Dat laatste daar hebben we het hier niet over. Overigens heb ik daar geen enkel probleem mee. Het gaat om volwassen mensen die vrijwillig aan seks doen. Wie ben ik om daar iets van te vinden? Voor die ziektes hebben we klinieken en voorbehoedsmiddelen. En anonieme seks kan ook heel lekker zijn. Veel meer mensen doen daaraan dan jij zou denken, ook heel nette beroemde kerkmensen. We zingen zelfs door hun gecomponeerde liederen in de kerk. Kerkmensen zijn net gewone mensen.
Dat je als christen andere normen hanteert is prima, maar we moeten die op onszelf toepassen, niet op anderen. We moeten als kerk af van dat betweterige.
We hebben het hier nu op dit forum over mannen (en vrouwen) die elkaar liefhebben. Dat recht (en godsgeschenk en opdracht) zou je hen niet mogen ontzeggen vind ik. Ongeacht de status van hun relatie.
Jij zit dan middenin de shit van de grote stad. Ik ook en mede daarom heb ik een andere kijk gekregen op die zaken die in de plattelandsgemeenten nu pas ter sprake komen. Ik kijk meer naar de kwaliteit van een relatie dan naar de vorm. Waar liefde is gebiedt de Heer namelijk zijn zegen, toch?
In mijn vroegere zwartekousenkerk werden homo's gewoon netjes de deur gewezen via de beroemde censuur. Dat vond en vindt ik zo stuitend dat ik er subiet ook mee heb gebroken. Solidariteit gaat soms ver. Dan maar wat minder bevindelijk.