Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 23 mei 2013 11:11

hubert schreef: Uit de praktijk weet en zie ik (het zijn mijn vrienden en vriendinnen) dat hun relatie hen niet van God vandaan houdt.
Ik weet dat ook uit de praktijk. En verder zelfs: zo'n relatie brengt hen zelfs dichter bij God.

hubert schreef: Ik kan er dus to mijn spijt geen respect voor opbrengen, al blijf ik altijd respectvol naar die mensen toe iets anders beweren in de hoop dat zij er eens werkelijk iets van gaan verstaan.

Het gaat hier een beetje om de waarde die je aan woorden toekent. Ik respecteer visies. Maar ik trek een gerns waar ze visies als dwingend gaan opleggen en anderen veroordelen

hubert schreef: Want er wordt wat onnodig veel geleden!!!!
En helaas zijn het vaak juist de kerkmensen die dat lijden verzwaren door anderen een juk op te leggen waar ze zelf geen last van hebben en menen dat te moeten doen 'omdat God het zo bedoeld heeft'.

hubert schreef: Het is namelijk zo'n verrijking van je geloofsleven als je het starre dogmatische Bijbellezen achter je kan laten en de volle essentie enigszins kan duiden en begrijpen. Ik hoop ook zo JeeWee dat je dat ook zelf eens mag ervaren! De Geest maakt namelijk zo ontzettend levend en het Evangelie zo de moeite waard. De Wet echter maakt dood.
Amen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mei 2013 11:11

JeeWee schreef:Zelf vond ik het best een offer, toen ik aan mijn predikant vroeg om er voor te zorgen dat ik nooit kandidaat zou worden gesteld voor een plaats in de kerkenraad. Daarmee wil ik voorkomen dat er ruzie in de gemeente zou ontstaan om wie ik ben.

Fijne tolerante gemeente als je veroordeeld wordt om wie je bent.
Of bedoel je eigenlijk dat je niet wilt dat er ruzie in de gemeente ontstaat ''om wat je DOET'' ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 23 mei 2013 11:34

boer schreef:Fijne tolerante gemeente als je veroordeeld wordt om wie je bent.
Of bedoel je eigenlijk dat je niet wilt dat er ruzie in de gemeente ontstaat ''om wat je DOET'' ?

Nope, ik word niet veroordeeld om wie ik ben.
Integendeel.

Maar ik wil elk mogelijk gevecht voorkomen. Ik wil niet steeds hoeven uit te leggen wie er nu weer naast me in de kerk zit. En nee boer, ik 'doe' niks, maar iedereen die met mij mee wil naar de kerk, mag mee, al lopen ze met honderd tatoos en oorbellen.

Het grootste deel van de gemeente weet nauwelijks iets over homoseksualiteit. Daarbij is het zo dat ik relaties niet afwijs en dat ook zeg en verdedig. Juist voor anderen.
Zelf hoef ik niet zo.

Het bijzondere is, dat onze predikanten de zaak wel op hebben gepakt en mij inschakelen, waar nodig, op mijn 'vakgebied', ook in het grotere geheel van de Gereformeerde Bond.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mei 2013 17:26

Is dat niet een beetje de kat op het spek binden, al die onzekere jongens om je heen?
Vind je het trouwens niet aanstootgevend, dat de regenboog, Gods symbool van het noachitisch verbond, gekaapt is door de internationale homo-gemeenschap?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 23 mei 2013 17:52

boer schreef:Is dat niet een beetje de kat op het spek binden, al die onzekere jongens om je heen?
Vind je het trouwens niet aanstootgevend, dat de regenboog, Gods symbool van het noachitisch verbond, gekaapt is door de internationale homo-gemeenschap?

Twee vragen in één.
De eerste vraag vind ik bizar.
Vraag je dat ook aan heteroleraren met allemaal meisjes in de klas?
En voor alle duidelijkheid: er zitten geen 'onzekere jongens' om me heen, maar ik geef o.a. adviezen aan ambtsdragers hoe hier mee om te gaan.

En over die regenboog: ik heb dat niet bedacht.
God nam een bestaand natuurverschijnsel als teken van zijn belofte. Daarmee is natuurlijk de regenboog niet exclusief verbonden aan die belofte.
Homo's hebben de regenboog gebruikt om de veelkleurigheid van Gods schepselen aan te geven en dat dat toch één schepping is.

Eerlijk gezegd vind ik het zelf wel tekenend dat dit symbool op deze twee manieren wordt gebruikt.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mei 2013 18:55

JeeWee schreef:De eerste vraag vind ik bizar.
Vraag je dat ook aan heteroleraren met allemaal meisjes in de klas?
En voor alle duidelijkheid: er zitten geen 'onzekere jongens' om me heen, maar ik geef o.a. adviezen aan ambtsdragers hoe hier mee om te gaan.

Ik vind het veel bizarder dat jij, off all people, doet alsof de relatie tussen gewone schoolmeisjes en een heterosexuele , waarschijnlijk getrouwde leraar, te vergelijken is met de combinatie ''radeloze jonge homo'', die nog in de kast zit en nergens naar toe kan met zijn verhaal, die dan terechtkomt bij een ''teamlid'' voor wat saamhorigheid.

De regenboog was trouwens nog geen bestaand natuurverschijnsel, volgens mij.
Kittelachtig van gehoor geworden zijnde, worden nu ook nog symbolen van God's verbonden naar eigen inzicht veranderd, denk ik

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 mei 2013 20:39

boer schreef:De regenboog was trouwens nog geen bestaand natuurverschijnsel, volgens mij.

Bijzonder. Zeg eens dan, waren de eigenschappen van water of van licht destijds anders en waarom en hoe zijn die dan veranderd?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 23 mei 2013 20:56

Ik geloof dat we elkaar totaal verkeerd begrijpen.
Hulpverlenen is voor professionals.
Pastorale zorg is voor ambtsdragers.
Daarbij hebben we 'het ambt aller gelovigen' en kunnen we een luisterend oor bieden en ervaring en kennis delen.

Jij begint over een relatie tussen een hetero leraar en een schoolmeisje.
Daar had ik het helemaal niet over.
Jij insinueerde iets en ik gaf aan dat er dagelijks hetero's gewoon omgaan met anderen.
Waarom zou dat voor homo 's anders zijn?
Je doet aannames over 'radeloze jongeren' en 'teamleden' die nergens op slaan.

Ik praat regelmatig met predikanten, ambtsdragers en anderen die eigenlijk niet goed weten wat ze met homoseksualiteit aan moeten. Daarbij heb ik een forum opgezet waar christelijke homo 's en lesbo's met elkaar in gesprek kunnen komen en ervaringen kunnen delen zodat ze weten dat ze niet de enigen zijn.

En voor de aardigheid: wat die regenboog betreft, spuit eens met de plantenspuit voor het zonlicht...
Niks geks aan. Een gewoon natuurverschijnsel dat God tot een bijzonder teken heeft gemaakt...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 24 mei 2013 10:22

JeeWee:
Zelf hoef ik niet zo.

Toch moet je je lichaam niet teveel onder de korenmaat houden. Dat is toch ook zonde! :lol:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 mei 2013 15:44

hubert schreef: Toch moet je je lichaam niet teveel onder de korenmaat houden. Dat is toch ook zonde! :lol:

Maak je geen zorgen: als iets komt, komt het...
Oftewel (en dat klinkt heel volgzaam): Als God vindt dat er iets aan mij moet worden vastgeplakt omdat het niet goed zou zijn dat jeewee alleen is, komt het ook wel. :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2013 15:48

JeeWee schreef:Maak je geen zorgen: als iets komt, komt het...
Oftewel (en dat klinkt heel volgzaam): Als God vindt dat er iets aan mij moet worden vastgeplakt omdat het niet goed zou zijn dat jeewee alleen is, komt het ook wel. :D

Ook als het dan een vrouw is?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 mei 2013 16:52

schelpje3 schreef: Ook als het dan een vrouw is?

Dat zou voor mij tegennatuurlijk zijn en dat keurt Paulus af...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2013 19:56

JeeWee schreef:Dat zou voor mij tegennatuurlijk zijn en dat keurt Paulus af...

Voor jou is het tegennatuurlijk, maar nu in de ogen van God, als Hij nu eens iets anders heeft beslist voor jou?
Ik vraag dit, omdat er ook mensen willen trouwen, en geen partner kunnen vinden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 mei 2013 23:02

schelpje3 schreef:Voor jou is het tegennatuurlijk, maar nu in de ogen van God, als Hij nu eens iets anders heeft beslist voor jou?
Ik vraag dit, omdat er ook mensen willen trouwen, en geen partner kunnen vinden.

Ik geloof niet dat God van mensen die zonder benen geboren worden, hardlopers wil maken.
En net zo min geloof ik dat God voor hoogbegaafde mensen een baan als vakkenvuller in petto heeft.

Homo's zijn geen foutje van God.
Teveel homo's hebben al gedacht dat ze 'gewoon' moeten trouwen met een vrouw.
En vaak met alle verdrietige gevolgen van dien.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 mei 2013 09:19

JeeWee schreef:Homo's zijn geen foutje van God.

En het toegeven van de homo aan zijn ingeschapen foutje is ook okay zeker?
Waar ''bevindelijk'' denken allemaal niet toe kan leiden.

Terug naar “Archief”