Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor boer » 04 jun 2013 10:26

JeeWee schreef:

En als er één bevolkingsgroep dát zou moeten begrijpen, dan zijn dat de refo's. Die hebben echt alles apart: krant, omroep, partij, allerlei clubjes, wegwijsbeursje en niet te vergeten een FORUM!

Nee hoo's niet, wou je zeggen?!
Ze hebben heel wat gemeen hoor, refo's en homo's.
fijn, zo'n verzuild land.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 04 jun 2013 10:40

Schelpje
Zeg ik dat er een keuze is?
Zeg ik dat iemand zichzelf kan veranderen?
NEE!
Maar je moet in het oog blijven houden dat er een spanningsveld is wat betreft de homofilie. Jij wilt het wegpoetsen, alsof het "normaal" is, geheel en al Bijbels is en dus: niet zeuren.
Maar zo is het niet!

Mijn pleidooi is inderdaad dat de omgeving van de homo verandert! Zich aanpast aan deze situatie. Het is een normaal verschijnsel en daar moet je normaal op reageren.

Schelpje
En ik vind het een misplaatste opmerking van je, dat er een Godswonder zou moeten gebeuren. Het is eigenlijk gewoon vloeken.

Dat laatste is het zeker niet!

Schelpje
Homofilie is niet zoals God het geschapen heeft, dus stop met je kruistochtactie.

Ik kan als christen niet ophouden het onrecht te bestrijden. Ik geloof dat alle mensen door God geschapen zijn en met respect behandeld moeten worden.

Schelpje Ik
probeer te verwoorden dat ik als moeder ten allen tijde van mijn kind zal blijven houden, hoe dan ook. Schelpje: Maar dat neemt niet weg dat ik homofilie niet goedkeur, in die zin, dat het net zo goed mag als een huwelijk.

Het instituut huwelijk is voor mij niet zo interessant. Mij gaat het om de liefde tussen mensen en daar wil ik niets aan afdoen. Ook al begrijp ik sommige dingen ook niet. Het moet m.i. in de kerk gaan om compassie en mededogen a la Jezus.

Schelpje
En ook wil ik af van het zielige, dat iemand dan maar één uitweg nog kan dan. Dat is nl. niet zo! Zo leg je de schuld bij alle mensen, die hier zeer grote moeite hebben.
Ik heb dat ten diepste ook, alleen zal ik (vanwege mijn karakter denk ik) hier anders op reageren.
In bewogenheid, liefde, omdat ik iemand herken die een zwaarder kruis moet dragen dan een ander.
Maar dat kan op veler gebied zijn en niet alleen wat betreft de geaardheid.

Homo's zijn zeker niet zielig. Door mijn werk ken ik veel succesvolle homo's op vooraanstaande plaatsen in de maatschappij. Ook in mijn vriendenkring. Het heeft niks te maken met een kruis dragen. Als het geaccepteerd wordt zoals het m.i. zou moeten dan is er geen sprake van een kruis. Het s een verzonnen kruis. De homo's die ik ken leiden een prettig en nuttig leven.

Schelpje
En ik weet echt wel het verschil tussen die verschrikkelijke nichten op de bootjes en de normale homofiele medemens. Met de nadruk op NORMAAL.
Maar we moeten hier niet op gaan roepen tot een massaal uit de kast komen.
Iets moet ook kunnen rijpen.

Ik denk eerlijk gezegd dat je dat niet weet! Je moet niet afgaan op de tv. Eigen ervaring is veel beter. Het is nu de welaangename tijd er zelf iets aan te doen. Wel eens gehoord van een dagelijkse bekering.
Begin er eens mee. Duik eens in het leven van de homo medemens in je kerk of je straat en probeer eens af te gaan op je eigen verstand en gevoel. Nodig ze bv uit aan tafel en wees als een moeder voor hen.
En die verschrikkelijke nichten zijn nu juist die mensen, die Jezus er direct uit zou pikken. Dus wat let je?
Kom uit je benauwde kast en durf nu eindelijk eens te leven. Het is zonde als je het niet doet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2013 10:55

Tjonge, goed lezen schijnt soms moeilijk te zijn. :-& Ik krijg steeds een reactie op iets wat ik zo niet gezegd heb.

Ik leg de verantwoordelijkheid voor de keuze van het beëindigen van het leven bij de homo, en NIET zijn geaardheid, ik dacht dat ik dat toch duidelijk verwoord had?
En de tenen worden weer langer, ik moet begrijpen, ik moet deze mensen aan tafel uitnodigen, ik moet toch die homo op een bepaalde manier zielig vinden, kortom: ik moet van alles.

En ik ben niet zo'n refo die in een reservaat woont en alles koopt. Ik ben wars van die refoclubjes. Ik griezel ervan als ik zo'n filmpje zie, allemaal mensen die gekloond lijken.
Ik ben opgegroeid in de grote stad, gewoon tussen allerlei mensen, dat vormt je.

En hoe weten jullie van de gasten aan onze tafel? Onze kinderen hebben niet allemaal op een refoschool gezeten (middelbare) dus er komt hier van alles over de vloer. Reuze gezellig altijd. Ook de studerende kinderen zitten tussen jongeren van allerlei "richtingen".

Als men hier zijn gelijk niet kan halen, wordt er altijd richting de refo's gespuugd. Badinerend over gesproken. Alsof alle refo's enge bekrompen zure mensen zijn.

Ik heb getracht vanuit het standpunt van een "refo" moeder te verwoorden hoe ik er over denk en ik had gehoopt op wat meer verdraagzaamheid en begrip voor mijn standpunt dat ik deel met vele anderen en helemaal niet bekrompen of liefdeloos is.

Ik laat het voorlopig verder aan anderen over. Tot nu toe is er weinig animo om te reageren en dat begrijp ik best. Want ik word ook moe van tegen zo'n muur op te lopen van verkeerde interpretaties en onbegrip voor mijn standpunt.
Maar als er op een dergelijke manier gescholden gaat worden, haak ik af, want dan gaat het ene woord het andere woord uitlokken en is het zeker niet meer tot opbouw.

Stop nu eens met het generaliseren over alle refo's!!
Ik gooi toch ook niet alle homo's op één hoop?
Nou dan!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 05 jun 2013 11:15

Lees het stuk van Gravo eens op Wetswijziging Frankrijk!

Ik geloof best dat je een hartelijke en lieve vrouw bent hoor. Ik zou je best als buurvrouw willen hebben. Alleen begrijp ik ecnt niet dat je zo vasthoudt aan zegmaar het seksverbod voor homo's. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd daar wat lucht in te brengen: streng, badinerend en prikkelend. Alleen maar uit bewogenheid en tragiek op dit punt voor de betreffende homo's. Ik weet dat ze meelezen vandaar!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 05 jun 2013 11:41

Wat denk je dat de israelieten vonden van God's regel dat je als ongestelde vrouw je onreinheid ver buiten het woongebied moest gaan uitzitten?
zouden ze ook gezegd hebben, ''pfff zo zijn we toch gemaakt''?
Gewoon maar even een vraagje.. :)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 05 jun 2013 12:05

boer schreef:Wat denk je dat de israelieten vonden van God's regel dat je als ongestelde vrouw je onreinheid ver buiten het woongebied moest gaan uitzitten?
zouden ze ook gezegd hebben, ''pfff zo zijn we toch gemaakt''?
Gewoon maar even een vraagje.. :)

Ach, een weekje buiten de gemeenschap zitten moet te doen zijn.
Maar daarna hoorden ze er weer bij.

Maar een heel leven buiten de gemeenschap zitten?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2013 12:21

Even geheel terzijde, maar is het geen gewoonte een topic na 100 pagina's op te splitsen? Op naar Homofilie deel 6
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 05 jun 2013 12:24

JeeWee schreef:
Maar een heel leven buiten de gemeenschap zitten?

Hangt weer helemaal af van wat voor gemeenschap dat is,
Kan een enorme zegening zijn.
Maar met de NT opdracht om je zelf als een heilige, reine bruid te bewaren, mag jij invullen welke gemeenschap dat nu zinnebeeldig voorstelt.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 05 jun 2013 13:20

boer schreef: Hangt weer helemaal af van wat voor gemeenschap dat is,
Kan een enorme zegening zijn.
Maar met de NT opdracht om je zelf als een heilige, reine bruid te bewaren, mag jij invullen welke gemeenschap dat nu zinnebeeldig voorstelt.

Jij gebruikt de bijbel ook zo lekker als grabbelton: dan weer het OT en als het uitkomt het NT en alles past zich aan, aan je kronkels.

Het gaat er hier gewoon even om dat de homo zelf aan zijn geaardhedi niks kan doen.
De omgeving des te meer: juist om hem/haar niet buiten de gemeenscahp te houden en open voor hem/haar te staan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 05 jun 2013 13:33

JeeWee schreef:Jij gebruikt de bijbel ook zo lekker als grabbelton: dan weer het OT en als het uitkomt het NT en alles past zich aan, aan je kronkels.

Het gaat er hier gewoon even om dat de homo zelf aan zijn geaardhedi niks kan doen.
De omgeving des te meer: juist om hem/haar niet buiten de gemeenscahp te houden en open voor hem/haar te staan.

Volgens jou is de bijbel dan zeker incompleet en had er achter de tekst over een man die bij een man ligt, moeten staan, :''behalve wanneer het om een relatie in liefde en trouw gaat, laat deze 2 dan trouwen''.
Over kronkels gesproken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2013 13:38

hubert schreef:Lees het stuk van Gravo eens op Wetswijziging Frankrijk!

Ik geloof best dat je een hartelijke en lieve vrouw bent hoor. Ik zou je best als buurvrouw willen hebben. Alleen begrijp ik ecnt niet dat je zo vasthoudt aan zegmaar het seksverbod voor homo's. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd daar wat lucht in te brengen: streng, badinerend en prikkelend. Alleen maar uit bewogenheid en tragiek op dit punt voor de betreffende homo's. Ik weet dat ze meelezen vandaar!

Omdat het in de Bijbel staat!
Een man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, die twee zullen één vlees zijn.
Ik hoef toch jouw mening niet over te nemen als ik het er niet mee eens bent?
En misschien ben ik je buurvrouw wel :mrgreen:
Als je mijn buum zou zijn, betekent dat af en toe een pannetje soep of een left over.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 05 jun 2013 13:57

En die "zal" en die "zullen" staan daar niet als gebiedende wijs. Maar in de vorm van een verklaring heb ik me laten vertellen door mensen die de grondtaal machtig zijn:

Het best te vertalen door: daarom zal... = daarom is het de gewoonte dat...

Ook dat is dus weer een pleidooi voor "vorm" in plaats van "norm".

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2013 14:04

Ja ja, zo praat je alles wat krom is recht. :roll:
Nog even en je maakt ervan dat het ook wel goed is dat je als man 4 vrouwen in je tent trekt.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 05 jun 2013 14:12

schelpje3 schreef:Ja ja, zo praat je alles wat krom is recht. :roll:
Nog even en je maakt ervan dat het ook wel goed is dat je als man 4 vrouwen in je tent trekt.

Dat doet Jeewee toch voortdurend, wanneer hij de ''veelwijverij'' van Jacob en zijn nageslacht weer eens oprakelt (omdat hij het OT en het NT op dezelfde manier leest) ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 05 jun 2013 14:14

schelpje schreef:Een man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, die twee zullen één vlees zijn.

Drama voor alleenstaanden en ik vermoed dat dit Paulus dan de kop heeft gekost...

Terug naar “Archief”