Tjonge, goed lezen schijnt soms moeilijk te zijn.

Ik krijg steeds een reactie op iets wat ik zo niet gezegd heb.
Ik leg de verantwoordelijkheid voor de keuze van het beëindigen van het leven bij de homo, en NIET zijn geaardheid, ik dacht dat ik dat toch duidelijk verwoord had?
En de tenen worden weer langer, ik moet begrijpen, ik moet deze mensen aan tafel uitnodigen, ik moet toch die homo op een bepaalde manier zielig vinden, kortom: ik moet van alles.
En ik ben niet zo'n refo die in een reservaat woont en alles koopt. Ik ben wars van die refoclubjes. Ik griezel ervan als ik zo'n filmpje zie, allemaal mensen die gekloond lijken.
Ik ben opgegroeid in de grote stad, gewoon tussen allerlei mensen, dat vormt je.
En hoe weten jullie van de gasten aan onze tafel? Onze kinderen hebben niet allemaal op een refoschool gezeten (middelbare) dus er komt hier van alles over de vloer. Reuze gezellig altijd. Ook de studerende kinderen zitten tussen jongeren van allerlei "richtingen".
Als men hier zijn gelijk niet kan halen, wordt er altijd richting de refo's gespuugd. Badinerend over gesproken. Alsof alle refo's enge bekrompen zure mensen zijn.
Ik heb getracht vanuit het standpunt van een "refo" moeder te verwoorden hoe ik er over denk en ik had gehoopt op wat meer verdraagzaamheid en begrip voor
mijn standpunt dat ik deel met vele anderen en helemaal niet bekrompen of liefdeloos is.
Ik laat het voorlopig verder aan anderen over. Tot nu toe is er weinig animo om te reageren en dat begrijp ik best. Want ik word ook moe van tegen zo'n muur op te lopen van verkeerde interpretaties en onbegrip voor mijn standpunt.
Maar als er op een dergelijke manier gescholden gaat worden, haak ik af, want dan gaat het ene woord het andere woord uitlokken en is het zeker niet meer tot opbouw.
Stop nu eens met het generaliseren over alle refo's!!
Ik gooi toch ook niet alle homo's op één hoop?
Nou dan!