hubert schreef:Schaapje, ik doe ook soms enorm mijn best om wat te prikkelen, omdat het anders zo onverteerbaar serieus wordt. Dat wil niet zeggen dat ik oppervlakkig leef o.i.d.
Ik ben mijn hele leven bezig met vragen rond bijbelse thema's als genade, onrecht, zin en onzin van het leven etc.
Ik hou niet zo van het blij/blij geloof. Dat is aan mij niet zo besteedt. Geef mij maar wat meer diepgang. Ik hou ook van een klassieke liturgie. Liever geen bands maar een heerlijk orgel.
Dat wil echter niet zeggen dat ik geen waardering heb voor deze manier van geloven. Het is authentiek en verder prima!
Verder hou ik niet zo van zware praat die geen relevantie heeft voor het normale dagelijks leven.
Zo ook mijn vraag: wat heb je eraan als je zegt te geloven in een hiernamaals?
Ik geloof er zelf wel in en vind het ook fijn, maar nietgelovigen vinden het net zo prettig.
Hoe kan je hen uitleggen waarom het goed is te geloven in een eeuwig leven. Wat is het nut ervan?
Omdat ik mijn leven wel prettig vind, maar alles wat op deze wereld gebeurt zo afschuwelijk vind.
Omdat ik inzie dat DIT leven voorbij gaat en wij een andere toekomst hebben
Omdat dat ik zie dat er een einde komt aan alle onrechtvaardigheden die wij om ons heen zien.
Omdat ik weet dat de aarde eens zal worden zoals de Here God het bedoeld heeft.
Omdat het niet gaat om wat ik voel of ervaar maar er is nog een hele wereld buiten mij of onze gemeenschap en aan hun moet het evangelie gebracht worden en dat zijn niet "wat richtlijnen" zoals jij dat noemt, dat raakt de ongelovige diep in het hart en in zijn natuurlijk leven.
Tja dat zal dan zware praat zijn voor jou, voor mij niet!