Ik weet dat ook uit de praktijk. En verder zelfs: zo'n relatie brengt hen zelfs dichter bij God.hubert schreef: Uit de praktijk weet en zie ik (het zijn mijn vrienden en vriendinnen) dat hun relatie hen niet van God vandaan houdt.
hubert schreef: Ik kan er dus to mijn spijt geen respect voor opbrengen, al blijf ik altijd respectvol naar die mensen toe iets anders beweren in de hoop dat zij er eens werkelijk iets van gaan verstaan.
Het gaat hier een beetje om de waarde die je aan woorden toekent. Ik respecteer visies. Maar ik trek een gerns waar ze visies als dwingend gaan opleggen en anderen veroordelen
En helaas zijn het vaak juist de kerkmensen die dat lijden verzwaren door anderen een juk op te leggen waar ze zelf geen last van hebben en menen dat te moeten doen 'omdat God het zo bedoeld heeft'.hubert schreef: Want er wordt wat onnodig veel geleden!!!!
Amen!hubert schreef: Het is namelijk zo'n verrijking van je geloofsleven als je het starre dogmatische Bijbellezen achter je kan laten en de volle essentie enigszins kan duiden en begrijpen. Ik hoop ook zo JeeWee dat je dat ook zelf eens mag ervaren! De Geest maakt namelijk zo ontzettend levend en het Evangelie zo de moeite waard. De Wet echter maakt dood.