Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor vpk » 06 jun 2013 08:48

Ha leuk is dat he evelien, mevrouwtje hier wordt ook al een gezellige teutebel.
Heerlijk he dit weer, lekker naar buiten!
Klinkt zorgelijk tj, benieuwd wat eruit komt! Jammer dat hij zich nog niet iets beter voelt...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jun 2013 09:40

Tj, wat naar zeg!! Lijkt me zo rot om je kindje zo te zien.
Sterkte zeg, hopelijk gaat t snel wat beter...

Hier een badje in den tuin, heerlijk!
Ze zitten daar goed uit de wind.

Zitten jullie kinders al op zwemles?
Als de oudste 6 is, gaat ze op zwemles.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jun 2013 10:09

TJ wat naar zeg! Zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat hij wat kleiner blijft.

Hier ook nog geen badje in de tuin. De oudste 2 mogen dit jaar voor het eerst buiten de poort spelen en talen nog niet naar een badje en de jongste is nog wat te gevaarlijk, althans ik zou hem nog geen minuut alleen laten met water.

AG hier ook nog geen zwemles, moet hem eigenlijk binnenkort wel inschrijven. Ik ben alleen zo bang dat hij dan weer vaak oorontsteking zal krijgen ivm zijn buisjes. Heeft iemand hier ervaring met buisjes en zwemles.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 jun 2013 10:31

Ik wil ze hier eigenlijk tegelijk op zwemles doen, dus dat zal wel ergens volgend jaar worden als Sylke 5 is. Ik vind haar dan eigenlijk nog wel jong zat, maar anders duurt het voor Timon weer zo lang. Ik moet ze wel binnenkort gaan opgeven, want ze hebben hier een wachtlijst van bijna een jaar...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jun 2013 10:42

Hier ook een lange wachtlijst, maar ik hoorde dat ze stiekem toch ook wel naar de leeftijd kijken, dus oudere kinderen zijn sneller aan de beurt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2013 11:22

TJ, sterkte met jullie zoon.

Even een vraagje, S heeft vaak last van kriebel aan z'n neus en dan zit hij best wel hard aan z'n neus te kriebelen (met z'n hele hand zeg maar, heen en weer, hij zit niet met z'n vinger(s) in z'n neus) en dan is het vaak (voor afgelopen week) dat hij een bloedneus krijgt. Zou dit van zelf over gaan?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 jun 2013 11:51

Ach TJ, wat een narigheid, niks aan hoor, om 'em zo te zien. Sterkte ermee!

@Evelien: R. doet dat ook vaak, zo heel hard kriebelen/wrijven, maar heeft er nog nooit een bloedneus van gekregen. Heeft hij vaker last van bloedneuzen, bijv. als je van een koude omgeving naar warm gaat, of als tie zich stoot?

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 06 jun 2013 12:17

Wat naar TJ. Wel goed dat je steeds weer aan de bel trok. Is dit iets wat hij zijn hele leven al gehad kan hebben, of is het door het braken van nu ontstaan?

Veel sterkte iig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2013 12:42

Saskia schreef:Ach TJ, wat een narigheid, niks aan hoor, om 'em zo te zien. Sterkte ermee!

@Evelien: R. doet dat ook vaak, zo heel hard kriebelen/wrijven, maar heeft er nog nooit een bloedneus van gekregen. Heeft hij vaker last van bloedneuzen, bijv. als je van een koude omgeving naar warm gaat, of als tie zich stoot?

Als hij dus kriebelt/wrijft aan z'n neus dan krijgt hij een bloedneus.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 jun 2013 13:01

AikonGirl schreef:Tj, wat naar zeg!! Lijkt me zo rot om je kindje zo te zien.
Sterkte zeg, hopelijk gaat t snel wat beter...
Zitten jullie kinders al op zwemles?
Als de oudste 6 is, gaat ze op zwemles.

Michael krijgt vanaf maandag op school iedere ma.ochtend zwemles tot aan de zomervakantie, daarnaast begint hij vlg week aan 3 maanden zwemles in ons plaatselijke buitenzwembad. Het water is daar zo'n 29/30 graden en dus lekker warm, ook als het buiten wat frisjes is ;-) Het schijnt dat de meeste mensen die hier wonen daar hebben leren zwemmen dus vind het leuk dat M in die traditie kan gaan delen :-)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jun 2013 15:31

Dank jullie wel!

De verwachting is nu ws dat hij pas zondag of misschien zelfs maandag naar huis mag :-( !!!! Er is nog een kleine hoop op dat hij morgen naar huis mag, maar dan MOET hij gaan opknappen van de sondevoeding die vanavond ws aangesloten wordt!

Maar er zijn nog een hoop onduidelijkheden... er zijn een hoop kleine puzzelstukjes.. en die moeten ze nu tot 1 puzzel zien te krijgen! Dat kan helaas nog wel weken duren... De arts vindt hem nl wel heel, heel snel uitgedroogd.. en zijn ketonenwaarde zo snel zo hoog dat er gekeken moet worden of hij niet een stofwisselingsziekte ofzo iets heeft... ze tasten nu nog in het duister... soms daalt het ketonen gehalte, maar vanmiddag steeg het juist weer.. en dat ondanks dat hij via het infuus glucose 10% en 5 % krijgt...

De arts vond het ook erg vreemd dat zijn nieren maar urine bleven produceren... normaal zou dat moeten stoppen als je uitdroogt... maar zijn nieren gingen maar door en door.. hij bleef hele natte luiers houden en de urine werd ook niet donker of ging stinken...

Kortom een enorme puzzel.. en we zitten dan misschien nog weken in onzekerheid..

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 06 jun 2013 15:56

Tjonge TJ, wat een narigheid! Heel veel sterkte voor jullie gezin en beterschap voor Manoel!!! Tis te hopen dat het allemaal meevalt!

Hier zit Levi sinds vorige week op zwemles (hij is pas 4 geworden). We hebben altijd met hem op ouder en kindzwemmen gezeten en mochten meteen doorstromen naar de normale zwemles, hij hoefde daardoor ook niet op de wachtlijst. Hij moest de eerste keer naar de natte speeltuin (zo noemen ze het eerste badje waarin ze watervrij worden gemaakt), maar de badmeester zag vrij snel dat hij alles wat daar geleerd wordt al beheerste (drijven op buik en rug etc) dus hij mag vanaf maandag meteen door naar badje 1. Ben dr wel blij mee en hij vindt het heel erg leuk, hij staat te popelen om te gaan. Overigens is hij een enorme waterrat. Ben heel benieuwd hoe hij het verder gaat doen daar. Dacht eerst ook dat hij nog wat jong was/is en naast school leek het me best druk/veel voor hem. Maar ondanks dat hij de jongste is daar, doet hij het prima!

Ik overweeg trouwens om de opleiding verpleegkunde te gaan doen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met werken-leren naast hun gezin en huishouden? Bij mbo moet ik 24 uur werken en daarnaast een dag naar school, bij hbo moet ik eerst 1,5 jaar 2 avonden per week naar school en daarna hetzelfde verhaal als bij mbo: minimaal 24 uur per week werken en daarnaast naar school. Ik twijfel enorm. Ben zelf heel erg toe aan een nieuwe uitdaging en verpleegkunde heeft me altijd getrokken, maar het lijkt me wel heel pittig naast mijn gezin en huishouden. Vooral ook omdat ik mn familie niet in de buurt heb en mn man regelmatig in het buitenland zit. Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets: als ik het nu niet doe, komt het er waarschijnlijk nooit meer van. M'n huidige baan vind ik nog steeds erg leuk, maar ik heb daar niet echt doorgroeimogelijkheden (niet in salaris en niet in opleidingen etc.). Adviezen en ervaringen zijn dus van harte welkom :wink: !

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jun 2013 19:07

Ach, arme knul. Beterschap voor hem en sterkte voor jullie!

Dat gekletst, herkenbaar. Als Jurian niet snel genoeg naar mijn zin luistert dan zeg ik vaak: één, twee...' Sinds kort maakt Frederiek het dan vanzelf af 'Juujan, die, vier, vijf, zes, zeve, acht, nege, tien!' Zij heeft ondertussen geen 2 vaders, maar hij 2 moeders, haha. Helaas luistert hij naar beiden slecht ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 jun 2013 20:28

Heel veel sterkte Trijntjejohanna. Ik hoop dat snel duidelijk mag worden wat er precies aan de hand is ( en vooral dat het meevalt natuurlijk )

@Pluk01, zelf heb ik de opleiding werken/leren gedaan (hbo-v, ik had toen nog geen gezin hoor )
Je moet wel alle diensten kunnen werken...kan je dat combineren met je gezin? ( alhoewel je het misschien ook wel bij een instelling kan doen dat je geen nachtdiensten hoeft, maar wel weekend en avond )

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 jun 2013 20:31

Joh TJ, wat een narigheid allemaal! Heel veel beterschap met jullie mannetje! Ik hoop dat de oorzaak gevonden mag worden, maar dat de uitslagen wel mee mogen vallen! Als de woorden stofwisselingsziekten al gevallen zijn, is het toch echt niet zomaar iets (spreek uit ervaring). Nogmaals heel veel sterkte en hoop dat het mee mag vallen.
Afbeelding

Terug naar “Archief”