelk overgevoelligheid en een baby met ws ook koemelk allergie.
Vanwaar je vraag?

@ TJ; wat een zorgen zeg om/met je mannetje!! Zolang hij allert en vrolijk is, speelt zou ik niet zo snel bellen. Is hij erg hangerig, suf, etc. dan zeker aan de bel trekken! Maar volg vooral je gevoel, dat heeft het meestal goed!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jun 2013 11:11

Ja.. zo houd ik dat ook maar een beetje aan... het lastige bij Manoël is dat het niet zo typisch verloopt als bij een "normale" uitdroging.. hij blijft bijv flinke plasluiers houden... als hij dat niet zo hebben, dan had je een makkelijkere manier om te zien of het nog goed zit of niet... maar goed we zitten er bovenop en hopen er het beste van!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 11 jun 2013 11:19

bakvis schreef:ik lees al zolang mee, dat ik nu toch ook maar eens mee ga 'babbelen'
@Johannes 1; hier 3 van de 5 kinderen met koemelk allergie, mama met koemelk overgevoelligheid en een baby met ws ook koemelk allergie.
Vanwaar je vraag?

Mijn zoontje heeft een koemelk allergie. Ik was benieuwd naar de ervaringen van anderen. Had jou kind ook een groei/gewicht achterstand?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 11 jun 2013 11:25

Had jou kind ook een groei/gewicht achterstand

Niet allemaal, maar de (nu 1 na)jongste wel. hij is nu bijna vier en is 94 cm en weegt net 15 kilo.
verder ontzettend veel KNO-problemen gehad. buisjes, amandelen knippen, weer buisjes....in totaal bij 3 kinderen meer dan 20 keer bij KNO-arts onder narcose geweest.
Er is trouwens wel vrij veel te vinden zonder koemelk. Ik weet niet hoe oud je zoontje is? Bij ons beginnen ze er met een jaar of 6 wel aardig overheen te groeien.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 11 jun 2013 11:35

bakvis schreef:Niet allemaal, maar de (nu 1 na)jongste wel. hij is nu bijna vier en is 94 cm en weegt net 15 kilo.
verder ontzettend veel KNO-problemen gehad. buisjes, amandelen knippen, weer buisjes....in totaal bij 3 kinderen meer dan 20 keer bij KNO-arts onder narcose geweest.
Er is trouwens wel vrij veel te vinden zonder koemelk. Ik weet niet hoe oud je zoontje is? Bij ons beginnen ze er met een jaar of 6 wel aardig overheen te groeien.

Mijn zoontje is nu 1.5 jaar. Lopen al een tijdje bij kinderarts en dietiste van het ziekenhuis, omdat hij na ongeveer 10 maanden van het midden (tussen de groeilijnen) naar de onderste lijn ging. We hebben een tijd koemelkvrije producten gegeven. We moeten van de dietiste gaan forceren met beetjes melk. Zo te zien heeft hij hier niet echte klachten van, alleen hier en daar wat exceem. Alleen groeit hij niet. Hij blijft op de onderste lijn hangen. Ik vraag me dan ook af of dit gebruikelijk is bij een koemelk allergie dat er geen groei is.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 11 jun 2013 12:34

Hier ook koemelk-allergie, met nog veel meer allergieën. Al tien jaar.
Hij leek eroverheen gegroeid, na een provocatie in het ziekenhuis mocht hij koemelk. Dit ging een paar jaar goed, maar na een winter vol ziektes blijkt hij toch nog steeds allergisch. Nu we weer koemelkvrij zijn, gaat het weer goed.
Allergie en groeiachterstand hebben inderdaad vaak met elkaar te maken.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jun 2013 18:42

johannes1 schreef:Mijn zoontje heeft een koemelk allergie. Ik was benieuwd naar de ervaringen van anderen. Had jou kind ook een groei/gewicht achterstand?

Hier gene allergie, maar een intolerantie, want een allergie gaat niet over en een intollerantie wel. Hij is onderzochti n het ziekenhuis met een dubbele blind test, toen was hij nog prima aan gewicht, maar hij eheft wel een groeiachterstand, zowel gewicht als lengte. buurkindjes van net twee zijn langer dan hem. Ook weegt hij in gewicht een amper elf kilo.

Op het cb en in het ziekenhuis nooit moeilijk over en om gedaan...

Hier net als bij bakvis veel kno geweest, veel heel vaak oorontstekingen ed, en al drie keer buisjes, hij is nog maar twee.
Hij lijkt er aardig overheen te zijn, maar we merken bij veel melkgebruik nog wel weer diarree-luiers, en veel onrust, hij is dan gewoon niet rustig en makkelijk maar kort lontje en driftig.
bepaalde andere melkproducten gaan wel beter, karnemelk en arla, dat is nieuw heeft hij geen problemen mee zelf. Vanille yoghurt ging goed, maar gewone yoghurt lijkt weer te veel van het goede.
Hij krijgt nu wel melkproducten, maar minimaal. Ik geef hem zo ook geen softijsje, hij krijgt alleen een ijsbekertje, dus het hoorntje en af en toe een likje van mij, een heel softijsje, wat hij miss wel zou lusten is teveel.

Ik moet ook wel zeggen dat hij een 'moeilijke' eter is en never nooit stil zit, dus alles wat erin gaat wordt ook verbrand, dus blijft weinig over om te groeien.

Koemelkvrije producten, vooral de ah merken, eigen merk! te kust en te keur.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2013 09:06

een intolerantie gaat ook niet altijd over hoor!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2013 09:07

wat betreft Manoël...

zaterdag zaten we op 375 ml wat er in is gegaan..
zondag zaten we op 700 ml (in de nacht 300!! gedronken)
maandag zaten we op 450 ml
vandaag op 470 ml...

(dat is dus alleen wat erin gegaan is.. niet kijkend naar wat eruit gegaan is)

minimaal dus.. Maar hij blijft levendig en wil spelen...

pff die onzekerheid.. ik wacht vandaag nog even af hoe ver we komen en dan bel ik donderdag toch even voor advies denk ik...

De juffen op school vonden hem er slecht uit zien... hij is ook bleek en mager.. maar goed zij hebben natuurlijk niet gezien van hoever hij gekomen is... dus ik vind het ook echt moeilijk beoordelen...

Terug naar “Archief”